X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 10.04.2023 р. № 873/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо справляння екологічного податку у період дії воєнного стану в Україні, та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство поінформувало, що є платником екологічного податку. Об’єкти оподаткування розташовані в с. ….  ….. області, яке станом на 22.02.2023 внесено до переліків територій, які затверджені наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004 (далі – Наказ № 309).

Товариство, посилаючись на норми підпункту 69.16 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» та Наказ № 309, просить надати роз’яснення щодо коригування, сплати податкових зобов’язань з екологічного податку, застосування штрафних санкцій та процедури повернення надмірно сплачених сум Податку.

Особливості справляння екологічного податку у період дії воєнного стану визначені підпунктом 69.16 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до якого не нараховується та не сплачується екологічний податок платниками цього податку, зареєстрованими (взятими на облік) за місцем розміщення стаціонарних джерел забруднення, за утворення радіоактивних відходів та тимчасове зберігання радіоактивних відходів на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – Території).

Положеннями Кодексу обов’язок із затвердження відповідного переліку територій покладено безпосередньо на Кабінет Міністрів України, але постанова Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364                     «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» не містить такого переліку Територій.

Міністерством фінансів України як органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової політики,                  у листі від 09 лютого 2023 року № 11230-09-62/3885 вказано на неправомірність застосування переліків Територій, затверджених Наказом № 309, для цілей визначення податкових зобов’язань з екологічного податку.

Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік Територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік Територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.

Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування переліку Територій буде розміщена на офіційному веб порталі ДПС за адресою: https://tax.gov.ua/Головні події.

Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з екологічного податку з розрахунком зменшених сум податкових зобов’язань, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.

Щодо застосування штрафних санкцій за несплату податкових зобов’язань з екологічного податку у період дії воєнного стану, то відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платники Податку залежно від можливості або неможливості виконувати свій податковий обов’язок, в т. ч. своєчасності сплати податків та зборів, звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності за умови дотримання вимог, визначених у цьому пункті.

Стосовно процедури повернення надміру сплачених сум екологічного податку, то відповідно до статті 43 Кодексу помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу, за умови подання платником податків заяви про таке повернення.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).