X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 27.06.2022 р. № 871/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняпро надання індивідуальної податкової консультації…………………………….. (далі – Товариство),керуючись статтею 52 Податкового кодексу України, повідомляє таке.

Товариство,у зв’язку ізприйняттям Міністерством фінансів України наказів від 18.06.2020 № 306 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (далі – Наказ № 306)
та від 08.06.2021 № 329 «Про затвердження Змін до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних документів»(далі – Наказ
№ 329),звернулось за роз’ясненням наступних питань:

1.   зазначені зміни стосуються реквізитів фіскальних касових чеків на товари (послуги, що створюються та друкуються реєстраторами розрахункових операцій (далі – РРО) та / або програмними РРО?

2. РРО, версії внутрішнього програмного забезпечення яких перебували у Державному реєстрі РРО до набуття чинності наказом № 306 проте не перебували на обліку в контролюючих органах, обов’язково мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками) для можливості виконання вимог щодо форми і змісту розрахункових документів (не електронних), які формують РРО?

3.   Роз’яснити формулювання з наказу № 306 «за наявності технічних можливостей мають бути доопрацьовані їх виробниками (постачальниками)».

4.   Перевірити фіскальний чек, доданий до звернення, на відповідність чинному законодавству.

Щодо питань 1 та 2

Правові засади застосування РРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265).

Дія Закону № 265 поширюється на усіх суб’єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

Форму і зміст розрахункових документів РРО, визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових
документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України
від 21.01.2016 № 13 (далі – Положення № 13).

Відповідно до пункту 1 Положення № 13, ним визначено форми і зміст розрахункових документів / електронних розрахункових документів, які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту: продажу (повернення) товарів, надання послуг, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг; здійснення операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі, якщо такі операції виконуються не в касах банків; здійснення операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів; приймання комерційними агентами банків та небанківськими фінансовими установами готівки для подальшого її переказу з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування (далі - ПТКС), за винятком ПТКС, що дають змогу користувачеві здійснювати виключно операції з отримання коштів.

Враховуючи зазначене Положення № 13 не розділяє окремо форми і зміст розрахункових документів створених у паперовому вигляді чи електронних розрахункових документів та стосується розрахункових документів створених як на класичних РРО так і на програмних РРО.

Щодо питання 3

Стаття 12 Закону № 265 зобов’язує виробників (постачальників), за наявності технічної можливості, доопрацювати ті РРО, що перебувають на обліку у контролюючих органах.

Доопрацювання РРО є різновидом його ремонту та призводить до зміни версії внутрішнього програмного забезпечення та як результат вимагає його переопломбування та перереєстрації (пункт 2 глави 3 розділу ІІ Порядку реєстрації та застосування реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації розрахункових операцій за товари (послуги) затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.06.2016 № 547).

З метою уникнення неоднозначного тлумачення норм податкового законодавства та з метою встановлення реального обсягу обов’язків, пов’язаних із необхідністю доопрацювання РРО Товариству необхідно отримати від виробника інформацію про технічну можливість доопрацювання РРО або її відсутність, по кожній моделі РРО та їх версій програмного забезпечення, з урахуванням дати введення в експлуатацію.

Щодо питання 4

Звертаємо увагу, що за своєю суттю  індивідуальна податкова консультація є роз’ясненням контролюючого органу, яке надане конкретному платнику податків щодо практичного використання саме ним окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.

Водночас, за результатами розгляду питання 4 встановлено, що до звернення додано фіскальний касовий чек виданий іншим суб’єктом господарювання, а тому надання роз’яснення щодо питання 4 не нестиме для платника практичного значення.

Згідно з пунктом 52.2 статті 52 Податкового кодексу України індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер, діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації, і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.