X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 05.04.2023 р. № 835/ІПК/99-00-18-01-02-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення адвокатського бюро, яке представляє інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо окремих питань реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), складених та поданих платниками податків, які перейшли на спрощену систему оподаткування третьої групи за ставкою
2 відсотки, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

У своєму зверненні адвокатське бюро повідомило, що
Товариство, яке є суб’єктом господарської діяльності та платником податку на додану вартість (далі – платник податку), керуючись пунктом 187.1 статті 187,                       абзацом першим пункту 201.1 та абзацом першим пункту 201.7 статті 201 Кодексу, за фактом виникнення податкового зобов’язання з постачання товарів/послуг складено та подано податкові накладні для реєстрації в Реєстрі.

За результатами автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, передбаченого Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня
2019 року № 1165 (зі змінами і доповненнями), реєстрацію податкових накладних зупинено, про що платника податку поінформовано у квитанції, надісланій в автоматичному режимі.

Платник податку планує перейти на спрощену систему оподаткування, особливості застосування якої визначені у пункті 9 підрозділу 8 розділу ХХ Кодексу, а саме: зареєструватися платником єдиного податку (далі – ЄП) третьої групи з відсотковою ставкою у розмірі 2 відсотків доходу, визначеного відповідно до статті 292 цього Кодексу, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України або самостійної (шляхом подання заяви) відмови від використання особливостей такого оподаткування.

Разом з тим, перебуваючи на спрощеній системі оподаткування, платник податку має намір скористатися правом подання копій документів та письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі (далі – комісія регіонального рівня) рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі відповідно до пункту 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі – Порядок прийняття рішень).

Враховуючи вище викладене, адвокатського бюро просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1. Яким чином відбувається реєстрація зупинених податкових накладних у Реєстрі у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, якщо платник податку у період зупинення реєстрації податкових накладних перейде на спрощену систему оподаткування за ставкою 2 відсотки?

2. Яким чином відбувається реєстрація зупинених податкових накладних у Реєстрі у разі судового оскарження рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення)?

Щодо питання 1

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (пункт 4 Порядку прийняття рішень).

Згідно з підпунктом 9.5 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платники ЄП третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, звільняються від обов’язку нарахування та сплати податку на додану вартість за операціями з постачання товарів, робіт та послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, а також від подання податкової звітності з податку на додану вартість, а їх реєстрація платником податку на додану вартість є призупиненою.

Під призупиненням реєстрації платником податку на додану вартість для цілей підпункту 9.5 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу розуміється, що для платників ЄП третьої групи, які використовують особливості оподаткування, встановлені підпунктом 9.5 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, призупиняються права та обов’язки, встановлені розділом V та підрозділом 2 розділу XX Кодексу (у тому числі щодо формування податкового кредиту) на період використання особливостей оподаткування, встановлених підпунктом 9.5 пункту 9  підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Підпунктом 9.9 пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу передбачено, що після припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України платники ЄП третьої групи, які на день припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України використовували особливості оподаткування, встановлені цим пунктом, із першого дня місяця, наступного за місяцем припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, втрачають право на використання особливостей оподаткування, передбачених цим пунктом, і автоматично вважаються такими, що застосовують систему оподаткування, на якій такі платники податку перебували до обрання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.

Платник податку має право самостійно відмовитися від використання особливостей оподаткування, передбачених пунктом 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, з першого дня місяця, наступного за місяцем, у якому прийнято таке рішення.

Отже, для осіб, реєстрація платником податку на додану вартість яких є призупиненою, така реєстрація поновлюється після переходу на систему оподаткування, на якій така особа перебувала до обрання особливостей оподаткування, встановлених для платників ЄП третьої групи за ставкою                    2 відсотки.

З огляду на зазначене платник ЄП третьої групи, який використовує особливості оподаткування ЄП за ставкою 2 відсотки, може подати копії документів та пояснення щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено до дня переходу такого платника на застосування особливостей оподаткування ЄП третьої групи за ставкою 2 відсотки, після переходу на систему оподаткування, на якій така особа перебувала до обрання особливостей оподаткування, встановлених для платників ЄП третьої групи за ставкою 2 відсотки.

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 29 грудня 2010 року № 1246 (зі змінами) (далі – Порядок ведення Реєстру),  податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день, зокрема, прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування за умови наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 або 2001.9 статті 2001 Кодексу.

Згідно з пунктом 3 Порядку прийняття рішень комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі з урахуванням вимог                     підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу.

Таким чином, після переходу на систему оподаткування, на якій така особа перебувала до обрання особливостей оподаткування, встановлених для платників ЄП третьої групи за ставкою 2 відсотки, у разі прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, така податкова накладна реєструється в Реєстрі за умови наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 або 2001.9
статті 2001 Кодексу.

Щодо питання 2

Відповідно до пункту 19 Порядку ведення Реєстру податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день, зокрема, набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення) за умови наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 або 2001.9 статті 2001 Кодексу.

Відповідно до пункту 52 8 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 цього Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 «Інші перехідні положення» розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період  до припинення  або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).