Державна податкова служба України розглянула звернення
щодо застосування до операцій з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту нульової ставки податку на додану вартість з урахуванням положень підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу VПодаткового кодексу України (далі – Кодекс) та постанови Кабінету Міністрів України від 02 березня 2022 року № 178 «Деякі питання обкладення податком на додану вартість за нульовою ставкою у період воєнного стану» (далі – Постанова № 178) та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу, повідомляє.
У своєму зверненні Товариство повідомило, що є офіційним сервіс-партнером іноземної компанії в Україні та здійснює реалізацію як нових автомобілів MAN, так і техніки з пробігом. Крім цього Товариство здійснює гарантійне та сервісне обслуговування, супровід будь-якої техніки MAN, а також реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів і супутніх товарів: запчастин, видаткових матеріалів та ін. Такі послуги виконуються на підставі нарядів-замовлень, які Товариство підписує з клієнтами, якими є як суб’єкти господарювання приватної форми власності, так і державні органи влади, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1) які товари та/або групи товарів належать до «товарів для забезпечення транспорту» у розумінні підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу VКодексу та Постанови №178?;
2) чи належать до «товарів для забезпечення транспорту» у розумінні підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу VКодексу та Постанови №178 супутні товари, які постачаються при наданні послуг із ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів?;
3) чи має Товариство отримувати від установ та організацій, які фінансуються за рахунок бюджету та є замовниками послугіз ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів та відповідних супутніх товарів, додаткові документи, які підтверджують, що супутні товари постачаються для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави?
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами Кодексу (пункт 1.1 статті 1 розділу І Кодексу).
Статтею 5 розділу І Кодексу визначено, що поняття, правила та положення, установлені Кодексом та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу І Кодексу.
У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення Кодексу.
Інші терміни, що застосовуються у Кодексі і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.
У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VІІІ «Про правовий режим воєнного стану» (далі – Закон № 389), Указом Президента України від 24 лютого 2022 року
№ 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (далі – Указ № 64/2022) на території України введено воєнний стан. Указ № 64/2022 затверджено Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-IX «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні».
Відповідно до пункту 2 Указу № 64/2022 визначено завдання Військовому командуванню (Генеральному штабу Збройних Сил України, Командуванню об'єднаних сил Збройних Сил України, командуванням видів, окремих родів військ (сил) Збройних Сил України, управлінням оперативних командувань, командирам військових з'єднань, частин Збройних Сил України, Державної прикордонної служби України, Державної спеціальної служби транспорту, Державної служби спеціального зв'язку та захисту інформації України, Національної гвардії України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої розвідки України, Управлінню державної охорони України) разом із Міністерством внутрішніх справ України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування запроваджувати та здійснювати передбачені Законом № 389-VIII заходи і повноваження, необхідні для забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави.
Згідно пункту 44.1 статті 44 глави 1 розділу ІІ Кодексу для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим пункту 44.1 статті 44 глави 1 розділу ІІ Кодексу.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу.
Згідно з підпунктом «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу за нульовою ставкою оподатковуються операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення наземного військового транспорту чи іншого спеціального контингенту Збройних Сил України, що бере участь у миротворчих акціях за кордоном України, або в інших випадках, передбачених законодавством.
З метою виконання мобілізаційних завдань в умовах воєнного стану, введеного Указом № 64/2022, та відповідно до підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу Постановою №178 визначено категорії установ, операції з постачання яким товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту для потреб забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави, оподатковуються за нульовою ставкою податку на додану вартість.
Так, до таких установ Постановою №178 віднесено Збройні Сили України, Національну гвардію України, Службу безпеки України, Службу зовнішньої розвідки України, Державну прикордонну службу України, Міністерство внутрішніх справ України, Державну службу України з надзвичайних ситуацій, Управління державної охорони України, Державну службу спеціального зв’язку та захисту інформації України, інші утворені відповідно до законів України військові формування, їх з’єднань, військові частини, підрозділи, установи або організації, що утримуються за рахунок коштів державного бюджету .
Постанова №178 набрала чинності з дня її опублікування і застосовується з 24 лютого 2022 року.
Норми підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови №178 встановлюють застосування нульової ставки ПДВ на операції з постачання товарів для заправки (дозаправки) або забезпечення транспорту.
Щодо питання 1
Нульова ставка податку на додану вартість, відповідно до підпункту «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 застосовується як до операцій з постачання товарів для заправки (дозаправки), так і до операцій з постачання будь-яких інших товарів, що використовуються для забезпечення транспорту (інші паливно-мастильні матеріали, запасні частини для ремонту автомобільної техніки, акумуляторні батареї для автомобілів, автомобільні шини, комплектуючі, охолоджуючі рідини, інструменти та додаткове обладнання, визначені відповідними нормативними та технічними документами), при умові, що такі операції з постачання здійснюються категорії суб’єктів, що визначені Постановою № 178.
При цьому, нормами підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та Постанови № 178 не визначено відповідного переліку товарів із зазначенням кодів з Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015, чи кодів УКТЗЕД.
Щодо питання 2
Нормами підпункту«г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу та положеннями Постанови № 178 застосування нульової ставки ПДВдо операційз постачання послуг та супутніх товарів не передбачено.
Якщо запасні частини чи інші товари, є складовою частиною певної послуги, наприклад з ремонту та технічного обслуговування автомобільної техніки, та їх вартість включається до загальної вартості такої послуги, то постачання кожної з окремих складових частин такої послуги не розглядається як окремо визначена операція для цілей оподаткування ПДВ. Оподаткуванню ПДВ підлягає операція з постачання послуги в цілому, а не окремих її складових частин, в загальновстановленому порядку за ставкою 20 відсотків.
Щодо питання 3
Платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Разом з цим, надання додаткових документів від установ та організацій, які фінансуються за рахунок державного бюджету, для застосування норми, визначеної підпунктом «г» підпункту 195.1.2 пункту 195.1 статті 195 розділу V Кодексу, та положень Постанови№ 178, не передбачено.
Пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |