Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товаристващодо терміну дії ліцензії на виробництво та оптову торгівлю алкогольними напоями, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), та в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомило, щона підставі ліцензії № ___ провадить діяльність з виробництва алкогольних напоїв, а саме пива. Ліцензія на таке виробництво була отримана ___ та дійсна до ___.
Окрім цього Товариство має ще ліцензію на право оптової торгівлі алкогольними напоями, виключно пивом, для виробників пива з обсягом виробництва до 3000 гектолітрів на рік серії ___ № _____, реєстраційний номер _____ від ____, що дійсна до ______.
Водночас, з 01 січня 2022 року набрав чинності Закон України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», який передбачає введення безстрокових ліцензій на виробництво та оптову торгівлю алкогольними напоями. Проте, даним законом не врегульовано питання щодо статусу вже виданих та діючих ліцензій у частині набуття такими ліцензіями статусу безстрокових.
Враховуючи зазначене,Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
Щодо питання 1.
Стаття 58 Конституції України закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права - закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності.
З 01 січня 2022 року набрали чинності зміни, внесені Законом України від 30 листопада 2021 року № 1914-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень», зокрема, до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481) щодо терміну дії ліцензій на виробництво.
Частиною першою статті 4 Закону № 481, встановлено, що річна плата за ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного, плодового, зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, пального та для суб'єктів господарювання (у тому числі іноземних суб'єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) первинного виноробства в розмірі 780 гривень.
Ліцензії видаються безстроково, а плата за них справляється щорічно(частина друга статті 4 Закону № 481).
Ліцензії на право оптової торгівлі видаються терміном на п'ять років уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади оптової торгівлі, а за відсутності місць оптової торгівлі - за місцезнаходженням суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва (частина дванадцята статті 15 Закону № 481).
Отже,ліцензії на виробництво, зокрема алкогольних напоїв, які видані органом ліцензування, починаючи з 01.01.2022 року є безстроковими, а термін дії ліцензій на оптову торгівлю, зокрема алкогольними напоями залишився без змін та становить 5 років.
У разі закінчення терміну дії ліцензії на право оптової торгівлі, зокрема алкогольними напоями, Товариству необхідно звернутись до органу ліцензування із заявою для отримання нової ліцензії, порядок отримання нової ліцензії на оптову торгівлю алкогольними напоями не змінився.
Щодо питання 2.
Враховуючи положення нормативно-правових актів викладених у першому питанні, ліцензії на виробництво алкогольних напоїв видані до 01.01.2022 року діють протягом 5 років, за умови внесення щорічно плати, у разі закінчення терміну дії ліцензії, для отримання нової ліцензії на виробництво, яка буде безстроковою, Товариству необхідно звернутись до органу ліцензування із заявою та переліком документів визначених Законом № 481.
Відповідно до частини восьмої статті 2 Закону № 481, виробництво, зокрема, алкогольних напоїв здійснюється суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) незалежно від форм власності за наявності відповідної ліцензії.
Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, видаються та анулюються органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України. Ліцензії на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією видаються лише тим суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які мають повний технологічний цикл виробництва, включаючи викурку і витримку. Суб'єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), який отримав ліцензію на виробництво коньяку та алкогольних напоїв за коньячною технологією, має право здійснювати оптову торгівлю спиртом коньячним і плодовим та зерновим дистилятом без отримання окремої ліцензії на таку оптову торгівлю (частина перша статті 3Закон № 481).
Відповідно до частини дев’ятої статті третьої Закону № 481, ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додаються:
копії засновницьких документів;
атестат виробництва, виданий центральним органом виконавчої влади, уповноваженим відповідно до законодавства, а для малих виробництв виноробної продукції - зареєстрована декларація відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства (крім виробництва пального);
договір з акредитованою відповідно до законодавства лабораторією (у разі відсутності власної акредитованої лабораторії);
документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію.
Зазначені документи, подані нарочно або поштою, мають бути завірені заявником (частина п’ятнадцята статті 3 Закон № 481).
Ліцензії на виробництво спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв видаються суб'єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва), які на момент подання заяви про видачу ліцензії є власниками або відповідно до інших не заборонених законодавством підстав володіють та/або користуються приміщеннями та обладнанням, що забезпечують повний технологічний цикл виробництва спирту етилового, коньячного і плодового та зернового дистиляту, спирту етилового ректифікованого виноградного, спирту етилового ректифікованого плодового, дистиляту виноградного спиртового, спирту-сирцю плодового, біоетанолу та алкогольних напоїв, за умови, що використання таких приміщень та обладнання здійснює тільки один суб'єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) (частина вісімнадцята статті 3 Закону № 481).
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |