X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.06.2022 р. № 870/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення про надання індивідуальної податкової консультації ………………………….., керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, повідомляє таке.

Товариство,у зв’язку ізприйняттям Міністерством фінансів України наказів від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – Наказ № 306)
та від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів»(далі – Наказ
№ 329),звернулось за роз’ясненням наступних питань:

1.   Впродовж якого періоду реєстратори розрахункових операцій(далі – РРО), версії внутрішнього програмного забезпечення яких включені до Державного реєстру РРО та які перебували на обліку в контролюючих органах до 01.08.2020 року, мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) з метою забезпечення можливості виконання всіх вимог до форми і змісту розрахункових документів?

2. Чи повинен платник податків, який має РРО, версія внутрішнього програмного забезпечення якого включена до Державного реєстру РРО та який перебував на обліку в контролюючих органах до 01.08.2020 року заповнювати реквізит «заокруглення» при готівковій оплаті?

3. Які реквізити повинні бути відображені, коли правила розрахунків платіжної системи передбачають складання розрахункових документів із застосування електронних платіжних засобів (платіжних карток) без виконання процедур авторизації?

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Форму і зміст розрахункових документів РРО, визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових
документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13).

Стаття 12 Закону № 265 зобов’язуєвиробників (постачальників),за наявності технічної можливості, доопрацювати ті РРО, що перебувають на обліку у контролюючих органах.

Стаття 12 Закону № 265 не містить норм, які б зобов’язували вилучити з Державного реєстру реєстраторів розрахункових операційті моделі РРО, які не можливо доопрацювати.

Доопрацювання РРО є різновидом його ремонту та призводить до зміни версії внутрішнього програмного забезпеченнята як результат вимагає його переопломбування та перереєстрації(пункт 2 глави 3 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547).

Додатково звертаємо увагу Товариства, що за своєю суттю  індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

Також, відповідно до пункту 52.1 статті 52 Податкового кодексу України одним із основних реквізитів звернення на отримання індивідуальної податкової консультації є, зокрема, наведення фактичних обставин.

Водночас, інформації (фактичних обставин) наведеної у зверненні  недостатньо для надання остаточної відповіді щодо порушеного питання, а тому з метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства та з метою встановлення реального обсягу обов’язків, пов’язаних із необхідністю доопрацювання РРО, що використовуються Товариством, слід виходити із наступного:

встановити дату введення в експлуатацію кожного екземпляра РРО, який перебуває на обліку в органах ДПС;

порівняти можливості таких РРО із чинною, на момент введення їх в експлуатацію, редакцією Положення № 13;

забезпечити безумовне виконання вимог Положення № 13, які були чинними на момент введення РРО в експлуатацію;

отримати від виробника через акредитовані Центри сервісного обслуговування інформацію про технічну можливість доопрацювання РРО або її відсутність, по кожній моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, з урахуванням дати введення в експлуатацію.

Отже, відповідаючи на питання 1 та 2 повідомляємо, що за наявності технічних можливостей, на сьогодні такі РРО обов’язково мали б уже бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками), не зважаючи на той факт, що версії внутрішнього програмного забезпечення таких РРО включені до Державного реєстру РРО та перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності Наказом № 306.

Не доопрацювання таких РРО, є порушення вимог, встановлених Законом № 265та Положенням № 13.

Застосування недоопрацьованих РРО, за наявності можливості їх доопрацювання, призведе до формування такими РРО невідповідних документів і не прийняття їх як розрахункових.

Щодо питання 3

Відповідно до обов’язкових реквізитів визначених Положенням № 13 фіскальний чек у рядку 16 має містити, напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду.

Таким чином, якщо платіжна система, якою користуєтесь саме Ви, не використовує код авторизації, Положенням № 13дозволяє зазначити інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Податкового кодексу України індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації, і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.