X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 08.03.2023 р. № 519/ІПК/04-36-04-02-15

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області на звернення Товариства про надання індивідуальної податкової консультації щодо плати за землю (далі – Плата), керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Товариство повідомило, що на підставі зареєстрованого 17.07.2007 (далі – Договір) користується земельною ділянкою комунальної форми власності на якій розташоване майно, що належить Товариству. Договір укладено на 15 років. Строк дії Договору сплив 17.07.2022. До звернення не надано тексту Договору.

Товариство має намір з’ясувати, в якій формі та у якому розмірі має справлятися Плата за земельну ділянку, на якій розташовано нерухоме майно Товариства.

Податковий кодекс України визначає, що Плата справляється у двох формах: земельний податок із власників та постійних користувачів земельних ділянок (п.п. 14.1.72 п. 14.1 ст. 14 Кодексу) та орендна плата за надання у строкове користування земельної ділянки державної або комунальної власності (п.п. 14.1.147 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Обов’язок зі справляння земельного податку настає у власників земельних ділянок та/або землекористувачів з дня виникнення права власності або права користування земельними ділянками (п. 287.1 ст. 287 Кодексу), на підставі даних Державного земельного кадастру (п. 286.1 ст. 286 Кодексу).

Платником орендної плати є орендар земельної ділянки. Об’єктом оподаткування є земельна ділянка, надана в оренду. Підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки (ст. 288 Кодексу).

Договірні відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним та Цивільним кодексами України, Законом України «Про оренду землі» (далі – Закон), а також Договором.

Офіційним визнанням і підтвердженням державою факту набуття, зміни або припинення відповідного права, у тому числі припинення права оренди земельної ділянки, є державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (п. 1 част. першої ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень»).

У зверненні не надано інформацію щодо державної реєстрації Товариством факту припинення права користування земельною ділянкою за Договором.

Відповідно до част. 3 та 4 ст. 1261 Земельного кодексу України сторона договору, яка бажає скористатися правом відмови від поновлення договору не пізніш як за місяць до дати закінчення дії такого договору, подає до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно заяву про виключення з цього реєстру відомостей про поновлення договору. У разі відсутності заяви про виключення з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно відомостей про поновлення договору до дати закінчення дії такого договору після настання відповідної дати закінчення дії договору державна реєстрація речового права продовжується на той самий строк.

Враховуючи зазначене, Товариство як фактичний користувач земельної ділянки за наявності державної реєстрації прав користування такою земельною ділянкою є платником Плати у формі орендної плати та у розмірі, встановленому умовами Договору.

Разом з цим, враховуючи те, що контроль за дотриманням земельного законодавства належить до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад (ст. 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), Товариству доцільно звернутися до власника земельної ділянки – органу місцевого самоврядування, який відповідно до повноважень, визначених ст. 122 Земельного кодексу України, має право передавати у власність або користування земельну ділянку, з питання визначення прав користування земельною ділянкою.

Згідно п. 102.9. ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених цим Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених цим Кодексом.

Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).