Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення адвоката, як представника Товариства, (далі – Представник)щодо практичного застосування окремих норм законодавства із переміщеннята зберігання пального у паливозаправникута, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні Представник повідомив, що Товариство здійснює будівництво доріг і автострад (основний КВЕД діяльності 42.11) та є підрядником щодо виконання будівельних та ремонтних робіт на різних ділянках автомобільних доріг з використанням орендованої спеціалізованої техніки (транспортних засобів, що використовуються при будівництві та ремонті доріг). Для забезпечення безперебійного проведення робіт Товариство має необхідність використовувати власний паливозаправник, який після його завантаження з пересувної АЗС доставлятиме пальне безпосередньо до місця виконання робіт для заправки відповідної техніки.
Як зазначено у зверненні Товариство не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, а належний Товариству паливозаправник буде здійснювати виключно перевезення придбаного пального до місць виконання Товариством ремонтних робіт на відповідній ділянці дороги для заправлення спеціалізованої техніки Товариства, пальне використовуватиметься виключно для власних потреб Товариства.
Враховуючи вищевикладене, Представник просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступнихзапитань:
5.1 Чи потрібно складати Заявку на переміщення пального на кожний транспортний засіб, який заправляється з паливозаправника протягом дня?
5.2. Чи в одній Заявці на переміщення пального вказувати всі такі транспортні засоби (різними рядками)?
6. З якою періодичністю та скільки Заявок на переміщення пального необхідно складати при описаній системі роботи:
6.1. одну Заявку на переміщення пального кожного разу при заправленні паливозаправника постачальником пального та виїзд паливозаправника до місць виконання дорожньо-будівельних /ремонтних робіт (тобто по всьому маршруту паливозаправника, який може тривати 2-3 дні, до наступної заправки від пересувної АЗС)?
6.2 Чи можна подати одну Заявку на переміщення пального із зазначенням періоду переміщення 30 календарних днів, якщо протягом цього періоду паливозаправник здійснить кілька виїздів від пересувної АЗС для заправи одних і тих самих транспортних засобів? Чи буде коректним у цьому випадку зазначення у графі 3 виключно ємності транспортного засобу чи слід вказувати загальний обсяг пального, яке сумарно планується переміщувати?
Щодо питань 1 та 2.
Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом № 481.
Відповідно до Закону № 481 ліцензуванню підлягають виробництво пального, оптова та роздрібна торгівля пальним, зберігання пального.
Статтею 1 Закону № 481 визначено:
ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ державного зразка, який засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у Законі № 481 видів діяльності протягом визначеного строку;
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування.
Статтею 15 Закону № 481, встановлено, що суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії, зокрема на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального.
Перелік документів, необхідних для отримання вищезазначених ліцензій, визначено ст. 15 Закону № 481.
Ліцензії, зокрема на право зберігання пального, передбачені статтею 15 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації об’єкта оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу (частина друга статті 15 Закону № 481).
Згідно із пунктом 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Таким чином, ліцензування діяльності з перевезення (переміщення) пального у цистернах паливозаправника Законом № 481 не передбачено. Якщо транспортний засіб використовується для переміщення пального, а не його зберігання певний час у певному місці, де наявні об’єкти оподаткування, обов’язку отримувати ліцензію на право зберігання пального у такому транспортному засобі у Товариства не виникає.У разі зберігання пального у цистернах паливозаправника певний час у певному місці, де наявні об’єкти оподаткування, потрібно отримувати ліцензію на право зберігання пального.
Звертаємо увагу, що відповідно до п.п. 230.1.5 п. 230.1 ст. 230 Кодексу, транспортні засоби, що використовуються суб’єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу, для переміщення на митній території України, зокрема пального для потреб власного споживання чи промислової переробки, повинні обліковуватися в Переліку транспортних засобів, що переміщують пальне або спирт етиловий (далі – Перелік).
Включення/виключення транспортних засобів до/з Переліку здійснюється автоматично на підставі, зокрема даних акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, або на підставі заявок на переміщення пального транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, із зазначенням періоду переміщення такого пального.
Такі заявки подаються суб'єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизних складів, до переміщення митною територією України у транспортних засобах, які не є акцизними складами пересувними, власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки. Форма заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Такі заявки у формі електронних документів надсилаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику.
Переміщення пального транспортними засобами, що не зазначені в акцизних накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі акцизних накладних, складених на операції, при здійсненні яких переміщується пальне у таких транспортних засобах, а також не зазначені у заявках на переміщення пального транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, які надіслані центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, забороняється.
Щодо питань 3-6.
Згідно з вимогами пункту 63.3 статті 63 Кодексу та пунктів 8.1 та 8.4 розділу VIIІ Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.05.2014 за № 503/25280 (далі – Порядок № 1588), платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування), шляхом подання, протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.
Дані щодо обліку Товариства за неосновним місцем обліку в ДПС відсутні.
Основним видом діяльності Товариства є будівництво доріг та автострад.
Серед об’єктів оподаткування, які обліковуються за Товариством, – автомобілі, автопричепи, автоцистерни, трактори, гусенична техніка, колісна техніка для всіх видів робіт тощо, які належать Товариству на правах власності, користування, найму.
Повідомлення № 20-ОПП згідно з Порядком № 1588 заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність.
Ідентифікатор об’єкта оподаткування – це числове значення, яке складається з коду типу об’єкта оподаткування та внутрішнього ідентифікатора, прийнятого суб’єктом господарювання, що складається з 5-ти знаків.
Графи 6 – 7 «Територія територіальної громади, де знаходиться об’єкт оподаткування» розділу 3 повідомлення № 20-ОПП заповнюється відповідно до Кодифікатора адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, затвердженого наказом Міністерства розвитку громад та територій від 26.11.2020 № 290 (далі – наказ № 290).
Форма заявки та Порядок заповнення заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними(далі – Заявка), затверджені наказом Міністерства фінансів України від 08.05.2019 № 188, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05.06.2019 за № 579/33550 «Про затвердження форми Заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними, та Порядку її заповнення» (далі – Наказ № 188).
Згідно з пунктом 1 розділу ІІ Порядку, затвердженого Наказом № 188, Заявка складається, зокрема, щодо кожної операції з переміщення пального із зазначенням кількох транспортних засобів (у разі потреби). Період переміщення пального не може перевищувати 30 календарних днів.
Виходячи зі змісту звернення, Товариство із використанням паливозаправника, що йому належить, доставляє пальне до транспортних засобів (техніки), які використовуються на ділянках автомобільних доріг, де Товариство виконує будівельні/ремонтні роботи.
Форма Заявки, зокрема, включає дані щодо пунктів навантаження та розвантаження, у т.ч. їх назву та місцезнаходження.
Якщо заправка паливозаправника Товариства відбувається на території, що належить Товариству, то щодо пункту навантаження у графах 4-12 Заявки вказуються дані стосовно території, на якій розміщено, наприклад, автопарк, гараж, склад Товариства тощо, де заправляється паливозаправник.
Якщо заправка паливозаправника Товариства відбувається за межами території Товариства, то у цих графах вказується адреса фактичного місця здійснення навантаження – назва адміністративно-територіальної одиниці із зазначенням коду згідно з четвертим рівнем Класифікатора об’єктів адміністративно-територіального устрою України (далі – КОАТУУ), назва вулиці та номер будинку (за наявності).
Згідно із зверненням паливозаправник Товариства доставляє пальне до транспортних засобів (техніки), які використовуються на ділянках автомобільних доріг, де Товариство виконує будівельні/ремонтні роботи.
Оскільки будівельні роботи виконуються у межах укладених договорів згідно з якими здійснюється оплата виконаних робіт/наданих послуг, то ділянка автомобільної дороги, де виконуються роботи, у розумінні пункту 63.3
статті 63 Кодексу, є об’єктом оподаткування, об’єктом, пов’язаним з оподаткуванням або через який провадиться діяльність, щодо якого, керуючись пунктом 8.4 Порядку № 1588, необхідно повідомити контролюючий орган шляхом подання повідомлення № 20-ОПП, обравши для цього об’єкта оподаткування тип «будівельний майданчик», та присвоївши йому унікальний ідентифікатор.
Після взяття такого об’єкта оподаткування на облік, його можна зазначати у Заявці як пункт розвантаження, куди доставляється пальне.
У графах 15-22 Заявки зазначається адреса фактичного місцезнаходження населеного пункту, де проходить ділянка дороги (будівельний майданчик), на якій проводяться будівельні роботи Товариством, зокрема:
у графі 15 вказується код за КОАТУУ адміністративно-територіальної одиниці, де проходить ділянка дороги (якому належить ділянка дороги) згідно з четвертим рівнем КОАТУУ;
у графах 16-17 зазначається тип – область, район, до якого відноситься цей населений пункт та його назва;
у графах 18-19 – тип населеного пункту (місто, селище, село) та його назва;
графи 20-22 заповнюються у разі наявності даних. Якщо такі дані відсутні, то проставляється нульове значення цих граф.
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів фіксуючих факти здійснення господарських операцій.
Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |