Державна податкова служба України на звернення товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) щодо отримання індивідуальної податкової консультації з питання справляння плати за землю та мінімального податкового зобов’язання (далі – Податки) у період дії воєнного стану в Україні, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Товариство поінформувало про володіння земельною ділянкою, на якій розташоване власне нерухоме майно, яке використовується у господарській діяльності.
На підставі поданих Товариством документів до Головного управління ДПС у …….. області отримано Рішення щодо неможливості своєчасного виконання свого податкового обов’язку щодо дотримання сплати податків і зборів тощо, передбаченого Кодексом, від 02.11.2022 року (далі – Рішення).
Товариство, посилаючись на чинне законодавство, запитує: (1, 2) щодо можливості не сплачувати та/або уточнювати податкові зобов’язання з Податків на підставі переліків територій, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, затверджених наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 23.12.2022 за № 1668/39004 (далі – наказ № 309), на виконання постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» від 6 грудня 2022 року № 1364; (3) щодо застосування штрафних (фінансових) санкцій у період дії воєнного стану в Україні; (4) щодо процедури повернення переплачених сум Податків.
Питання 1, 2.
Порядок справляння Податків щодо набутого на період дії воєнного стану в Україні права не нараховувати та не сплачувати Податки за земельні ділянки, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації, перелік яких затверджується Кабінетом Міністрів України (далі – Перелік територій), встановлений підпунктами 69.14, 69.15 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 грудня 2022 року № 1364 «Деякі питання формування переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» (далі – постанова № 1364) встановлено, що Перелік територій затверджується Міністерством з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України (далі – Мінреінтеграції) за формою згідно з додатком до Постанови за погодженням з Міністерством оборони України на підставі пропозицій відповідних обласних, Київської міської військових адміністрацій.
Відповідно до Постанови видано наказ Мінреінтеграції від 22.12.2022 № 309, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 23 грудня 2022 року за № 1668/39004 (далі – наказ № 309), яким визначені переліки територій.
Відповідно до викладених Мінфіном у листі від 09 лютого 2023 року роз’яснень, постановою № 1364 визначається механізм формування Переліку територій, а не затверджується конкретні переліки таких територій.
Тому розроблений на виконання постанови № 1364 та затверджений наказом № 309 Мінреінтеграції переліки територій не можуть застосовуватися для цілей оподаткування, оскільки згідно з Кодексом ключовою умовою можливості застосування платниками особливостей оподаткування є Перелік територій, визначений саме Кабінетом Міністрів України.
Актуальна інформація щодо можливості/неможливості застосування Переліку територій буде розміщена на вебпорталі ДПС за посиланням: https://tax.gov.ua/Головні події.
Поряд з цим, стосовно можливості подання уточнюючих податкових декларацій з податків з розрахунком збільшених або зменшених річних сум податкових зобов’язань, то відповідно до ст. 50 Кодексу платники податків мають право самостійно уточнювати свої узгоджені податкові зобов’язання шляхом подання уточнюючих розрахунків (з урахуванням строків давності, визначених ст. 102 Кодексу) до податкової декларації за формою, чинною на час подання такого розрахунку.
Прийнятим Рішенням підтверджується неможливість Товариства виконувати податковий обов’язок щодо дотримання, зокрема термінів сплати Податків, подання звітності, до припинення або скасування воєнного стану в Україні, на підставі якого Товариство звільняється від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов’язків, визначених підпунктом 69.1 пункту 69 підрозд. 10 розд. XX «Перехідні положення» Кодексу.
Питання 3.
Статтею 124 Кодексу передбачено відповідальність, до якої притягується платник податків за порушення правил сплати (перерахування) узгоджених сум грошових зобов’язань (крім грошового зобов’язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій).
У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов’язок щодо, зокрема дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 2, пунктом 46.2 статті 46 Кодексу, тощо, платники податків звільняються від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням таких обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні (абзац перший підпункт 69.1 пункту 69 підрозд. 10 розд. ХХ «Перехідні положення» Кодексу).
Суб’єкт господарювання, у якого відновилася можливість виконувати свої податкові обов’язки, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня відновлення можливості платника податків, звільняється від відповідальності за порушення термінів сплати податків за умови їх сплати протягом 60 календарних днів з першого дня місяця, наступного за місяцем відновлення таких можливостей платника податків.
Таким чином, за наявності прийнятого контролюючим органом Рішення Товариство звільняється від передбаченої Кодексом відповідальності з обов’язковим виконанням своїх податкових обов’язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Питання 4.
Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені передбачені статтею 43 Кодексу.
Звертаємо увагу, що пункт 102.9 статті 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |