Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товаристващодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства із обігу пального та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, що Товариство є імпортером палива для реактивних двигунів, та при здійсненні імпорту палива для реактивнихдвигунів здійснило видачу податкового векселю з метою оформлення митної декларації відповідно до вимог п. 229.8 ст. 229 Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію та повідомити вичерпний перелік документів та інформації, які є підставою для погашення податкового векселя без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку за операціями, визначеними у підпунктах 2-4 підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 Кодексу.
Щодо зазначеного питання.
Згідно із п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 Кодексу платником акцизного податку є, зокрема, особа, яка реалізує пальне.
Відповідно до п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Кодексу реалізація пального – це будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу / акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Ставки акцизного податку, за якими обчислюється акцизний податок та перелік підакцизних товарів, що відповідають певним кодам товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД та їх описам згідно з УКТ ЗЕД, які є пальним, встановлені п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу.
До ставок податку на бензини авіаційні (код згідно з УКТ ЗЕД 2710 12 31 00)та паливо для реактивних двигунів (код згідно з УКТ ЗЕД 2710 19 21 00) застосовується підвищувальний коефіцієнт 10 приввезенні на митну територію України пального та реалізації виробником виробленого в Україні пального.
Для ввезення на митну територію України без застосування підвищувального коефіцієнта 10 імпортер оформлює податковий вексель на суму акцизного податку, нарахованого на обсяг ввезених на митну територію України бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, виходячи із ставки, яка визначається як різниця між ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу із застосуванням підвищувального коефіцієнта 10, та ставкою, встановленою підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 Кодексу без застосування підвищувального коефіцієнта 10.
Порядок видачі, обігу та погашення податкових векселів при ввезенні на митну територію України або реалізації вироблених в Україні бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів визначено п. 229.8 ст. 229 Кодексу.
Відповідно до п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 Кодексу податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку погашається у разі підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий такий вексель, шляхом реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних на операції з:
1) заправлення повітряних суден бензинами авіаційними або паливом для реактивних двигунів, складених суб’єктами господарювання, які здійснюють авіапаливозабезпечення згідно з чинним сертифікатом на відповідність вимогам авіаційних правил України на здійснення наземного обслуговування, виданим уповноваженим органом з питань цивільної авіації, або суб'єктами господарювання, які мають посвідчення про допуск до експлуатації постійного злітно-посадкового майданчика, видане уповноваженим органом з питань цивільної авіації відповідно до вимог авіаційних правил України;
2) реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів суб'єктам літакобудування, на яких поширюється дія норм статті 2 Закону України «Про розвиток літакобудівної промисловості», складених платником податку, який здійснює таку реалізацію;
3) реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів замовникам, які здійснили закупівлю для забезпечення потреб держави або територіальної громади відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі», складених платником податку, який здійснює таку реалізацію;
4) реалізації бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного матеріального резерву, складених платником податку, який здійснює таку реалізацію.
Акцизні накладні на такі операції складаються на підставі первинних документів.
Податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку за операціями, визначеними, зокрема, у підпунктах 2 - 4 цього підпункту, погашається на підставі копій первинних документів та договорів на реалізацію пального, що підтверджують реалізацію пального по всьому ланцюгу реалізації пального від виробника/імпортера до суб’єктів, визначених у підпунктах 2 - 4 цього підпункту, поданих до контролюючого органу, та акцизних накладних, складених на такі операції та зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Податковий вексель без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку на обсяги втрачених бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів, що не перевищують нормативів втрат, затверджених Кабінетом Міністрів України, погашається на підставі копій первинних документів про втрати таких обсягів пального та акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Отже, податковий вексель за операціями, визначеними у підпунктах 2 - 4 п.п. 229.8.10 п. 229.8 ст. 229 Кодексу, погашається на підставі:
поданих до контролюючого органу копій договорів на реалізацію пального по всьому ланцюгу реалізаціїпального від виробника/імпортера до суб’єктів, визначених у підпунктах 2 - 4 цього підпункту;
поданих до контролюючого органу копійпервинних документів (актів приймання-передачі, прибуткових та видаткових накладних, товарно-транспортних та/або залізничних накладних, інших первинних документів), що підтверджують фактичне здійснення операцій з реалізації пального по всьому ланцюгу постачання пального від виробника/імпортера до суб’єктів, визначених у підпунктах 2 - 4 цього підпункту;
складених на такі операції на підставі первинних документів акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
Відповідно до п.п. 14.1.1721 п. 14.1 ст.14 Кодексу індивідуальна податкова консультація - роз’яснення контролюючого органу, надане платнику податків щодо практичного використання окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган.
Згідно із п. 52.1 ст. 52 Кодексу звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації повинно містити, зокрема, зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації (наведення фактичних обставин).
Слід зазначити, що до звернення Товариства не надано будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій, договорів на реалізацію пального, тощо та не наведено фактичних обставинздійснення таких операцій.
Кожен конкретний випадок погашення податкового векселя без сплати коштами зазначеної в ньому суми акцизного податку за операціями, визначеними у підпунктах 2-4 підпункту 229.8.10 пункту 229.8 статті 229 Кодексу, має розглядатися за умови чіткої деталізації усіх обставин та договірних умов таких операцій, а також первинних документів, оформленням яких вони супроводжувались.
Відсутність у зверненні Товариства детального опису договірних умов по всьому ланцюгу постачання пального, обставин здійснення операцій, копій будь-яких первинних документів, фіксуючих факти здійснення господарських операцій, договорів на реалізацію пального, унеможливлює надання Товариству більш повної та ґрунтовної індивідуальної податкової консультації.
Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу
_________________________________________________________________________________
Дана індивідуальна податкова консультація діє до зміни/втрати чинності норм законодавства, щодо яких надано індивідуальну податкову консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |