X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.06.2022 р. № 741/ІПК/99-00-12-01-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на тримання податкової консультації щодо порядку подання та заповнення повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкт оподаткування, повідомлення № 20-ОПП) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що практична необхідність отримання податкової консультації полягає у необхідності формування чіткого розуміння обсягу подання/неподання повідомлень
№ 20-ОПП, за результатами аналізу отриманого листа від ДПС.

Враховуючи викладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Чи надана ДПС індивідуальна податкова консультація стосується виключно 401 об’єкта оподаткування, що обліковується на підприємстві?
  2. Чи всі повідомлення № 20-ОПП подаються до контролюючого органу за основним місцем обліку і чи потрібно їх подавати (дублювати) до контролюючих органів за неосновним місцем обліку?
  3. Чи можливо застосувати принцип укрупнення інформації щодо телекомунікаційного обладнання, розміщеного по всій території України?
  4. Чи потрібно подавати повідомлення № 20-ОПП щодо телекомунікаційного та іншого обладнання, розміщеного на земельній ділянці, про яку повідомлено контролюючий орган як про об’єкт оподаткування у повідомленні 20-ОПП?

 

Щодо питання 1

Надання відомостей у повідомленні № 20-ОПП здійснюється із урахуванням специфіки галузі та за зазначеним у вказаній індивідуальній податковій консультації принципом щодо всіх наявних у платника податків об’єктів оподаткування.

Обов’язок суб’єктів господарювання повідомляти контролюючі органи про усі об’єкти оподаткування встановлений пунктом 63.3 статті 63 Кодексу.

 

Щодо питання 2

Абзацом четвертим пункту 63.3 статті 63 Кодексу встановлено, що платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з Порядком обліку платників податків і зборів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300, із змінами (далі – Порядок).

Згідно з пунктом 8.3 розділу VIII Порядку якщо у платника податків відбувається реєстрація, створення чи відкриття об’єкта оподаткування на території адміністративно-територіальної одиниці, де він не перебуває на обліку, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за неосновним місцем обліку у контролюючому органі за місцезнаходженням такого об’єкта у порядку, визначеному розділом VII Порядку.

Відповідно до пункту 7.2 розділу VII Порядку для взяття на облік за неосновним місцем обліку платник податків зобов’язаний протягом
10 робочих днів після створення відокремленого підрозділу, реєстрації рухомого чи нерухомого майна чи відкриття об’єкта чи підрозділу, через які провадиться діяльність або які підлягають оподаткуванню чи пов’язані з оподаткуванням, подати до відповідного контролюючого органу заяву про взяття на облік за неосновним місцем обліку за формою № 17-ОПП.

Також взяття на облік за неосновним місцем обліку здійснюється на підставі повідомлення № 20-ОПП, якщо у такому повідомленні платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку за місцезнаходженням відповідного об’єкта оподаткування.

У разі якщо платник податків визначив контролюючий орган, у якому бажає стати на облік за неосновним місцем обліку у повідомленні № 20-ОПП, він звільняється від обов’язку подання до контролюючого органу заяви за формою № 17-ОПП.

Повідомлення № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків (пункт 8.4 розділу VIII Порядку).

Отже, інформація про об’єкти оподаткування у повідомленні № 20-ОПП подається виключно до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків, тому подавати (дублювати) повідомлення № 20-ОПП до контролюючого органу за неосновним місцем обліку, не потрібно.

 

Щодо питання 3

Згідно з пунктом 8.4 розділу VIII Порядку під час надання повідомлень
№ 20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації щодо об’єктів оподаткування.

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (наприклад, у повідомленні № 20-ОПП надається інформація і про земельну ділянку, і про об’єкт нежитлової нерухомості, що розташований на такій земельній ділянці).

Надання відомостей про телекомунікаційне та інше технологічне обладнання із застосовуванням принципу укрупнення інформації можливе за умови їх групування за ознакою однотипності таких об’єктів – тип, призначення, стан, вид права (власності/користування) та за умови їх розміщення на територіях або у спеціально відведених для цього місцях (власних/орендованих) за однією адресою.

У такому випадку у повідомленні № 20-ОПП відомості про телекомунікаційне чи інше технологічне обладнання надаються одним рядком із зазначенням їх типу, кількості та відповідної адреси фактичного місцезнаходження на дату подання повідомлення № 20-ОПП (графа 8) із відповідним кодом території адміністративно-територіальної одиниці згідно з Кодифікатором адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ) місцезнаходження об’єкта оподаткування.

Загальна кількість однотипних об’єктів оподаткування при цьому вказується не по областях, а за однією адресою фактичного місцезнаходження об’єкта оподаткування з відповідним КАТОТТГ.

Інформація про однотипні (за видом, використанням, станом та видом права власності) автомобільні транспортні засоби, які не є пунктами пересувної роздрібної торгівлі, громадського харчування або послуг, інших ніж пасажирські та вантажні перевезення, може бути подана в повідомленні                       № 20-ОПП як узагальнена з типом об’єкта оподаткування «автомобільні транспортні засоби» та зазначенням кількості таких транспортних засобів в графі «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування».

У разі якщо автомобілі знаходяться за адресою головного офісу, то у повідомленні № 20-ОПП вказується його адреса з відповідним КАТОТТГ.

У разі використання транспортного засобу по всій території України або передачі його в оренду, зазначається адреса місця реєстрації такого транспортного засобу.

Якщо суб’єкт господарювання в повідомленні № 20-ОПП вже зазначив транспортні засоби, які знаходяться у його власності (оренді), то при наступному придбанні (оренді) або відчуженні транспортних засобів в повідомленні № 20-ОПП зазначаються тільки ті об’єкти щодо яких відбулися зміни.

Повідомлення № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Додаток до повідомлення № 20-ОПП) (далі – Пам’ятка).

При першому поданні повідомлення 20-ОПП зазначаються всі об’єкти оподаткування, при наступних – зазначається новий об’єкт оподаткування або об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни.

У разі подання інформації про новий об’єкт оподаткування у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування».

У разі зміни відомостей про об’єкт оподаткування (зміна типу, найменування, місцезнаходження, виду права або стану об’єкта оподаткування) зазначається оновлена інформація про об’єкт оподаткування, щодо якого відбулися зміни, та у графу 2 «Код ознаки надання інформації» вноситься значення «3 – зміна відомостей про об’єкт оподаткування».

У разі зміни призначення об’єкта оподаткування або його перепрофілювання інформація щодо такого об’єкта оподаткування надається в повідомленні двома рядками: в одному – зазначається інформація про закриття об’єкта оподаткування, призначення якого змінюється (у графу 2 вноситься значення «6 – закриття об’єкта оподаткування»), у другому – оновлена інформація про об’єкт оподаткування, який створено чи відкрито на основі закритого (у графу 2 вноситься значення «1 – первинне надання інформації про об’єкти оподаткування»), при цьому ідентифікатор об’єкта оподаткування змінюється.

Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування (далі – довідник), що оприлюднений на офіційному вебпорталі ДПС за посиланням https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html.

Обрання із довідника відповідного типу об’єкта оподаткування здійснюється із урахуванням принципу укрупнення інформації (у разі його застосування), виду діяльності для якої такий об’єкт оподаткування відкривається, створюється чи реєструється, та відповідності об’єкта за своїм функціональним призначенням до наявного типу у довіднику.

Наприклад такі об’єкти як щогла, вежа, телекомунікаційне обладнання можливо віднести до типу об’єкта оподаткування «154 вузол зв’язку», «209 електровузол», «445 радіотрансляційний вузол» та у графі 4 «Найменування об’єкта оподаткування» вказати відповідне найменування «щогла», «вежа», «телекомунікаційне обладнання» тощо.

Графа 5 «Ідентифікатор об’єкта оподаткування» – це числове значення, яке складається з коду типу об’єкта оподаткування та внутрішнього ідентифікатора, прийнятого самою особою, що складається з 5-ти знаків.

Графи 6 – 7 «Територія територіальної громади, де знаходиться об’єкт оподаткування» розділу 3 повідомлення № 20-ОПП заповнюється відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, що розміщений на вебсайті Міністерства розвитку громад та територій України.

Відповідний стан об’єкта оподаткування (експлуатується, орендується, здається в оренду тощо) у графі 9 зазначається фактичний стан об’єкта оподаткування на момент заповнення повідомлення № 20-ОПП із дотриманням пункту 6 Пам’ятки.

У графі 10 «Вид права на об’єкт» повідомлення № 20-ОПП зазначається той вид права на об’єкт, що визначений відповідним правовстановлювальним документом.

На підставі проставленої відповідної позначки в графі 11 здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку в контролюючому органі за місцезнаходженням об’єкта оподаткування.

Графа 12 «Реєстраційний номер об’єкта оподаткування (зазначити у разі наявності)» заповнюється у разі реєстрації об’єкта оподаткування у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера (номер кузова транспортного засобу – для легкового автомобіля; номер шасі транспортного засобу – для вантажного автомобіля та причепа; кадастровий номер – для земельної ділянки; реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна – для нерухомого майна, відмінного від земельної ділянки).

Відомості щодо об’єкта оподаткування, що зазначаються у повідомлення № 20-ОПП, мають відповідати відомостям щодо цього об’єкта оподаткування в правовстановлювальних документах чи документах, які підтверджують право володіння, користування, розпорядження ним.

 

Щодо питання 4

У разі якщо телекомунікаційне та інше технологічне обладнання, яке безпосередньо пов’язане з господарською діяльністю суб’єкта господарювання, перебуває на обліку у платника та знаходиться/зберігається на територіях або у спеціально відведених для цього місцях, про які вже повідомлено контролюючий орган як про об’єкт оподаткування, достатньо повідомити контролюючий орган про місця, де знаходиться/зберігається таке обладнання.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).