Головне управління ДПС у Запорізькій області розглянуло звернення щодо надання індивідуальної податкової консультації з питання справляння транспортного податку (далі – Податок), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу II Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
Товариство поінформувало про придбання у 2022 році автомобіля марки Mercedes –Benz GLE 300d 4MATIC, 2022 року випуску, об'єм двигуна 1993 куб. см., вид пального - дизель, VIN код -WINI671091A705674 за первісною вартістю 2 519 740,62 грн. Вищезазначена модель автомобіля в Переліку легкових автомобілів, які підлягають оподаткуванню транспортним податком у 2022 році, який розміщено на офіційному веб - сайті Мінекономіки, відсутня. Розрахована Товариством середньоринкова вартість автомобіля становить менше 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня 2023 року.
Товариство запитує, чи є воно платником Податком у 2022-2023 роках та щодо необхідності надання декларацій з транспортного податку за 2022 та 2023роки.
Згідно з підпунктом 267.1.1 пункту 267.1 статті 267 розділу ХІІ Кодексу платниками транспортного податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які мають зареєстровані в Україні згідно з чинним законодавством власні легкові автомобілі, що відповідно до підпункту 267.2.1 пункту 267.2 статті 267 розділу ХІІ Кодексу є об'єктамиоподаткування.
Згідно з підпункту 267.6.4 пункту 267.6 статті 267 Кодексу платники Податку - юридичні особи самостійно обчислюють суму Податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу за місцем реєстрації об'єкта оподаткування декларацію.
Щодо об'єктів оподаткування, придбаних протягом року, декларацію юридична особа – платник подає протягом місяця з дня виникнення права власності на такий об'єкт за місцем реєстрації об’єкта, а Податок сплачує, починаючи з місяця, в якому виникло право власності на такий об'єкт.
Підпунктом 267.2.1 пункту 267.1 статті 267 розділу ХІІ Кодексу визначено, що об'єктом оподаткування є легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Така вартість визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, за методикою, затвердженою Кабінетом Міністрів України, станом на 1 січня податкового (звітного) року виходячи з марки, моделі, року випуску, об'єму циліндрів двигуна, типу пального.
Щороку до 1 лютого податкового (звітного) року центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі, на своєму офіційному веб-сайті розміщується перелік легкових автомобілів, з року випуску яких минуло не більше п'яти років (включно) та середньоринкова вартість яких становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, який повинен містити такі дані щодо цих автомобілів: марка, модель, рік випуску, об'єм циліндрів двигуна, тип пального.
Визначальною ознакою віднесення транспортного засобу до об'єкта оподаткування транспортним податком є його присутність у Переліку.
Якщо у Переліку відсутня інформація про автомобіль з параметрами, які відповідають автомобілю Товариства, то Товариство не є платником транспортного податку.
Основним показником, на основі якого складається Перелік, є середньоринкова вартість автомобіля, при цьому у Переліку відсутня інформація щодо середньоринкової вартості включених до нього автомобілів.
Методика визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.2016 № 66 «Про затвердження Методики визначення середньоринкової вартості легкових автомобілів та внесення змін у додатки 1 і 2 до Порядку визначення середньо ринкової вартості легкових автомобілів, мотоциклів, мопедів» (далі - Методика).
Відповідно до пункту 13 Методики у разі відсутності на офіційному веб-сайті Мінекономіки інформації про марку, модель легкового автомобіля, що має ознаки об'єкта оподаткування транспортним податком, Мінекономіки за зверненням, у тому числі, власника зазначеного легкового автомобіля, визначає його середньоринкову вартість, доповнює перелік, зазначений в абзаці першому цього пункту, такою інформацією та розміщує її на своєму офіційному веб-сайті.
Зважаючи на викладене, для визначення об’єкта оподаткування Податком враховується середньоринкова вартість автомобіля, фактична ціна його придбання не приймається до уваги.
Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм Кодексу і вказаних вище нормативно-правових актів, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, Головне управління ДПС у Запорізькій області повідомляє.
У Переліках на 2022 та на 2023 роки, які розміщені на офіційному веб-сайті Мінекономіки, не міститься транспортний засіб з параметрами, що відповідають автомобілю Товариства.
Відповідно до розрахунку середньоринкової вартості легкових автомобілів для цілей оподаткування транспортним податком , який проводиться відповідно до пункту 267.2 статті 267 Кодексу за Методикою, розміщеного на веб-сайті Мінекономіки, середньоринкова вартість автомобіля марки Mercedes – Benz GLE 300d 4MATIC, 2022 року випуску, об'єм двигуна 1993 куб. см., вид пального - дизель, становить 1690785,26 грн.
Оскільки автомобіль Товариства має середньоринкову вартість менше 375 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої на 01.01.2022 та на 01.01.2023, при цьому автомобіль не міститься у Переліку на 2022 та 2023 роки, то цей транспортний засіб не є об’єктом оподаткування Податком у 2022-2023 роках.
Разом з цим Товариство, керуючись пунктом 13 Методики, для уточнення ознак об’єкта оподаткування Податком, зокрема, в частині визначення середньоринкової вартості для власного автомобіля, може звернутися до Мінекономіки.
Водночас повідомляємо, що відповідно до пункту 102.9 статті 102 розділу ІІ Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |