X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 15.06.2022 р. № 747/ІПК/99-00-12-02-05-06

Державна податкова служба України розглянула звернення на отримання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє таке.

У зверненні зазначені наступні питання:

  1. Що робити з податковими накладними до вступу на посаду Директора, як їх зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних?   
  2. Чи включати в податкову декларацію по ПДВ незареєстровані податкові накладні, якщо немає можливості їх зареєструвати зараз, й можливо й не буде можливості їх зареєструвати в майбутньому?
  3. Що робити контрагентам, якщо не буде зареєстровано податкові накладні, вони не зможуть отримати податковий кредит? Як вирішити це питання для наших контрагентів?

Щодо питання № 1

Реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до вимог Кодексу та Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі – Порядок № 1246).

Податкові накладні приймаються до Єдиного реєстру податкових накладних у разі дотримання вимог пункту 192.1 статті 192, пунктів 2001.3, 2001.9 статті 2001 та пунктів 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрований в Міністерстві Юстиції України від 03.08.2017 № 959/30827 (зі змінами).

Відповідно до статті 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» для ідентифікації автора електронного документа використовується електронний підпис, накладанням якого завершується створення такого електронного документа.

Визначення, зміна переліку уповноважених осіб платника податків, які наділяються правом підписання, подання, отримання ними документів та інформації від імені платника податків, а також визначення їхніх повноважень здійснюється керівником платника податків.

Статтею 201 Кодексу визначено, що на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 1 Порядку № 1246 визначено, зокрема, що податкова накладна – електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Кодексу в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Варто зазначити, що після надходження податкової накладної до ДПС в автоматизованому режимі проводяться перевірки, у тому числі чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податків такої податкової накладної (пункт 12 Порядку № 1246).

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 Порядку № 1246, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної (далі – квитанція).

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та результат перевірки. Якщо у податковій накладній за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної із зазначенням причин такого неприйняття.

Щодо питання № 2

Порядок заповнення і подання податкової звітності з ПДВ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 28.01.2016 № 21, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289  (далі – Порядок № 21).

Пунктом 6 розділу III Порядку № 21 передбачено, що платник податку самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає в податковій звітності. Дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника.

Згідно з пунктом 10 розділу III Порядку № 21, одним із додатків до податкової декларації з ПДВ є «Відомості про суми податку на додану вартість, зазначені у податкових накладних / розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових наклданих, та про податковий кредит з урахуванням його коригування (Д1)» (далі – Додаток 1).

Пунктом 11 розділу III Порядку № 21 встановлено, що додатки додаються до декларацій за наявності подій, які підлягають відображенню у таких додатках.

Отже, відомості про суми ПДВ, зазначені у податкових накладних / розрахунках коригування до податкових накладних, не зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, відображаються в Додатку 1.

Водночас податкові зобов’язання з ПДВ відображаються у розділі І податкової декларації з ПДВ «Податкові зобов’язання» незалежно від того зареєстровано платником ПДВ за відповідними операціями податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних чи ні.

Щодо питання № 3

Щодо формування у розглянутій ситуації податкового кредиту контрагентами, то такі контрагенти можуть самостійно звернутись до контролюючого органу за отриманням індивідуальної податкової консультації з порушеного питання у порядку, встановленому статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.