X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 14.04.2023 р. № 943/ІПК/99-00-04-01-04-06

Державна податкова служба України на звернення приватного акціонерного товариства  (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з орендної плати за землю, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі − Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Товариство інформує про укладений з ……… міською радою договір оренди земельних ділянок комунальної власності (кадастрові номери 8000000000:69:254:0009, 8000000000:69:254:0010, 8000000000:69:254:0011), на підставі якого нараховує та сплачує орендну плату за землю (далі – Плата).

Товариство, посилаючись на рішення ……… міської ради від ……… № …… «Про внесення змін до рішення ………..міської ради від 23 червня 2011 року № ……. «Про встановлення місцевих податків і зборів у …..» (далі – Рішення), просить надати роз’яснення щодо можливості застосування ставки у розмірі «0» відс. при нарахування податкових зобов’язань з орендної плати за земельну ділянку комунальної власності.

До повноважень сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів належать, зокрема встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом; прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду тощо (пп. 12.4.1, 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Кодексу).

Орендна плата для цілей розділу XII Кодексу – це обов’язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди (п.п. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Справляння орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (далі – Плата) визначено ст. 288 Кодексу. Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, в якому встановлюються розмір та умови внесення Плати (пп. 288.1, 288.4 ст. 288 Кодексу) з урахуванням вимог, визначених п. 288.5 ст. 288 Кодексу.

Згідно зі ст. 30 Закону «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі, в тому числі й розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, зміна умов договору оренду землі, в тому числі й розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін, а за відсутності такої згоди умови договору можуть бути змінено за рішенням суду. Тобто визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності вирішуються за згодою сторін, що закріплюється у договорі оренди землі шляхом внесення змін.

Слід звернути увагу, що Рішенням встановлено ставку земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, у           розмірі 0 відс. від їх нормативної грошової оцінки.

Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, тобто інша форма справляння плати за землю, ніж Плата, і не може бути підставою для зміни розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності.

З огляду на викладене, Товариство повинно нараховувати й сплачувати Плату з урахуванням розміру ставки, встановленого договором оренди земельної ділянки.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).