X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 11.05.2017 р. № 124/ІПК/04-36-12-04-20

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області розглянуло лист щодо сплати частини чистого прибутку (доходу) державним підприємством та особливостей нарахування авансових внесків у зв’язку із виплатою дивідендів державі та, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі -Кодекс) повідомляє.

Відповідно до п.1 ст.11-1 Закону України від 21.09.2006 №185-V «Про управління об’єктами державної власності» державні унітарні підприємства (крім державного підприємства обслуговування повітряного руху України «Украерорух» відповідно до Закону України «Про приєднання України до багатосторонньої угоди про сплату маршрутних зборів», державного підприємства із забезпечення функціонування дипломатичних представництв та консульських установ іноземних держав, представництв міжнародних міжурядових організацій в Україні Державного управління справами, державних комерційних підприємств та казенних підприємств, які відповідно до ст.1 Закону України «Про науково-технічну діяльність» належать до наукових установ, а також науково-технологічних комплексів, заснованих на державній власності, а також державних підприємств «Міжнародний дитячий центр «Артек» і «Український дитячий центр «Молода гвардія») та їх об’єднання зобов’язані спрямувати частину чистого прибутку (доходу) до державного бюджету України у розмірі не менше ЗО відсотків у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.02.2011 №138, частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства, у розмірі 75 відсотків.

Відповідно до п.16 ст.1 Закону України від 26.11.2015 №848-УІІ «Про наукову та науково-технічну діяльність» (далі - Закон №848) наукова (науково — дослідна, науково - технилої ічна,"науково — технічна, науково -практична) установа (далі - наукова установа) — юридична особа незалежно від організаційно — правової форми та форми власності, утворена в установленому законодавством порядку, для якої наукова та/або науково-технічна діяльність є основною.

Пунктом 2 статті 8 Закону №848 державні комерційні підприємства та казенні підприємства, які відповідно до ст.1 цього Закону належать до наукових установ, звільняються від сплати до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) за результатами своєї фінансово-господарської діяльності та зобов’язані не менш як 50 відсотків чистого прибутку від своєї діяльності спрямовувати на провадження ініціативної наукової і науково -технічної діяльності, фінансування інновацій та розширення власної матеріально - технічної бази.

Таким чином, якщо підприємство належить до наукових установ та за умови спрямування не менш 50 відсотків чистого прибутку від своєї діяльності на провадження ініціативної наукової і науково — технічної діяльності, фінансування інновацій та розширення власної матеріально -технічної бази, воно звільнятиметься від сплати до держаного бюджету частини чистого прибутку (доходу) починаючи із звітних періодів 2016 року.

Згідно з положеннями пп. 57.1-1.2 п.57.1-1ст.57 Кодексу, які поширюються також на державні не корпоратизовані, казенні підприємства, що зараховують частину чистого прибутку (доходу) до державного бюджету, державні підприємства, які сплачують до бюджету частину прибутку, нараховують та вносять до бюджету авансовий внесок із податку на прибуток (крім випадків, передбачених пп.57.1-1.3 п. 57.1-1 ст.57 Кодексу).

Авансовий внесок розраховується з суми перевищення частини чистого прибутку, що підлягає сплаті, над значенням об’єкта оподаткування за відповідний податковий (звітний) рік, за результатами якого сплачується частина чистого прибутку, грошове зобов’язання щодо якого погашене. У разі наявності непогашеного грошового зобов’язання авансовий внесок розраховується зі всієї суми частини чистого прибутку, що підлягає сплаті. Авансовий внесок обчислюється за ставкою, встановленою п. 136.1 ст.136 цього Кодексу. Сума частини чистого прибутку, що підлягає виплаті, не зменшується на суму авансового внеску.

Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при сплаті частини чистого прибутку підлягає зарахуванню у зменшення податкового зобов’язання з податку на прибуток, задекларованого у податковій декларації за звітний (податковий) рік.

Сума сплачених авансових внесків з податку на прибуток при сплаті частини чистого прибутку не підлягає поверненню платнику податків або зарахуванню в рахунок погашення грошових зобов’язань з інших податків і зборів (обов’язкових платежів).

Відповідно до пп.57.1-1.5. п.57.1-1 ст.57 Кодексу авансовий внесок з податку на прибуток, сплачений у зв’язку з нарахуванням/сплатою частини чистого прибутку, є невід’ємною частиною податку на прибуток та не може розцінюватися як податок, який справляється під час репатріації дивідендів (їх сплаті на користь нерезидентів) відповідно до п.141.4 ст.141 цього Кодексу або міжнародних договорів України.