Державна податкова служба України на звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо надання індивідуальної податкової консультації з питання справляння плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельного податку (далі – Податок), у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство просить надати роз’яснення щодо застосування норм підпунктів 69.14, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу при обчисленні сум податкових зобов’язань з плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) і Податку, а також щодо можливості подання уточнюючої податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) за період з 01.03.2022 по 31.12.2022, 2023 роки.
Особливості справляння плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) та Податку визначені підпунктами 69.14, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до якого платники плати за землю – юридичні особи набули право тимчасово на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховувати та не сплачувати плату за землю та Податку за земельні ділянки та об’єкти нерухомості, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – Території).
Перелік Територій визначається Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – постанова № 1364) встановлено, що «перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі – Мінреінтеграції) за формою згідно з додатком до постанови № 1364 за погодженням з Міністерством оборони України на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Державною податковою службою України на звернення до Міністерства фінансів України (Мінфін) як головному органу центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової політики (підпункт 1 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375), отримано роз’яснення листом Мінфіну від 09.02.2023 № 11230-09-62/3885 з питання можливості застосування платниками податків та контролюючими органами переліку Територій для цілей податкового адміністрування окремих податків.
Відповідно до викладених Мінфіном у листі роз’яснень постановою № 1364 визначається механізм формування переліку Територій, а не затверджується конкретний перелік таких Територій.
Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік Територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік Територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.
Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування переліку Територій буде розміщена на офіційному вебпорталі ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/Головні події.
Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |