X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 20.06.2022 р. № 814/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Підприємця щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства з ліцензування та обігу алкогольних напоїв, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Підприємець повідомляє, що основним видом його діяльності є КВЕД: 56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування (основний), про що зазначено у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. Підприємець здійснює діяльність на підставі ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями  терміном дії з 31.03.2021 до 31.03.2022, за адресою:  магазин-кафетерій.

За ліцензію Підприємцем сплачено за період з 30.09.2021 до 30.12.2021, а в подальшому він скористався пільгою щодо сплати чергових платежів у період карантину відповідно до відповіді ІДД ДПС.

Як зазначено у зверненні з ГУ ДПС у області надійшов телефонний дзвінок від посадової особи ограну ДПС щодо анулювання ліцензії із обгрунтуванням.

Враховуючи зазначене Підприємець запитує:

  1. Чи правильно Підприємець визначив наявність пільги щодо сплати чергових платежів за ліцензію?
  2. Чи правильно ліцензію на право роздрібної торгівлі анулювали?
  3. Чи буде вказане рішення ГУ ДПС у Миколаївській області підставою для притягнення до відповідальності відповідно до ст. 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

 

До запитання 1.

Законом України від 04 грудня 2020 року №1071-ІХ «Про соціальну підтримку застрахованих осіб та суб’єктів господарювання на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої распіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-Co V-2» внесено зміни, зокрема, до Закону № 481, а саме, ст. 18 Закону № 481 доповнено частиною, відповідно до якої під час карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, а також протягом трьох місяців після його/їх закінчення, до закладів громадського харчування, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, не застосовуються положення частини сорок сьомої, сорок восьмої та абзацу четвертого частини сорок дев’ятої ст. 15 Закону № 481.

Таким чином, під час карантину та обмежувальних заходів, пов’язаних із поширенням на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, а також протягом трьох місяців після його/їх закінчення, до закладів громадського харчування, які мають ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями не застосовуються норми ст. 15 Закону № 481 стосовно призупинення (анулювання) ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями у разі несплати або несвоєчасної сплати чергових платежів у період карантину.

Відповідно до ст. 1 Закону України від 23 грудня 1997   № 771/97-ВР  «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» заклади громадського харчування – ресторан, бар, кафе, їдальня, закусочна, піцерія, кулінарія, кіоск чи інший заклад незалежно від територіальних ознак (місця) провадження господарської діяльності з громадського харчування та ступеня доступності харчування будь-яким особам.

Відповідно до Класифікації видів економічної діяльності ДК 009:2010  затверджених наказом Держспоживстандарту України від 11.10.2010 № 457, КВЕД 56.10 –Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування,

 

цей клас включає послуги з надання харчування споживачам, незалежно від того, чи їх подають у спеціалізованих місцях громадського харчування або в ресторанах самообслуговування, чи їх споживають у приміщенні, забирають із собою або замовляють додому. До цього класу також відносять приготування та подачу їжі для негайного споживання з автомобілів або пересувних вагончиків.

Цей клас включає діяльність:

ресторанів;

кафе;

ресторанів швидкого обслуговування;

місць з наданням їжі для споживання за межами закладу;

вагончиків з продажу морозива;

пересувних вагончиків з продажу їжі;

діяльність із приготування їжі в торгівельних мережах.

Цей клас також включає:

Діяльність ресторанів і барів, пов’язану з доставкою їжі за умови залучення окремих одиниць. 

Порядок ведення державного реєстру потужностей операторів ринку та надання інформації з нього заінтересованим суб’єктам затверджено Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 10.02.2016 № 39 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.03.2016 № 382/28512 (далі – Реєстр № 39).

Відповідно до даних Реєстру № 39магазин-кафетерій за адресою: м. Миколаїв, Центральний район, пр. Героїв України, буд. 18, в якому здійснює господарську діяльність Підприємецьвідсутній в реєстрі потужностей закладів громадського харчування, тому положення ст. 18 Закону №481 щодо продовження на час карантину дії ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями на нього не розповсюджуються.

 

До запитань 2 та 3.

Згідно з статтею15 Закону № 481 підставою для анулювання ліцензіїна право роздрібної торгівлі алкогольними напоямиєзокрема, несплата чергового платежу за ліцензію.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання (у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку.

Отже, анулювання ліцензіїна право роздрібної торгівлі алкогольними напоями у випадку несплати чергового платежу за ліцензію відповідає нормам ст. 15 Закону № 481.

Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.