X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.04.2023 р. № 998/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства щодо оформлення ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє таке.

Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

  1. Які вимоги до оформлення і видачі ліцензій на право роздрібної торгівлі тютюновими виробами, алкогольними напоями, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах?
  2. Чи є вірно оформленою,дійсною ліцензія видана без печатки (електронної печатки) ДПС  (територіального органу ДПС) при наявності підпису уповноваженої особи ДПС (територіального органу ДПС)?
  3. Чи є вірно оформленою,дійсною ліцензія видана без підпису уповноваженої особи ДПС (територіального органу ДПС) при наявності печатки (електронної печатки) ДПС  (територіального органу ДПС)?
  4. Чи є вірно оформленою,дійсною ліцензія видана без підпису (електронного підпису) уповноваженої особи ДПС (територіального органу ДПС) та без печатки ДПС (територіального органу ДПС)?
  5. Яким порядком/нормою згідно законодавства регламентується та органом виконавчої влади документується факт відсутності суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії в т.ч. під час військового стану? 

 

Щодо питань 1 - 4.

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах,  забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального на території України визначає Закон України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Статтею 1 Закону № 481 визначено:

оптова торгівля - діяльність по придбанню і відповідному перетворенню товарів для наступної їх реалізації суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб'єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної торгівлі, іншим суб’єктам господарювання  (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва);

роздрібна торгівля - діяльність по продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших суб'єктах господарювання  (у тому числі іноземних суб'єктах господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) громадського харчування.

Відповідно до частини двадцять першої статті 15 Закону № 481 роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб'єктами господарювання (у тому числі іноземними суб'єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб'єкта господарювання (у тому числі іноземного суб'єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам) (частина тридцять четверта статті 15 Закону № 481).

Відповідно до частини тридцять дев’ятої статті 15 Закону № 481 у додатку до ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями, тютюновими виробами, рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, пальним  зазначається адреса місця торгівлі і вказуються перелік електронних контрольно-касових апаратів та інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери книг обліку розрахункових операцій, які знаходяться у місці торгівлі, фіскальні номери програмних реєстраторів розрахункових операцій.

Відповідно до абзацу 2 пункту 67 Типової інструкції з діловодства в міністерствах, інших центральних та місцевих органах виконавчої влади, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55 «Деякі питання документування управлінської діяльності»(далі – Постанова № 55),перелік документів, підписи на яких необхідно скріплювати гербовою печаткою, визначається установою на підставі нормативно-правових актів та примірного переліку документів, підписи на яких скріплюються гербовою печаткою.

Згідно із додатком 3 до Інструкції з діловодства у Державній податковій службі України, затвердженої наказом ДПС від 20 грудня 2019 року № 222,яка розроблена відповідно до Постанови № 55, підписи на ліцензіях та додатках до них скріплюються гербовою печаткою.

Таким чином, обов’язковими реквізитами ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах є підпис уповноваженої особи (керівника територіального органу, уповноваженого на право підпису ліцензій) та печатка органу, що видав ліцензію.

Додатково повідомляємо, що інформація про перелік діючих ліцензій на право оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідинами, що використовуються в електронних сигаретах (далі – Перелік),  є публічною і розміщується на  офіційному  сайті  ДПС  в  сервісі  «Довідники, Реєстри, Переліки»  «Реєстри»:

«Єдиний реєстр діючих ліцензій на оптову торгівлю спиртом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідин, що використовуються

в електронних сигаретах» (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/413937.html) та «Єдиний реєстр діючих ліцензій на роздрібну торгівлю, алкогольними напоями, тютюновими виробами та рідин, що використовуються в електронних сигаретах» (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/reestri/414999.html).

Водночас, відповідно до підпункту 4 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 12 березня 2022 року № 263 «Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану» (яким установлено, що на період дії воєнного стану для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, зокрема, міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади можуть зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів), доступ до Переліку обмежений.

 

Щодо питання 5.

 

Відповідно до абзацу 4 пункту 81.2 статті 82 Кодексу у разі якщо при організації документальної планової та позапланової виїзної або фактичної перевірки встановлено неможливість її проведення, посадовими (службовими) особами контролюючого органу невідкладно складається та підписується акт про неможливість проведення перевірки, який не пізніше наступного робочого дня реєструється в контролюючому органі. До такого акта додаються матеріали, що підтверджують факти, наведені в такому акті. Зазначений акт та матеріали надсилаються контролюючим органом платнику податку в порядку, визначеному статтею 42  Кодексу.

Згідно із абзацом дванадцятим частини п’ятдесят другої статті 15 Закону  № 481 ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження на підставі, зокрема, встановлення факту відсутності суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) за місцезнаходженням та/або за місцезнаходженням провадження діяльності, які зазначені у виданій ліцензії.

Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

________________________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.