Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненняТовариства щодо обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що основний вид діяльності Товариства - Оптова торгівля напоями (КВЕД 46.34). Цей клас включає: оптову торгівлю алкогольними та безалкогольними напоями, купівлю вина оптом (у великих вмістинах) і його розлив у пляшки без перероблення. Окрім цього, підприємство є імпортером алкогольних напоїв, а також здійснює продаж тютюнових виробів та споживчих товарів.
Реалізація продукції, яка підлягає ліцензуванню, здійснюється Товариством виключно за наявності діючих ліцензій.
Для ведення діяльності відповідно до Статуту, у підпорядкуванні Товариства перебувають магазини алкогольних напоїв.
Для зберігання алкогольних напоїв суб’єкт господарювання планує укласти договір зберігання (схову) із Підприємством, яке відповідно до відомостей з ЄДРПОУ має основний КВЕД 52.10 «Складське господарство». Цей клас включає діяльність із зберігання та складування всіх видів товарів, експлуатацію зерносховищ, товарних складів загального призначення, складів-холодильників, бункерів тощо. Окрім цього, відповідно до інформації на сайті підприємства, останнє додатково надає транспортні та послуги складської логістики.
Оскільки предметом договору зберігання (схову) виступатимуть алкогольні напої, за заявою Товариства буде внесене місце зберігання алкогольних напоїв до Єдиного реєстру місць зберігання алкогольних напоїв.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1.Чи буде виникати у юридичної особи, яка надаватиме послуги складського господарства, податкове зобов’язання з акцизного податку при передачі їй алкогольної продукції на склад за договором зберігання (схову)?
2. Чи підпадають дії Товариства за Договором зберігання (схову) під визначення «реалізація підакцизних товарів» згідно п.п.14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу, враховуючи те, що право власності на товар не переходить до особи, яка надає такі послуги?
3.Чи підпадають дії юридичної особи, що надає послуги зберігання алкогольних напоїв за договором зберігання (схову) під визначення «реалізація підакцизних товарів» згідно п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу?
4.Чи потрібно отримувати юридичній особі, що надає послуги зі зберігання алкогольних напоїв, ліцензію на оптову торгівлю, за умови реєстрації місця зберігання алкогольних напоїв за заявою Товариства, яке є власником товару та має ліцензії на оптову та роздрібну торгівлю алкогольними напоями?
Щодо питань 1,2 та3.
Згідно із п.п. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 Кодексу господарська діяльність - це діяльність особи, що пов’язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Разом з цим, п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що:
реалізація підакцизних товарів (продукції) - будь-які операції на митній території України, що передбачають відвантаження підакцизних товарів (продукції) згідно з договорами купівлі-продажу, міни, поставки та іншими господарськими, цивільно-правовими договорами з передачею прав власності або без такої, за плату (компенсацію) або без такої, незалежно від строків її надання, а також безоплатного відвантаження товарів, у тому числі з давальницької сировини, реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів;
реалізація суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об’єктах громадського харчування.
Відповідно до пункту 212.1 статті 212 Кодексу платниками акцизного податку, зокрема, є:
особа, постійне представництво, які виробляють підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини (п.п. 212.1.1 п. 212.1 ст. 212 Кодексу);
особа - суб’єкт господарювання, постійне представництво, які ввозять підакцизні товари (продукцію) на митну територію України (п.п. 212.1.2 п. 212.1 ст. 212 Кодексу);
особа - суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів (крім тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах) (п.п. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212 Кодексу);
особа - виробник та/або імпортер тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, яка здійснює їх реалізацію для цілей оподаткування акцизним податком з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів за ставкою, визначеною підпунктом 215.3.10 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу (п.п. 212.1.17 п. 212.1 ст. 212 Кодексу).
У зверненні зазначено, що послуги Підприємства з складської логістики (КВЕД 52.10 Складське господарство), будуть включати послуги з відвантаження палет замовника, ваго-габаритний контроль товару (алкогольні та тютюнові вироби), пакування товару тощо.
Відповідно до наказу Держкомстату від 23.12.2011 № 396 «Про затвердження Методологічних основ та пояснень до позицій Класифікації видів економічної діяльності» розділ 52 «Складське господарство та допоміжна діяльність у сфері транспорту» включає зберігання на складах і допоміжну діяльність під час транспортування, у т.ч. функціонування транспортної інфраструктури (наприклад, аеропортів, причалів, портів, тунелів, мостів тощо), а також діяльність транспортних агентств і транспортне оброблення вантажів.
Клас 52.10 «Складське господарство» включає:
- діяльність із зберігання та складування всіх видів товарів;
- експлуатацію зерносховищ, товарних складів загального призначенні, складів-холодильників, бункерів тощо.
Оскільки платником акцизного податку є виробник/імпортер алкогольних напоїв і тютюнових виробів або суб’єкт господарювання роздрібної торгівлі, який здійснює реалізацію підакцизних товарів (крім тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах), то Підприємство при наданні послуг з складського господарства не є платником акцизного податку, а його послуги з складського господарства не підпадатимуть під визначення операцій з реалізації підакцизних товарів, наведеного у п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу.
Щодо питання4.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначені Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).
Статтею 1 Закону № 481 визначено, що місце зберігання - місце, яке використовується для зберігання спирту, або приміщення, яке використовується для зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про місцезнаходження якого внесені до Єдиного реєстру.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 алкогольні напої та тютюнові вироби повинні зберігатись у місцях зберігання, що внесені до Єдиного реєстру незалежно від того, кому належить таке місце зберігання, або того, за заявою якого суб’єкта господарювання таке місце зберігання було внесене до Єдиного реєстру.
Внесення даних до Єдиного реєстру проводиться на підставі заяви суб’єкта господарювання з обов’язковим зазначенням місцезнаходження місця зберігання алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також: для юридичних осіб - найменування, місцезнаходження, коду Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців; для фізичних осіб - підприємців - прізвища, імені, по батькові, місця проживання, реєстраційного номера облікової картки платника податків.
До заяви додаються копія виданої заявнику ліцензії на відповідний вид діяльності, засвідчена нотаріально або посадовою особою органу ліцензування, та документ, що підтверджує право користування цим приміщенням.
Відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова торгівля алкогольними напоями та тютюновими виробами можуть здійснюватися суб’єктами господарювання всіх форм власності за наявності відповідних ліцензій.
Враховуючи викладене, алкогольні напої та тютюнові вироби можуть бути передані на зберігання суб’єктам господарювання, що мають приміщення для збереження алкогольних напоїв та тютюнових виробів, відомості про які внесені до Єдиного державного реєстру місць зберігання, на підставі цивільно-правових угод, метою яких є виникнення зобов’язань із надання послуг зі зберігання.
При цьому, у разі зберігання алкогольних напоїв виключно у місцях зберігання, внесених до Єдиного реєстру місць зберігання, у юридичної особи, що надає тільки логістичні послуги, не виникає зобов’язань із отримання ліцензій на оптову торгівлю алкогольними напоями.
В той же час слід зазначити, що висновки, надані у даній індивідуальній податковій консультації, ґрунтуються виключно на інформації щодо суті здійснюваних платником операцій, наданій у зверненні. При цьому кожен конкретний випадок податкових правовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться у зверненні, потребує аналізу документів та матеріалів (зокрема, договорів), що дозволяють детально ідентифікувати предмет запиту.
Керуючись нормами чинного законодавства України, суб’єкти господарювання та інші учасники відносин у сфері господарювання повинні провадити свою діяльність у межах встановленого правового господарського порядку, додержуючись вимог законодавства.
Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |