X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 01.03.2023 р. № 447/ІПК/99-00-24-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства,та в межах компетенції повідомляє, що відповідь надається з урахуванням норм, які діяли в 2021 році.

Платник податків у зверненніповідомив, що є небанківською фінансовою установою, яка здійснює свою діяльність на підставі ліцензії Національного банку України на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків. Разом з цимТовариство здійснює надання послуг з переказу коштів через відокремлені структурні підрозділи, які розташовані в різних регіонах України. При цьому кожен такий відокремлений підрозділ по місцезнаходженню взято на облік за неосновним місцем обліку.

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Чи зобов’язаний платник податку подавати окремо Розрахунок за юридичну особу окремо від Розрахунків за відокремлені підрозділи юридичної особи, які неуповноважені нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, та які не мають окремого балансу і самостійно не ведуть розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок) на небюджетні рахунки?
  2. Чи зобов’язаний платник податку подавати окремо один від одного Розрахунки за свої відокремлені підрозділи, які неуповноважені нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, та які не мають окремого балансу і самостійно не ведуть розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки?
  3. За яким принципом потрібно формувати Розрахунки за відокремлені підрозділи юридичної особи у разі наявності декількох відокремлених підрозділів розташованих у межах території з одним кодом Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, а саме Розрахунок по кожному підрозділу подається окремо або консолідовано у відповідності до коду Кодифікатора за місцезнаходженням?
  4. В якій послідовності потрібно створювати і подавати до контролюючого органу Розрахунки за юридичну особу та відокремлені підрозділи юридичної особи в електронному вигляді, які неуповноважені нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) податок до бюджетута які не мають окремого балансу і самостійно не ведуть розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки?
  5. Яким чином, враховуючи наявну вищеописану ситуацію, Товариство може ввести дані про нарахування єдиного внеску за 1-й квартал 2021 року працівників Товариства до Реєстру застрахованих осіб?

Порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету передбачено ст. 168 Кодексу.

Згідно з п.п. «б» п. 176.2 ст. 176 Кодексу особи, яківідповідно до Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування зобов’язані подавати у строки, встановлені Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків–фізичних осіб, і сумутриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку–фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.

У разі, якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету, Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.

Форма Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску та Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Порядок) затверджені наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4 зі змінами.

Пунктом 3 розділу II Порядку визначено, що Розрахунок подається до контролюючих органів за основним місцем обліку.

У разі якщо відокремлений підрозділ юридичної особи не уповноважений нараховувати, утримувати і сплачувати (перераховувати) податок до бюджету та який не має окремого балансу і самостійно не веде розрахунки із застрахованими особами для сплати єдиного внеску на небюджетні рахунки, то Розрахунок за такий підрозділ подає юридична особа до контролюючого органу за основним місцем обліку.

При цьому юридична особа під час подання Розрахунку за відокремлений підрозділ зазначає дані про відокремлений підрозділ в рядку 032 заголовної частини Розрахунку.

Згідно з п. 4 розділу IV Порядку у рядку 032 додатка 4ДФ «Відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору» до Розрахунку– зазначаються дані про відокремлений підрозділ юридичної особи (повне найменування відокремленого підрозділу та код за Кодифікатором за місцезнаходженням підрозділу, стосовно якого юридичною особою подається Розрахунок).

Відповідно до п. 1 розділу III Порядку у рядку 033 заголовної частини Розрахунку зазначаються дані про відокремлений підрозділ юридичної особи (повне найменування відокремленого підрозділу), якщо Розрахунок подається податковим агентом за відокремлений підрозділ.

Таким чином, у разі якщо юридична особа має неуповноважені відокремлені підрозділи, які знаходяться по всій території України (1750 відділень), то така юридична особа окремо по кожному підрозділу заповнює Розрахунок та додаток 4 ДФ до Розрахунку.

Разом з тим, якщо в межах однієї адміністративно-територіальної одиниці знаходяться декілька неуповноважених відокремлених підрозділів юридичної особи, то заповнюється один Розрахунок та Додаток 4 ДФ до Розрахунку у якому відображається інформація відносно усіх працівників, які працюють у вказаних підрозділах із зазначенням в рядку 032 коду Кодифікатора за місцезнаходженням відокремленого підрозділу.

Зауважуємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючи хорганів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.