X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.04.2023 р. № 876/ІПК/99-00-04-01-03-06

Державна податкова служба за результатами розгляду звернення Товариства щодо справляння рентної плати за спеціальне використання води (далі – Плата), керуючись ст. 52 глави 3 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

У своєму зверненні Товариство без надання підтверджуючих документів поінформувало, що видобуває обсяги води з підземного водного простору на підставі дозволу на спеціальне водокористування (далі – Дозвіл), які використовує при провадженні господарської діяльності виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб.

Товариство, посилаючись на п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу щодо виключень з об’єкта оподаткування Платою, просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання виникнення у нього обов’язків платників Плати.

Платниками Плати є первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (п. 255.1 ст. 255 Кодексу).

Обов’язок платника Плати виникає у суб’єктів господарювання, що ідентифікуються як первинні водокористувачі – суб’єкти, які згідно з частиною третьою ст. 42 Водного кодексу України мають власні водозабірні споруди і відповідне обладнання для забору води, на підставі відповідного Дозволу, яким надано право провадження господарської діяльності із спеціального водокористування шляхом забору води.

При цьому Кодексом визначено, що Плата не справляється, зокрема за обсяги води, використані для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб водоспоживачів (п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 Кодексу).

Таким чином Товариство має право не справляти Плату за обсяги видобутої ним підземної води, використані для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб, у межах визначених нормативами споживання води на одну особу, встановлених законодавством.

Разом з тим звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 252.1.4 п. 252.1 ст. 252 Кодексу у Товариства на підставі отриманого ним Дозволу, виникають обов’язки платника рентної плати за користування надрами для видобування корисних копалин за обсяг видобутої підземної води.

Водночас інформуємо, що порядок державного обліку артезіанських свердловин, облаштування їх засобами вимірювання об’єму видобутих підземних вод, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 08 жовтня 2012 року № 963 (далі – Порядок). Повноваження із державного обліку артезіанських свердловин шляхом ведення державного реєстру артезіанських свердловин делеговано Державній службі геології та надр України (п. 2 Порядку). При цьому до державного реєстру артезіанських свердловин включаються відомості про артезіанські свердловини, у тому числі недіючі, незалежно від місця розташування, на підставі даних, що містяться у паспортах артезіанських свердловин (п. 3 Порядку).

Форма Паспорта артезіанської свердловини, затверджена наказом Міністерства екології та природних ресурсів України та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.04.2016 № 145/84, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27.04.2016 за № 642/28772, є обов’язковою для виконання всіма суб’єктами господарювання, які є власниками або користувачами земельних ділянок, у межах яких розташовані та експлуатуються артезіанські свердловини.

Звертаємо увагу, що п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (у тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 глави 3 розд. ІІ Кодексу).