Державна податкова служба України розглянула звернення Комунального некомерційного підприємства «______» щодо окремих питань оподаткування неприбуткових організацій та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), у межах повноважень повідомляє.
Згідно із запитом комунального некомерційного підприємства, що є закладом охорони здоров’я та внесене до Реєстру неприбуткових установ та організацій (далі – Реєстр), на виконання рішення міської ради про надання дозволу на списання об’єкта права комунальної власності таке підприємство, в оперативному управлінні якого перебувало зазначене майно, має здати вторинну сировину, непридатну для використання надалі, установам, що займаються її збиранням, а отримані від реалізації матеріалів кошти перерахувати до спеціального фонду бюджету міста за кодом бюджетної класифікації доходів 31030000 «Кошти від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності».
У зверненні поставлено питання: чи не призведе до втрати комунальним некомерційним підприємством статусу неприбуткової організації проведення операцій з виконання рішення органу місцевого самоврядування, який є засновником такого підприємства, та перерахування коштів від відчуження майна, що перебуває у комунальній власності, до місцевого бюджету?
Слід зазначити, що з наведеного вище питання ДПС було направлено запит до Міністерства фінансів України, у відповідь на який отримано лист Мінфіну від 29.12.2021 № 11210-09-62/40689 (далі – лист Мінфіну № 40689).
Питання, що розглядається, як зазначено у листі Мінфіну № 40689, є аналогічним по суті питанню, на яке відповідь була надана листом від 13.08.2021 № 11210-09-62/25424 (далі – лист Мінфіну № 25424) стосовно правомірності перебування комунальних некомерційних підприємств охорони здоров’я у статусі неприбуткових організацій у випадку спрямування ними до відповідних місцевих бюджетів частини коштів за здані у вигляді брухту і відходів дорогоцінні метали, отриманих такими підприємствами.
Так, у листі Мінфіну № 25424 на прикладі окремо розглянутої ситуації викладено таке.
Пунктом 42 частини першої ст. 64 Бюджетного кодексу України (далі – БКУ) передбачено, що до доходів загального фонду бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад належать 80 відсотків коштів, отриманих підприємствами, установами та організаціями, що утримуються за рахунок бюджетів місцевого самоврядування, за здані у вигляді брухту і відходів золото, платину, метали платинової групи, дорогоцінне каміння, і 50 відсотків коштів, отриманих цими підприємствами, установами та організаціями за здане у вигляді брухту і відходів срібло.
Це положення БКУ є чітко визначеним для безумовного його виконання підприємствами, установами та організаціями, що утримуються за рахунок бюджетів місцевого самоврядування.
Отже, спрямування комунальними некомерційними підприємствами охорони здоров’я, а також установами та організаціями, що утримуються за рахунок бюджетів місцевого самоврядування, до відповідних місцевих бюджетів частини коштів за здані у вигляді брухту і відходів дорогоцінні метали, отриманих такими підприємствами, установами та організаціями, не є розподілом доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників) таких підприємств, установ та організацій, а отже такі підприємства, установи та організації можуть перебувати у статусі неприбуткових організацій.
При цьому такими підприємствами, установами та організаціями мають дотримуватися інші вимоги, встановлені підпунктами 133.4.1 та 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 Кодексу, щодо перебування їх у Реєстрі, а також умови, що брухт і відходи із вмістом дорогоцінних металів є складовими деталей, вузлів, виробів та матеріалів, що перебували на балансі таких підприємств, установ та організацій у складі майна та стали непридатними чи втратили експлуатаційну цінність.
Таким чином, з порушеного питання слід керуватися зазначеним листом Мінфіну з питань, пов’язаних з перебуванням комунальних некомерційних підприємств охорони здоров’я у статусі неприбуткових організацій.
Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2025 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |