Державна податкова служба Українирозглянула звернення Департаментущодо окремих питань оподаткування, пов’язаних із безоплатним та безповоротним відпуском пального окремим категоріямпідприємств, установ та організаційта, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового Кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Департамент має статус бюджетної неприбуткової організації, яка повністю утримується за рахунок коштів місцевого бюджету, та не є платником ПДВ.
Виконавчий орган міської ради структурним підрозділом якого є Департамент, набув статусу міської військової адміністрації (яка має повноваження як місцевого органу виконавчої влади так і органу місцевого самоврядування) (далі – МВА).
Відповідно до положень статті 15 Закону України від 12 травня 2015 року№ 389-VIII "Про правовий режим воєнного стану" повноваження військових адміністрацій здійснюються ними в порядку, визначеному законами України для здійснення повноважень відповідних місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України затверджено заходи щодо необхідності створення резерву паливно-мастильних матеріалів (далі – ПММ) та забезпечення його розподілу. Відповідальність за виконання цих заходів покладено на МВА.
Своїм розпорядчим документом МВА доручила Департаменту з метою безперебійної роботи в умовах воєнного часу підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста, для забезпечення життєдіяльності міста, створити резерв ПММ міста (далі – Фонд), забезпечити зберігання його запасів, розподіл і облік,та виділила на дані цілі бюджетні кошти.
У зв’язку з відсутністю власних територій для зберігання запасів ФондуДепартаментом планується укладання договорів з іншими юридичними особами, які мають такі місця для зберігання та необхідні дозволи і ліцензії для надання таких послуг.
Зокрема, Департамент, як замовник, має намір укласти наступні договори:
– договір на постачання ПММ з постачальником, який поставить та передасть ПММ у власність Департаменту (далі – Договір на постачання ПММ);
– договір відповідального зберігання ПММ, згідно з яким Департамент, як поклажодавець, доручить зберігачу здійснити фізичний прийом та зберіганняПММ, а також фізичну видачу (відпуск) ПММ за заявками Департаменту (далі – Договір відповідального зберігання ПММ).
Згідно з умовами Договору на постачання ПММ, Департамент є замовникомПММ. Придбані ПММ будуть обліковуватися на балансі Департаменту. Право власності на придбаніПММ переходить до Департаменту (замовника) на підставі видаткової накладної та товарно-транспортної накладної від постачальника, а їх фізичне постачання здійснюватиметьсяна адресу, яку Департамент (замовник) повідомить постачальнику до дати відвантаження ПММ.
Згідно з умовами Договору відповідального зберігання ПММ, Департамент є поклажодавцем ПММ, які передаються зберігачу. Зберігач зобов’язується здійснювати приймання, відповідальне зберігання та фізичну видачу (відпуск) ПММ комунальним підприємствам, установам та організаціям, що належать до комунальної власності міста та/або органу місцевого самоврядування (іншому структурному підрозділу виконавчого органу міської ради (міської державної адміністрації) (далі – третім особам (одержувачам)).
Розподіл Фонду здійснюватиметься шляхом фізичної видачі (відпуску) ПММтретім особам (одержувачам)безоплатно за письмовою заявкою Департаменту (поклажодавця), яка формуватиметься на підставі розпорядження начальника МВА.
При здійсненні зберігачем фізичної видачі (відпуску) ПММтретій особі (одержувачу), сторони складатимуть акт приймання-передачі ПММ.
Списання виданих(відпущених) зберігачем ПММ з обліку Департаменту буде оформлюватися як безоплатна та безповоротна передача ПММодержувачам за розпорядженням начальника МВА на підставі акту приймання-передачі з балансу Департаменту на баланс третіх осіб (одержувачів).
З огляду на викладене, Департамент просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1) чи вважається розподіл Фонду, призначений для безперебійної роботи підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності територіальної громади міста, в умовах воєнного стану для забезпечення життєдіяльності міста як безоплатна, безповоротна передача відповідно до розпорядження начальника МВА шляхом передачі з балансу на баланс від Департаменту до:
а) комунальних підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності громади міста;
б) органу місцевого самоврядування (іншому структурному підрозділу виконавчого органу міської ради, МВА),
реалізацією у визначенні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу?;
2) чи необхідно Департаменту реєструватися платником акцизного податку відповідно до статті 212 розділу VІ Кодексу?
3) чи є операція з розподілу Фонду відповідно до розпорядження начальника МВА шляхом безоплатної, безповоротної передачі ПММ з балансу на баланс від Департаменту до:
а) комунальних підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності громади міста;
б) органу місцевого самоврядування (іншому структурному підрозділу виконавчого органу Київської міської ради, МВА),
об’єктом оподаткування податком на додану вартість відповідно до підпункту "а" пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу?;
4) якщо операції, зазначені в питанні 3, є об’єктом оподаткування ПДВ, чи звільняються такі операції від оподаткування відповідно до підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу?
5) чи необхідно Департаменту реєструватися платником ПДВ, зокрема для цілей декларування таких операцій і подання податкової звітності з ПДВ?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).
Відповідно до пункту 5.3 статті 5 розділу І Кодексу інші терміни, що застосовуються у Кодексу і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
Особисті немайнові та майнові відносини (цивільні відносини) регулюються нормами Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ).
Згідно з частиною першою статті 936 ЦКУ за договором зберігання одна сторона (зберігач) зобов'язується зберігати річ, яка передана їй другою стороною (поклажодавцем), і повернути її поклажодавцеві у схоронності.
Відповідно до частини першої статті 944 ЦКУ зберігач не має права без згоди поклажодавця користуватися річчю, переданою йому на зберігання, а також передавати її у користування іншій особі.
Статтею 949 ЦКУ визначено, що зберігач зобов'язаний повернути поклажодавцеві річ, яка була передана на зберігання, або відповідну кількість речей такого самого роду та такої самої якості. Річ має бути повернена поклажодавцю в такому стані, в якому вона була прийнята на зберігання, з урахуванням зміни її природних властивостей.
Щодо акцизного податку
Правові основи оподаткування акцизним податком встановлено розділом VІ тапідрозділами 5 і10 розділу XX Кодексу.
Платником акцизного податку є особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне (підпункт 212.1.15 пункту 212.1 статті 212 розділу VI Кодексу).
Згідно з пунктом 215.1 статті 215 розділу VI Кодексу до підакцизних товарів, зокрема належить пальне, у тому числі товари (продукція), що використовуються як пальне для заправлення транспортних засобів, обладнання або пристроїв з двигунами внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення, з двигунами внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням, з двигунами внутрішнього згоряння з кривошипно-шатунним механізмом та коди яких згідно з УКТ ЗЕД не зазначені у підпункті 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу (крім газу природного у газоподібному стані за кодом 2711 21 00 00 згідно з УКТ ЗЕД).
Підпунктом 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу визначено, що реалізація підакцизних товарів (продукції) – це будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Реалізація пального для цілей розділу VI Кодексу – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:
у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;
при використанні пального суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу / акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб'єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.
Відповідно до підпункту 14.1.2241 пункту 14.1 статті 14 Кодексу розпорядник акцизного складу пересувного – суб'єкт господарювання - платник акцизного податку, який є власником пального або здійснює діяльність з виробництва спирту етилового та який з використанням транспортного засобу незалежно від того, кому належить такий транспортний засіб:
реалізує або зберігає пальне або спирт етиловий;
ввозить пальне на митну територію Україні, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.
При переході від одного суб'єкта господарювання до іншого права власності на пальне або спирт етиловий, що переміщується та/або зберігається у транспортному засобі, відбувається зміна розпорядника акцизного складу.
З урахуванням змін, внесених Законом України від 15.03.2022 № 2120-ІХ "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо дії норм на період дії воєнного стану" до підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу, на період дії правового режиму воєнного стану, надзвичайного стану не вважаються реалізацією пального:
операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв'язку з примусовим відчуженням або вилученням такого пального для потреб держави відповідно до Закону України від 17 травня 2012 року № 4765-VI "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану", за умови якщо у майбутньому його попереднім власником або уповноваженою ним особою не буде здійснено заходів щодо отримання компенсації за примусово відчужене або вилучене пальне;
операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України, що здійснюються у зв'язку з його передачею Збройним Силам України та добровольчим формуванням територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров'я державної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій без попереднього або наступного відшкодування їх вартості;
операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України як гуманітарної допомоги у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Крім того, згідно з підпунктом 69.5 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX (далі – Указ № 64/2022), операції з добровільної передачі або відчуження, або вилучення товарів, у тому числіпідакцизних, надання послуг на користь Збройних Сил України та добровольчих формувань територіальних громад, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерствувнутрішніх справ України, Управлінню державної охорони України, Державній службіспеціального зв’язку та захисту інформації України, іншим утвореним відповідно до законівУкраїни військовим формуванням, їх з’єднанням, військовим частинам, підрозділам, установамабо організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потребзабезпечення оборони держави, органам місцевого самоврядування, а також на користьцентрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державнуполітику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладам охорони здоров’ядержавної, комунальної власності, та/або структурним підрозділам з питань охорони здоров’яобласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій без попереднього або наступного відшкодування їх вартості, не вважаються операціями з реалізації для цілей оподаткування.
Щодо податку на додану вартість
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділами 2 і 10 розділу XX Кодексу.
Згідно з підпунктами "а" і "б" пункту 185.1 статті 185 розділу V Кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V Кодексу розташоване на митній території України, у тому числі операції з безоплатної передачі.
Під постачанням товарів розуміється будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (підпункт 14.1.191 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу). При цьому продаж (реалізація) товарів – це будь-які операції, що здійснюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами, які передбачають передачу прав власності на такі товари за плату або компенсацію незалежно від строків її надання, а також операції з безоплатного надання товарів (підпункт 14.1.202 пункту 14.1 статті 14 розділу I Кодексу).
Відповідно до підпункту 14.1.13 пункту 14.1 статті 14 розділу І Кодексу під безоплатно наданими товарами розуміються товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів.
Правила формування податкових зобов’язань і податкового кредиту з ПДВ та складання податкових накладних і їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) визначено статтями 187, 198 та 201 розділу V Кодексу. Форму та порядок заповнення податкової накладної затверджено наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за № 137/28267 із змінами і доповненнями (далі – Порядок № 1307).
Згідно з пунктами 201.1, 201.7 та 201.10 статті 201 розділу V Кодексу при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов’язань платник податку зобов’язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в ЄРПН у встановлені Кодексом терміни. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з підпунктом 196.1.2 пункту 196.1 статті 196 розділу V Кодексу не є об’єктом оподаткування ПДВ, зокрема операції з передачі майна у схов (відповідальне зберігання) та повернення майна із схову (відповідального зберігання) його власнику.
Підпунктом 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу визначено, що звільняються від оподаткування ПДВ операції з безоплатної передачі в державну власність чи комунальну власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність об'єктів усіх форм власності, які перебувають на балансі одного платника податку і передаються на баланс іншого платника податку, якщо такі операції проводяться за рішенням Кабінету Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень.
Норми підпункту 197.1.16 пункту 197.1 статті 197 розділу V Кодексу поширюються також на операції з безоплатної передачі об'єктів з балансу юридичної особи будь-якої форми власності на баланс іншої юридичної особи, яка перебуває в державній або комунальній власності, що проводяться за рішенням органу державної влади України або органу місцевого самоврядування, прийнятим у межах їх повноважень, та за рішенням юридичних осіб, у разі передачі основних засобів інфраструктури залізничного транспорту, незалежно від того, чи є суб'єкти операції платниками податку.
При цьому звільнення від оподаткування ПДВ, передбачене пунктом 197.1 статті 197 розділу V Кодексу, не поширюється на операції з підакцизними товарами, зазначеними в розділі VI Кодексу (пункт 197.5 статті 197 розділу V Кодексу).
Згідно з підпунктом "г" підпункту 195.1.2 статті 195 розділу V ПКУза нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.
З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно до підпункту "г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ Постановою № 178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.
До таких установ Постановою № 178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України, Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднання, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Постанова № 178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.
Водночас абзацом четвертим пункту 321підрозділу 2 розділу ХХ Кодексу визначено, що тимчасово, протягом дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, не є постачанням товарів та послуг операції з безоплатної (без будь-якої грошової, матеріальної або інших видів компенсації) передачі/надання товарів та послуг Збройним Силам України, Національній гвардії України, Службі безпеки України, Службі зовнішньої розвідки України, Державній прикордонній службі України, Міністерству внутрішніх справ України, Державній службі України з надзвичайних ситуацій, Управлінню державної охорони України, Державній службі спеціального зв'язку та захисту інформації України, добровольчим формуванням територіальних громад, іншим утвореним відповідно до законів України військовим формуванням, їх з'єднанням, військовим частинам, підрозділам, установам або організаціям, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету, для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, а також на користь центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, сил цивільного захисту та/або закладів охорони здоров'я державної, комунальної власності, та/або структурних підрозділів з питань охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, крім випадків, якщо такі операції з постачання товарів та послуг оподатковуються за нульовою ставкою ПДВ.
Застосування нульової ставки податку на додану вартість встановлене підпунктом"г" підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V ПКУ та Постановою № 178 для операцій з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту (в тому числі і ПММ), якщо такі товари постачаються категорії установ, перерахованих в Постанові № 178.
До наведених у пункті 321 підрозділу 2 розділу XX Кодексу операцій норми пункту 198.5 статті 198 розділу V Кодексу не застосовуються.
Пунктом 82 підрозділу 2 розділу XX Кодексу визначено, що тимчасово, на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, операції з постачання на митній території України та ввезення на митну територію України бензинів моторних, важких дистилятів та скрапленого газу, що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД, визначеними підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу, на які згідно з пунктом 41 підрозділу 5 розділу XX встановлено ставку акцизного податку у розмірі 0,00 євро за 1000 літрів, а також нафти або нафтопродуктів сирих, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), що класифікуються за кодами УКТ ЗЕД 2709 00 10 00 та 2709 00 90 00, оподатковуються за ставкою у розмірі 7 %.
Порядок реєстрації особи як платника ПДВ регулюється статтями 180-183 розділу V Кодексу та регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за № 1456/26233.
Для цілей оподаткування ПДВ платниками податку є особи, перелік яких визначено підпунктом 14.1.139 пункту 14.1 статті 14 розділу І та пунктом 180.1 статті 180 розділу V Кодексу, зокрема юридична особа, створена відповідно до закону у будь-якій організаційно-правовій формі.
Статтями 181 та 182 розділу V Кодексу визначено умови для реєстрації особи як платника ПДВ, відповідно до яких реєстрація особи як платника ПДВ може здійснюватись як в обов'язковому порядку, так і за добровільним рішенням особи.
Відповідно до пункту 181.1 статті 181 розділу V Кодексу особа, у якої загальна сума від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу, у тому числі з використанням локальної або глобальної комп'ютерної мережі (зокрема, але не виключно шляхом встановлення спеціального застосунку або додатку на смартфонах, планшетах чи інших цифрових пристроях), нарахована (сплачена) такій особі протягом останніх 12 календарних місяців, сукупно перевищує 1 млн. грн. (без урахування ПДВ) зобов'язана зареєструватися як платник ПДВ у контролюючому органі за своїм місцезнаходженням (місцем проживання) з дотриманням вимог, передбачених статтею 183 розділу V Кодексу, крім особи, яка є платником єдиного податку першої – третьої групи.
До загального обсягу оподатковуваних операцій (загальної суми від здійснення операцій з постачання товарів/послуг, що підлягають оподаткуванню згідно з розділом V Кодексу) для цілей реєстрації особи як платника ПДВ включається обсяг операцій, що підлягають оподаткуванню ПДВ за ставками: 0 %, 7 %, 14 % та 20 %, а також операцій, що звільняються від оподаткування ПДВ.
Обсяг операцій, що не є об’єктом оподаткування ПДВ, при обрахунку загального обсягу оподатковуваних операцій не враховується.
Враховуючи викладене, та виходячи із аналізу норм Кодексу та інших нормативно-правових актів зазначених вище, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.
Щодо питання 1 "а", 1 "б", 2
Оскільки обов’язок реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального виникає у особи, яка здійснює реалізацію (фізичний відпуск, відвантаження) пального у випадку, коли така особа є розпорядником акцизного складу або акцизного складу пересувного, то якщо Департамент набуває права власності на пальне у момент відвантаження постачальником з транспортного засобу до місця зберігання (фактичної адреси зберігача) пального, яке в подальшому буде відвантажуватися за дорученням Департаменту (поклажодавця) зберігачем (зокрема, комунальним підприємствам, установам та організаціям, що належать до комунальної власності громади міста; органу місцевого самоврядування (іншому структурному підрозділу виконавчого органу міської ради, МВА), то у такому разі Департамент:
не здійснює операції з реалізації пального в розумінні підпункту 14.1.212 пункту 14.1 статті 14 Кодексу;
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" Приєднуйтесь до нас у соцмережах:
на сайті або по телефону (044) 495-20-60