X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 22.03.2023 р. № 623/ІПК/26-15-04-02-08

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок) та плати за землю у період дії воєнного стану, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 № 2755-VI, зі змінами та доповненнями (далі – Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство, посилаючись на норми підпунктів 69.14, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу запитує чи необхідно нараховувати та сплачувати плату за землю та Податок за період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан.

Особливості справляння плати за землю (земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності) та Податку визначені підпунктами 69.14, 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до якого платники плати за землю – юридичні особи набули право тимчасово на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховувати та не сплачувати плату за землю та Податок за земельні ділянки та об’єкти нерухомості, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – Території), та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.

Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – постанова № 1364) встановлено, що «перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі – Мінреінтеграції) за формою згідно з додатком до постанови № 1364 за погодженням з Міністерством оборони України на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.

Державною податковою службою України на звернення до Міністерства фінансів України (Мінфін) як головному органу центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової політики (підпункт 1 пункту 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375), отримано роз’яснення листом Мінфіну від 09.02.2023 № 11230-09-62/3885 з питання можливості застосування платниками податків та контролюючими органами переліку Територій для цілей податкового адміністрування окремих податків.

Відповідно до викладених Мінфіном у листі роз’яснень постановою № 1364 визначається механізм формування переліку Територій, а не затверджується конкретний перелік таких Територій.

Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік Територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік Територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.

Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування переліку Територій буде розміщена на вебпорталі ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/Головні події.

Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності) та Податку з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.

  Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).