X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДПС У М.КИЄВІ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 24.04.2023 р. № 982/ІПК/26-15-04-02-08

Головне управління ДПС у м. Києві на звернення Товариства щодо плати за землю, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI, зі змінами (далі - Кодекс), у межах компетенції повідомляє.

Товариство, посилаючись на Рішення …… міської ради від …. № …… «Про внесення змін до рішення ………міської ради від 23 червня 2011 року №242/5629 «Про встановлення місцевих податків і зборів у м. ……»                (далі – Рішення), просить надати роз’яснення щодо можливості застосування ставки у розмірі «0» відс. при нарахування податкових зобов’язань із земельного податку та орендної плати за земельні ділянки комунальної власності за березень-травень 2022 року та в якому періоді можливо подавати уточнюючі податкові декларації.

До повноважень сільських, селищних, міських рад щодо податків та зборів належать, зокрема встановлення ставок місцевих податків та зборів в межах ставок, визначених Кодексом; прийняття рішення про встановлення місцевих податків та зборів, зміну розміру їх ставок, об’єкта оподаткування, порядку справляння чи надання податкових пільг, яке тягне за собою зміну податкових зобов'язань платників податків та яке набирає чинності з початку бюджетного періоду тощо (пп. 12.4.1, 12.4.3 п. 12.4 ст. 12 Кодексу).

Рішенням, яке є частиною податкового законодавства (п. 3.1 ст. 3 Кодексу) та обов’язкове до виконання (п. 1 ст. 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»), на період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року, встановлена ставка земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 0 відс. від їх нормативної грошової оцінки.

Стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з плати за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) з розрахунком зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до ст. 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.

З огляду на викладене, Товариство має право уточнити свої податкові зобов’язання із земельного податку, визначені їм у податковій декларації за 2022 рік, за період з 01 березня 2022 року по 31 травня 2022 року з урахуванням Рішення, якщо нормативну грошову оцінку земельних ділянок проведено.

Орендна плата для цілей розділу XII Кодексу – це обов’язковий платіж за користування земельною ділянкою державної або комунальної власності на умовах оренди (пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Кодексу).

Справляння орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (далі – Плата) визначено ст. 288 Кодексу. Підставою для нарахування Плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки, в якому встановлюються розмір та умови внесення Плати (пп. 288.1, 288.4 ст. 288 Кодексу) з урахуванням вимог, визначених п. 288.5 ст. 288 Кодексу.

Згідно зі ст. 30 Закону «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі, в тому числі й розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.

Таким чином, зміна умов договору оренди землі, в тому числі й розміру орендної плати, здійснюється за взаємною згодою сторін, а за відсутності такої згоди умови договору можуть бути змінено за рішенням суду. Тобто визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності вирішуються за згодою сторін, що закріплюється у договорі оренди землі шляхом внесення змін.

Слід звернути увагу, що Рішенням встановлено ставку земельного податку за земельні ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, у розмірі 0 відс. від їх нормативної грошової оцінки.

Земельний податок – обов’язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, тобто інша форма справляння плати за землю, ніж Плата, і не може бути підставою для зміни розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності.

З огляду на викладене, Товариство повинно нараховувати й сплачувати Плату з урахуванням розміру ставки, встановленого договором оренди земельної ділянки.

Звертаємо увагу, що пунктом 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 стаття 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).