Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення щодо оподаткування податком на прибуток доходів, отриманих від азартних ігор платником податків, що перейшов на сплату єдиного податку третьої групи (за ставкою 2 відсотки), та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків (далі – Товариство) повідомив, що ним здійснюється діяльність з організації та проведення азартних ігор казино у мережі Інтернет на території України згідно ліцензії, виданої Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей.
Восьмого липня 2022 року Товариство зареєстровано платником єдиного податку третьої групи (за ставкою 2 відсотки).
Враховуючи вищезазначене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання: чи зобов’язане Товариство, яке є платником єдиного податку третьої групи з використанням особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу за ставкою 2 відсотки доходу, визначеного відповідно до ст. 292 Кодексу, нараховувати, сплачувати та подавати звітність з податку на прибуток з доходу операторів, отриманого від азартних ігор?
Відповідно до п.п. 133.1.1 п. 133.1 ст. 133 Кодексу, платниками податку на прибуток – резидентами є, зокрема:
суб’єкти господарювання – юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність як на території України, так і за її межами, крім юридичних осіб, визначених пунктами 133.4 та 133.5 ст. 133 Кодексу.
Суб’єкти господарювання юридичні особи, що обрали спрощену систему оподаткування, є платниками податку при виплаті доходів (прибутків) нерезиденту із джерелом їх походження з України в порядку, визначеному п. 141.4 ст. 141 Кодексу. При цьому платники єдиного податку четвертої групи не є платниками податку при виплаті доходів, визначених абзацами четвертим – шостим п.п. 14.1.49 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Суб’єкти господарювання юридичні особи, що обрали спрощену систему оподаткування, є платниками податку при отриманні скоригованого прибутку контрольованої іноземної компанії, що оподатковується в порядку, визначеному статтею 39 2 Кодексу та розділом ІІІ Кодексу.
Пунктом 134.1 ст. 134 Кодексу встановлено, що об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств є, зокрема:
прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу (абзац перший п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу);
дохід операторів, отриманий від букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино), крім доходу, отриманого від азартних ігор з використанням гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю, що підлягає оподаткуванню згідно з п. 141.5 ст. 141 Кодексу (п.п. 134.1.5 п. 134.1 ст. 134 Кодексу).
Особливості оподаткування букмекерської діяльності, азартних ігор (у тому числі казино) встановлено п. 141.5 ст. 141 Кодексу.
Так, згідно з п.п. 141.5.1 п. 141.5 ст. 141 Кодексу суб’єкти, що здійснюють букмекерську діяльність, азартних ігор (у тому числі казино) одночасно з податком на прибуток за ставкою, визначеною у п. 136.1 ст. 136 Кодексу, сплачують податок на дохід за ставками, визначеними у підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу.
Нарахований суб’єктом, що здійснює букмекерську діяльність, організацію та проведення азартних ігор (у тому числі казино), податок на дохід за ставками, визначеними в підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта.
Згідно з п. 133.5 ст. 133 Кодексу не є платниками податку суб’єкти господарювання, що застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, визначені главою 1 розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Кодексу, крім випадків, передбачених абзацами другим та третім п.п. 133.1.1 та п.п. 133.1.4 п. 133.1 ст. 133 Кодексу.
Тимчасово, з 1 квітня 2022 року до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, положення розділу XIV «Спеціальні податкові режими» Кодексу застосовуються з урахуванням особливостей, визначених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Відповідно до п.п. 9.2 п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платниками єдиного податку третьої групи можуть бути фізичні особи - підприємці та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми.
До таких осіб не застосовується обмеження щодо обсягу доходу та кількості осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах.
Відсоткова ставка єдиного податку для платників єдиного податку третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, встановлюється у розмірі 2 відсотки доходу, визначеного відповідно до ст. 292 Кодексу (п.п. 9.4 п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Згідно з п.п. 9.11 п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платники податку на прибуток підприємств (у тому числі платники податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за попередній річний звітний період, не перевищує 40 мільйонів гривень), які прийняли рішення про перехід на спрощену систему оподаткування платником з особливостями, встановленими п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, або відмовилися від використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, подають податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за той період (періоди) протягом календарного року, в якому (яких) платник був платником податку на прибуток підприємств.
Особливості нарахування, сплати та подання звітності з окремих податків і зборів платниками єдиного податку встановлено ст. 297 Кодексу.
Згідно з п. 297.1 ст. 297 Кодексу платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема, з податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених абзацами другим і третім п.п. 133.1.1 та п.п. 133.1.4 п. 133.1 ст. 133 Кодексу.
Таким чином, у разі прийняття платником податків рішення про перехід на спрощену систему оподаткування третьої групи з особливостями, встановленими п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу (за ставкою 2 відсотки), з восьмого липня 2022 року (в третьому кварталі 2022 року), то такий платник податку складає та подає податкову декларацію з податку на прибуток підприємств за звітний період ІІІ квартали 2022 року.
В цій декларації враховуються наростаючим підсумком результати діяльності підприємства (в тому числі, зобов’язання з доходів, отриманих від азартних ігор, особливості оподаткування яких визначено п. 141.5 ст. 141 Кодексу) починаючи з 01 січня звітного року по дату переходу на єдиний податок та подається у складі такої декларації фінансова звітність, складена за результатами діяльності за цей період.
Терміни подання податкової декларації з податку на прибуток підприємств встановлені п. 49.8 ст. 49 Кодексу. Строки сплати податкового зобов’язання визначені ст. 57 Кодексу.
Починаючи з дати переходу на сплату єдиного податку третьої групи з використанням особливостей оподаткування, встановлених п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, платники єдиного податку звільняються від обов’язку нарахування, сплати та подання податкової звітності, зокрема, з податку на прибуток підприємств (в тому числі, зобов’язання з доходів, отриманих від азартних ігор, особливості оподаткування яких визначено п. 141.5 ст. 141 Кодексу), крім випадків, передбачених абзацами другим і третім п.п. 133.1.1 та п.п. 133.1.4 п. 133.1 ст. 133 Кодексу.
Водночас повідомляємо, що з 8 лютого 2023 року набув чинності Закон України від 12.01.2023 № 2876-ІХ «Про внесення змін до розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування», яким заборонено суб’єктам господарювання, які організовують і проводять азартні ігри, перебувати на спрощеній системі оподаткування.
Відповідно до п. 52 8 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |