Державна податкова служба України на звернення Товариства щодо надання індивідуальної податкової консультації з питання справляння податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (далі – Податок), у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало, що є власником об’єктів нежитлової нерухомості, які використовує у власній господарській діяльності.
Товариство, посилаючись на норми підпункту 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу та наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій від 22 грудня 2022 року № 309, просить надати роз’яснення щодо коригування, сплати податкових зобов’язань з Податку, застосування штрафних санкцій та процедури повернення надмірно сплачених сум Податку.
Особливості справляння Податку у період дії воєнного стану визначені підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу, відповідно до яких платники Податку – юридичні особи набули право тимчасово на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, в якому припинено або скасовано воєнний стан, не нараховувати та не сплачувати Податок за об’єкти, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації (далі – Території).
Положеннями Кодексу обов’язок із затвердження відповідного переліку територій покладено безпосередньо на Кабінет Міністрів України, але постанова Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» не містить такого переліку Територій.
Міністерством фінансів України як органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію єдиної державної податкової політики, у листі від 09 лютого 2023 року № 11230-09-62/3885 вказано на неправомірність застосування переліків територій, затверджених наказом Мінреінтгреції від 22 грудня 2022 року № 309 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», для цілей визначення податкових зобов’язань з Податку.
Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений Мінреінтеграції перелік Територій не може застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є перелік Територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.
Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування переліку Територій буде розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/Головні події.
Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань з Податку, то відповідно до статті 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.
Водночас у період дії воєнного стану в Україні підпунктом 69.22 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу визначені тимчасові особливості справляння Податку, відповідно яких юридичні особи - платники Податку за об'єкти нежитлової нерухомості, у тому числі їх частки, що розташовані на Територіях, які включені до затвердженого Кабінетом Міністрів України переліку, мають право подати уточнюючу податкову декларацію, в якій відображаються зміни розміру податкового зобов’язання з Податку за відповідний податковий період.
Граничний термін подання уточнюючої податкової декларації – останній день шостого календарного місяця після місяця, в якому припинено чи скасовано воєнний стан в Україні.
Щодо застосування штрафних санкцій за несплату податкових зобов’язань з Податку у період дії воєнного стану, то відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу платники Податку залежно від можливості або неможливості виконувати свій податковий обов’язок, в т. ч. своєчасності сплати податків та зборів, звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності за умови дотримання вимог, визначених у цьому пункті.
Стосовно процедури повернення надміру сплачених сум Податку, то відповідно до статті 43 Кодексу помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов'язання підлягають поверненню платнику, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу, за умови подання платником податків заяви про таке повернення.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |