X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 16.06.2022 р. № 776/ІПК/99-00-09-04-03-05

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо погодження довідки про цільове використання спирту етилового,керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні Товариство повідомило, що здійснює виробництво лікарських препаратів у формі екстрактів, настоїв, розчинів, мазей, емульсій і сиропів і під час виробництва деяких лікарських засобів, використовується етиловий спирт.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. В який строк податковий орган повинен розглянути подання Товариства щодо погодження представником податкового посту довідки про цільове використання спирту етилового за нульовою ставкою, яка подається виробником лікарських засобів?
  2. В який строк повинно бути розглянути подання Товариства щодо погодження податкового векселя при подачі  довідки про цільове використання спирту етилового за нульовою ставкою, яка подається виробником лікарських засобів?
  3. Які дії повинно здійснити Товариство, якщо представник податкового посту протягом 15 (п’ятнадцяти) робочих днів з моменту подачі довідки про цільове використання спирту етилового за нульовою ставкою, яка подається виробником лікарських засобів не погоджує її?

 

Щодо питань 1-2.

Згідно з положеннями підпункту 229.1.8. пункту 229.1 статті 229 Кодексу податковий вексель вважається погашеним у разі документального підтвердження факту цільового використання спирту етилового для виробництва продукції, визначеної в підпункті 229.1.1 пункту 229.1 статті229 Кодексу.

Порядок випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного) та біоетанолу, які використовуються суб'єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1257 (із змінами) (далі - Порядок №1257).

Одним із документів для погашення податкового векселя, який векселедавець подає векселедержателю є  довідка про цільове використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий за формою, яка затверджена наказом Державної податкової служби України від 19.04.2011 № 224 «Про затвердження форм Довідки про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції, Довідки про цільове використання спирту етилового та Журналу обліку погашення податкових векселів», зареєстровано в Міністерстві юстиції України  11.05.2011  за № 567/19305.

Довідка про цільове використання спирту етилового (далі – Довідка) складається на основі первинних документів та погоджується з представником поста, встановленого на підприємстві, де використовують спирт етиловий за нульовою ставкою. Порядок роботи представників контролюючих органів на акцизних складах та податкових постах, що утворюються на території підприємств, де виробляється продукція з використанням спирту етилового та біоетанолу, які отримуються за нульовою ставкою акцизного податку затверджено наказом Міністерства фінансів України від 23.01.2015 № 9, зареєстровано в Міністерстві юстиції України14.02.2015  за № 155/26600 (далі – Порядок № 9), згідно якого:

режим роботи представників контролюючих органів на підприємстві, що здійснює виробництво продукції з використанням спирту, отриманого за нульовою ставкою акцизного податку (далі - підприємство), встановлюється з урахуванням особливостей контролю за виробництвом такої продукції та режиму роботи підприємства, зокрема, представник контролюючого органу здійснює контроль за надходженням спирту на підприємство, відпуском його у виробництво, бере участь в інвентаризаціях готової продукції, залишку спирту у спиртосховищі і спиртовмісної продукції у незавершеному виробництві(п. 3 розділу І Порядку № 9);

 представник контролюючого органу здійснює постійний безпосередній контроль за дотриманням установленого порядку відпуску спирту, сплатою акцизного податку та цільовим використанням спирту(п. 5 розділу І Порядку № 9);

основним завданням представника контролюючого органу на акцизних складах та податкових постах є здійснення постійного безпосереднього контролю за дотриманням установленого порядку виробництва, зберігання, відпуску спирту, горілки і лікеро-горілчаних виробів і сплати податків, а також за цільовим використанням спирту(п. 1 розділу ІІ Порядку № 9);

представник контролюючого органу на акцизному складі та податкових постах відповідно до покладених завдань здійснює, зокрема:

контроль за відповідністю обсягів використаного спирту за нульовою ставкою акцизного податку обсягам виготовленої продукції, дані фіксуються у контрольному журналі цільового використання спирту (додаток 3) (п.п. 8 п. 2 розділу ІІ Порядку № 9);

надання (у разі виявлення порушень установленого законодавством порядку ведення обліку, зберігання і відпуску спирту, горілки та лікеро-горілчаних виробів, виноматеріалів і сусла, вермутів, марок акцизного податку, сировини) розпоряднику акцизного складу або керівнику підприємства пропозиції щодо усунення виявлених порушень та контролює виконання відповідних заходів(п.п. 9 п. 2 розділу ІІ Порядку № 9);

погодження довідки про цільове використання спирту етилового, отриманого за нульовою ставкою акцизного податку для виробництва окремих видів продукції(п.п. 13 п. 2  розділу ІІ Порядку № 9).

Таким чином, суб'єктом господарювання, який отримує спирт етиловий за  нульовою ставкою акцизного податку для виробництва лікарських засобів, для погашення податкового векселя, має бути подано контролюючому органу Довідку (до кожного податкового векселя окрема довідка), яка погоджується представником контрольного поста,  та  звіт про обсяги виробництва лікарських засобів із використанням спирту етилового.

Звертаємо увагу, що Порядком № 9 та іншими нормативно-правовими актами не передбачено терміну протягом якого має бутипогодженоДовідку, а також  форми активної поведінки представника податкового поста, як відмови у погодженні такої довідки.

Отже, оскільки представник контролюючого органу здійснює постійний безпосередній контроль за дотриманням установленого порядку відпуску спирту, сплатою акцизного податку та цільовим використанням спирту, про що має відповідним чином постійно здійснюватися фіксація у журналі цільового використання спирту, топри отриманні від підприємства Довідки, представник податкового постау день отримання або на наступний робочий день (з урахуванням часу необхідного для здійснення відповідних дій для звірки даних, які наведені у Довідці з даними журналу цільового використання спирту етилового та режиму роботи підприємства) здійснює:

погодження такої Довідки – у разі підтвердження цільового використання спирту етилового;

наданнякерівнику підприємства пропозиції щодо усунення виявлених порушеньневідповідності даних Довідки– у разі не підтвердження цільового використання спирту етилового.

 

Щодо питання 3.

У разі не погодження Довідки представником податкового посту протягом 15 робочих днів, Товариство може звернутись із зверненням до контролюючого органу  щодо надання інформації про результати розгляду довідки про цільове використання спирту етилового, отриманого за нульовою ставкою акцизного податку для виробництва окремих видів продукції.

Відповідно до додатку 11 до Інструкції з діловодства затвердженої наказом Державної податкової служби України від 20.12.2019 № 222  встановлено строки виконання документів, зокрема: листи звернення, запити від установ та організацій – 30 календарних днів з моменту реєстрації документа в ДПС, якщо інше не визначено в листі-зверненні (запиті), нормативно-правовими актами, резолюцією керівництва ДПС.

Відповідь на зазначенезвернення буде надано у термін  30 календарних днів з моменту реєстрації документа в ДПС або інші терміни визначені резолюцією керівника ДПС.

Крім того, відповідно до п. 56.2 ст. 56 Кодексу, у разі якщо платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, такий платник має право звернутися із скаргою про перегляд цього рішення до контролюючого органу вищого рівня.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.