X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 25.04.2023 р. № 1002/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства з питань ліцензування торгівлі пальним, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник податків повідомив, що Товариство здійснюватиме господарську діяльність у сфері роздрібної реалізації пального через автомобільні газозаправні пункти (далі – АГЗП) модульного типу. Модульні/контейнерні АГЗП - об’єкти наземного розташування; установка та монтаж яких проводилась без здійснення будівельних робіт та без улаштування фундаменту. Такі установкиє технологічним обладнанням для заправки автомобілів пальним,  не є нерухомим майном; не пов’язані із земельними ділянками, фундаментами і можуть бути вільно переміщені за допомогою вантажно-транспортних засобів без втрати функціонального призначення.

Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних запитань:

1. Чи є достатнім за обсягом перелік документів для отримання ліцензії на правооптової/роздрібної торгівлі пальним через мережу модульних АГЗП:

- договорів оренди з власниками земельних ділянок/паркувальних майданчиків/асфальтобетонних майданчиків;

- дозволи ГУ Держпраці на виконання газонебезпечних робіт та експлуатацію обладнання, що працює під тиском;

- погодженої Мінрегіоном Концепції на розміщення АГЗП — модульного типу та операторської для розміщення АГЗП зобґрунтуванням відхилень, від діючих державнихбудівельних норм, що забезпечують дотримання встановлених вимогбезпекиу спосіб,не передбачений будівельними нормами;

- листа Департаменту містобудування та архітектури щодо погодження розміщення АГЗПмодульного типу та операторської;

- листа Департаменту містобудування та архітектури щодо відсутності затвердженого Порядку розміщення газових автомобільних заправних пунктів і не оформлення Департаментом паспортів прив'язки тимчасових споруд на АГЗП модульного типу;

- паспорту посудини що працює під тиском (на резервуар модульного типу);

- Акт приймання-передачі внутрішнього переміщення основних засобів (типова форма № ОЗ-1)?

2. Чи має право суб’єкт господарської діяльності з метою отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним надати до податкового органу: акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства - документ на закінченебудівництво операторської/магазину/нежитлової будівлі, сертифікат прийняття в
експлуатацію, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із середніми (СС2) наслідками?

3. Чи є підставою для відмови у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним подання заявником сертифікату прийняття в експлуатацію, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об’єктів із середніми (СС2) наслідками?

4. Чи заборонено на законодавчому рівні отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним при наявності документів на право власності/користування земельною ділянкою; дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки й акту вводу в експлуатацію нежитлової будівлі або сертифікату відповідності класу СС2 на операторську?

 

Щодо зазначенихпитань.

 

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі, зокрема пальним, зберігання пального, забезпечення їх високої якості та захисту здоров’я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України визначено Законом України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» (далі – Закон № 481).

Відповідно до частини сорокової статті 15 Закону № 481 для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального(частина сорок перша статті 15 Закону № 481).

Згідно із частиною сорок третьою статті 15 Закону № 481 у разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта.

Вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється. Зазначені в цьому Законі документи (крім документів, які подаються заявником для отримання ліцензії на право виробництва пального, оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального) подаються в одному примірнику в копіях, засвідчених нотаріально або органом, який видав оригінал документа, або посадовою особою органу ліцензування. Заява про видачу ліцензії та визначені цим Законом документи подаються уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом(частина сорок сьома статті 15 Закону № 481).

Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів та обладнання, зокрема, через яке здійснюється роздрібна торгівля пальним,  регламентується Законом України від 17 лютого 2011 року № 3038-VI «Про регулювання містобудівної діяльності» (далі – Закон № 3038) та постановою Кабінету Міністрів України від 13 квітня 2011 року № 461 «Питання прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів» (далі – Постанова № 461).

Згідно із абзацом другим частини першої статті 4 Закону № 3038 об’єктами будівництва є будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури (крім трубопроводів внутрішньогосподарських меліоративних систем).

Прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, а також комплексів (будов), до складу яких входять об’єкти з різними класами наслідків (відповідальності), здійснюється на підставі акта готовності об’єкта до експлуатації шляхом видачі відповідними органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката (п. 3 Порядку прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, затверджених Постановою № 461).

Пунктом 4 Положення про Державну інспекцію архітектури та містобудування України (далі – ДІАМ), затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2020 року № 1340 «Деякі питання функціонування органів архітектурно-будівельного контролю та нагляду» визначено, що ДІАМ, зокрема, відповідно до покладених на неї завдань:

- приймає в установленому порядку в експлуатацію закінчені будівництвом об’єкти (видає сертифікати про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта або відмовляє в їх видачі, реєструє декларації про готовність об’єкта до експлуатації, внесення змін до них, а також повертає такі декларації та скасовує їх реєстрацію);

- розглядає в порядку нагляду рішення органів державного архітектурно-будівельного контролю про реєстрацію або повернення декларації про готовність об’єкта до експлуатації (без права реєстрації декларацій), рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт (без права видачі дозволу), рішення про відмову у видачі сертифіката про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта (без права видачі сертифіката).

Таким чином, щоб отримати акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним, стосовно встановлених АГЗП модульного типу, необхідно звернутись до ДІАМ.

Слід зазначити, що типові форми первинної облікової документації з обліку основних засобів, зокрема зазначеного у зверненні Акту приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів (типової форми ОЗ-1), затверджені наказом Мінстату від 29 грудня 1995 року № 352 «Про затвердження типових форм первинного обліку», який втратив чинність згідно з наказом Державної служби статистики Українивід 22 жовтня 2021 року № 266).

Акт введення в експлуатацію основних засобів,  Акт приймання-передачі основних засобів, Акт внутрішнього переміщення основних засобів, форми яких затверджено наказом Міністерства фінансів України від 13.09.2016 № 818 «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору та порядку їх складання», є документами бухгалтерського обліку та не вважаються документом, що підтверджує прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо об’єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, необхідних для роздрібної торгівлі пальним.

Отже, враховуючи вищевикладене, для отримання ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним через мережу модульних АГЗП Товариству необхідно разом із заявою додатково подати до податкового органу копії документів зазначених у частині сороковій статті 15 Закону № 481.

При цьому обов’язковим документом євиданий ДІАМ акт або сертифікат вводу в експлуатацію об’єктащодо всіх об’єктів у місці роздрібної торгівлі пальним. Акт введення в експлуатацію основних засобів,  Акт приймання-передачі основних засобів або Акт внутрішнього переміщення основних засобів не вважаються документами, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства щодо об’єктів у місці роздрібної торгівлі пальним, надання копій яких передбачено статтею 15 Закону № 481.

Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України

коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).

_______________________________________________________________________________

Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.