X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 04.04.2023 р. № 817/ІПК/99-00-21-02-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
щодо окремих питань діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

У своєму зверненні Товариство повідомило, що є небанківською фінансовою установою та здійснює торгівлю валютними цінностями на території України відповідно до Витягу з Державного реєстру фінансових установ про видачу ліцензії на здійснення діяльності з надання фінансових послуг.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання щодо визначення дати, на яку, згідно статистичних даних, необхідно враховувати чисельність населення у населених пунктах, в яких розташовані пункти обміну іноземної валюти, для встановлення у 2023 році розміру щомісячних авансових внесків з податку на прибуток, оподаткування якого передбачено п. 141.13 ст. 141 Кодексу.

Особливості оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі визначено п. 141.13 ст. 141 Кодексу.

Відповідно до п.п. 141.13.1 п. 141.13 ст. 141 Кодексу платники податку, які здійснюють діяльність з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі, сплачують щомісяця, не пізніше останнього операційного (банківського) дня поточного місяця, авансовий внесок з податку на прибуток підприємств за кожний пункт обміну іноземної валюти, внесений до Реєстру пунктів обміну іноземної валюти станом на перше число поточного місяця, у розмірі, визначеному п.п. 141.13.2 п. 141.13 ст. 141 Кодексу.

Для цілей оподаткування діяльності з торгівлі валютними цінностями у готівковій формі під пунктом обміну іноземної валюти розуміється структурний/відокремлений підрозділ, що відкривається платником податку, який згідно із Законом України «Про валюту і валютні операції» має право здійснювати торгівлю валютними цінностями у готівковій формі, з метою здійснення торгівлі іноземною валютою у готівковій формі.

Підпунктом  141.13.2 п. 141.13 ст. 141 Кодексу встановлено, що авансовий внесок з податку на прибуток підприємств сплачується у розмірі:

а) трьох мінімальних заробітних плат, встановлених законом станом на 1 січня звітного (податкового) року, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований у населеному пункті, чисельність населення якого перевищує 50 тисяч, за статистичними даними чисельності наявного населення України, розміщеними на веб-сайті спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі статистики станом на 1 січня року, що передує поточному року;

б) однієї мінімальної заробітної плати, встановленої законом станом на 1 січня звітного (податкового) року, за кожний пункт обміну іноземної валюти, розташований в інших, крім передбачених підпунктом «а» цього підпункту, населених пунктах або за межами населених пунктів.

Таким чином, розмір авансових внесків з податку на прибуток підприємств, розрахований відповідно до п. 141.13 ст. 141 Кодексу, залежить від статистичних даних щодо чисельності населення у населених пунктах, в яких розташовано пункти обміну іноземної валюти. Такі статистичні дані розміщені на веб-сайті спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади в галузі статистики та використовуються станом на 1 січня року, що передує поточному року, а саме, для розрахунку щомісячних авансових внесків в 2023 році – станом на 1 січня 2022 року.

Довідково інформуємо, що статистичні дані щодо чисельності населення на 1 січня 2022 року розміщено на сайті Державної служби статистики України у розділі «Статистична інформація»/«Формат відкритих даних»/«Населення та міграція»/«Чисельність наявного населення (за оцінкою) по регіонах, районах, територіальних громадах та населених пунктах»/«на 01 січня 2022 року».

Спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері статистики, діяльність якого спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України та який бере участь у формуванні державної політики у сфері статистики і забезпечує її реалізацію є Державна служба статистики України, що визначено Положенням про Державну службу статистики України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України
від 23.09.
2014 № 481, із змінами.

  Отже, Державна служба статистики України є розпорядником інформації стосовно статистичних даних щодо чисельності населення у населених пунктах України і вищезазначене питання належить до її компетенції.

Відповідно до п. 52 8 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 цього Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом. 

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).