Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення фізичної особи – підприємця…………………………… про надання індивідуальної податкової консультації та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) повідомляє таке.
Підприємець, з метою практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на податкові органи, звернувся із запитаннями(в контексті звернення)щодо необхідності доопрацювання версії внутрішнього програмного забезпечення реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО), у зв’язку із прийняттям Міністерством фінансів України наказів від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – Наказ № 306) та від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів» (далі – Наказ № 329).
Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).
Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.
Форму і зміст розрахункових документів РРО, визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13).
Стаття 12 Закону № 265 зобов’язує виробників (постачальників), за наявності технічної можливості, доопрацювати ті РРО, що перебувають на обліку у контролюючих органах.
Оскільки питання у зверненні Підприємця є пов’язаними, ДПС вважає за необхідне надати відповідь на них одночасно.
Відповідно до частини другої статті 57 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти, що визначають права і обов’язки громадян, мають бути доведені до відома населення у порядку, встановленому законом.
Частиною сьомою статті 15 Закону України від 17 березня 2011 року
№ 3166-VI «Про центральні органи виконавчої влади» визначено, що накази міністерства, які є нормативно-правовими актами і пройшли державну реєстрацію, набирають чинності з дня офіційного опублікування, якщо інше не передбачено самими актами, але не раніше дня офіційного опублікування.
Крім того, зазначаємо, що доопрацювання РРО є різновидом його ремонту та призводить до зміни версії внутрішнього програмного забезпечення та як результат вимагає його переопломбування та перереєстрації (пункт 2 глави 3 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547).
Додатково звертаємо Вашу увагу, що за своєю суттю індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.
Також, відповідно до пункту 52.1 статті 52 Податкового кодексу України одним із основних реквізитів звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є, зокрема, наведення фактичних обставин.
З метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства та з метою встановлення реального обсягу обов’язків, пов’язаних із необхідністю доопрацювання РРО, що використовуються суб’єктом господарювання, слід виходити із наступного:
встановити дату введення в експлуатацію кожного екземпляра РРО, який перебуває на обліку в органах ДПС;
порівняти можливості таких РРО із чинною, на момент введення їх в експлуатацію, редакцією Положення № 13;
забезпечити безумовне виконання вимог Положення № 13, які були чинними на момент введення РРО в експлуатацію;
отримати від виробника інформацію про технічну можливість доопрацювання РРО або її відсутність, по кожній моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, з урахуванням дати введення в експлуатацію.
Отже, відповідаючи на поставлені питання повідомляємо, що за наявності технічних можливостей, РРО обов’язково мали б уже бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками), не зважаючи на той факт, що версії внутрішнього програмного забезпечення таких РРО включені до Державного реєстру РРО та перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказом № 306.
Не доопрацювання таких РРО, є порушення вимог, встановлених Законом № 265 та Положенням № 13.
Застосування недоопрацьованих РРО, за наявності можливості їх доопрацювання, призведе до формування такими РРО невідповідних документів і не прийняття їх як розрахункових.
У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Податкового кодексу України
податкова консультація діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації та має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |