X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 13.06.2022 р. № 742/ІПК/99-00-12-01-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання податкової консультації щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства в частині взяття на облік платника податків, який зареєстрований та знаходиться за місцезнаходженням в Автономній Республіці Крим, в територіальному органі ДПС за критерієм його фактичного місця ведення діяльності та розташування офісу за адресою ліквідатора та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питань:

можливості визначення податкової адреси платника податків, відповідно до положень статті 93 Цивільного кодексу України, за адресою фактичного місця ведення діяльності та розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи;

можливості визначення територіального органу ДПС за такою адресою як органу перебування на обліку платника податків.   

Статтями 6 та 19 Конституції України передбачено, що органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діють у межах повноважень та спосіб, визначені Конституцією та законами України.

Статтею 45 Кодексу визначено, що податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться в Єдиному державному реєстрі.

Ведення Єдиного державного реєстру здійснюється відповідно до Закону України від 15 травня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»
(далі – Закон № 755).

Згідно із статтею 9 Закону № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться  відомості про юридичну особу, зокрема, щодо місцезнаходження юридичної особи.

Державна реєстрація та інші реєстраційні дії, відповідно до статті 25 Закону № 755, проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації та судових рішень, що набрали законної сили і тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 Закону № 755.

Контролюючі органи отримують відомості з Єдиного державного реєстру про державну реєстрацію та інші реєстраційні дії у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державний реєстром та інформаційними системами контролюючих органів.

Взяття на облік платника податків здійснюється контролюючим органом, який обслуговує відповідну адресу місцезнаходження такого платника податків.

Статтею 66 Кодексу визначено, що внесення змін до облікових даних платників податків здійснюється на підставі відомостей з Єдиного державного реєстру.

Отже, першоджерелом даних стосовно відомостей про місцезнаходження юридичної особи є Єдиний державний реєстр.

Водночас, відповідно до пункту 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов’язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцем обліку, повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку згідно з порядком обліку платників податків.

Якщо відповідно до законодавства у платника податків, крім обов’язків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці за своїм місцезнаходженням, виникають такі обов’язки на території іншої адміністративно-територіальної одиниці, то такий платник податків зобов’язаний стати на облік за таким неосновним місцем обліку у відповідному контролюючому органі.

Відомості щодо зміни місцезнаходження, платника податків можуть бути внесені контролюючими органами до своїх інформаційних баз даних у разі отримання таких відомостей з Єдиного державного реєстру.

У разі перебування платника податків на обліку за неосновним місцем обліку в територіальному органі ДПС за адресою фактичного місця ведення діяльності та розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи, платник податків в такому контролюючому органі виконує обов’язки платника податків щодо подання податкових декларацій (розрахунків, звітів) та/або нарахування, утримання або сплати (перерахування) податків, зборів на території адміністративно-територіальної одиниці.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).