Державна податкова служба України за результатами розгляду зверненнящодо надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм статті 39 розділу І Податкового кодексу України (далі – Кодекс) та, керуючись статтею 52 глави 3розділу ІІ Кодексу, в межах компетенції повідомляє.
У своєму зверненні платник податків повідомив, щов ході здійснення господарської діяльності має обсяг імпортних операційпонад 10 мільйонів гривень, товар, що імпортується включено до переліку сировинних товарів.
Платник податків має у своєму складі три виробничі майданчики, які розташовано у різних містах України. На ціноутворення при придбанні сировини місто передавання товару не впливає, якщо це місто знаходиться на території України, у зв’язку з тим, що постачальник дотримується стратегії – єдина ціна для всієї території України.
Сторони планують в умовах контракту передбачити три адреси поставки.На яку саме з адрес буде поставлена конкретна партія сировини платник податків (Покупець) має вирішувати в момент, який близький до моменту поставки товару, у звʼязку з виробничою необхідністю на кожній з площадок на час доставки сировини, про що окремою заявкою повідомить постачальника. У звʼязку з цим у контракті сторони планують зазначити: «Конкретне місце поставки визначає Покупець шляхом направлення Заявки Постачальнику не пізніше дня, який передує дню поставки».
Згідно з підпунктом 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу платник податків, що здійснює контрольовані операції із сировинними товарами, повідомляє центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про укладення відповідного договору (контракту) за формою та в порядку, передбаченими підпунктом 39.3.3.3 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу.
Направлення платником такого повідомлення є підтвердженням того, що узгодження суттєвих умов договору (контракту), зокрема характеристик та ціни товарів, обсягу, умов постачання, оплати та відповідальності, здійснювалося сторонами контрольованої операції на момент укладення такої угоди.
З метою правильності адміністрування податкових зобов’язань з податку на прибуток підприємств, керуючись статтею 19 Конституції України, статтею 191 розділу I Кодексу та пунктом 52.1 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу, платник податків просить надати роз’яснення з наступних питань:
Форма повідомлення та Порядок його подання затверджені наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2020 № 840 «Про затвердження форми та Порядку подання Повідомлення про укладання форвардного, ф’ючерсного контракту або контракту на здійснення операцій з сировинними товарами»(далі – Порядок № 840), який визначає механізм подання платниками податків повідомлення у випадках, передбачених підпунктами 39.3.3.3 та 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу.
Водночас згідно із підпунктом 39.3.3.6 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу якщо платник податків не направить повідомлення відповідно до підпункту 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу або
інформація, зазначена в повідомленні, не відповідає договірним умовам, або
сторонами операції після направлення повідомлення будуть внесені зміни до умов договору (контракту) щодо характеристик, ціни, загальної вартості, кількості та обсягу товарів, умов постачання та оплати, відповідальності сторін, або
умови такого договору (контракту) не узгоджуються з фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення,
контролюючий орган проводить порівняння ціни контрольованої операції з котирувальними цінами на дату переходу права власності предмета контрольованої операції або дату відвантаження товару згідно з товарно-транспортним документом (коносамент або інший документ залежно від транспортного засобу) відповідно до умов та фактичних обставин здійснення такої контрольованої операції.
Виходячи із положень абзацу третього та четвертого підпункту 39.3.3.6 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу, внесення сторонами контрольованої операції після направлення відповідного повідомлення про укладення договору (контракту) змін до такого договору (контракту) унеможливлює проведення порівняння ціни контрольованої операції з котирувальними цінами на найближчу дату до дати ціноутворення (зокрема, на найближчу дату до дати укладення договору (контракту)) у тому випадку, якщо такі зміни стосуються характеристик, ціни, загальної вартості, кількості та обсягу товарів, умов постачання та оплати, відповідальності сторін.
При виявленні факту внесення зазначених змін (незалежно від їх обсягу чи змісту) контролюючий орган має право порівнювати ціни контрольованої операції з котирувальними цінами на дату переходу права власності предмета контрольованої операції або на дату відвантаження товару згідно з товарно-транспортним документом (коносамент або інший документ залежно від транспортного засобу) відповідно до умов та фактичних обставин здійснення такої контрольованої операції.
Відповідно до абзацу третього підпункту 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу, якщо інформація, зазначена у повідомленні, узгоджується із фактичною поведінкою сторін або з іншими фактами контрольованої операції, порівняння ціни контрольованої операції з котирувальними цінами проводиться на найближчу дату до дати ціноутворення, узгодженої сторонами контрольованої операції.
Будь-які інші зміни до договору (контракту), крім тих, які прямо перелічені в абзаці третьому підпункту 39.3.3.6 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу, не впливають на застосування абзацу третього підпункту 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу за умови, що вони не призводять до:
викривлення інформації щодо договірних умов, наданої платником податків у повідомленні про укладення договору (контракту);
розбіжностей в умовах договору (контракту) із фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення.
Відповідно до вимог Порядку № 840 у графах 10, 11 повідомлення зазначаються умови поставки товару відповідно до правил Інкотермс із відображенням торговельного терміну та назви місця передання товарів (місця призначення).
Враховуючи вищезазначене, графи повідомлення заповнюються у відповідності до умов контракту та мають узгоджуватись із фактичною поведінкою сторін операції та фактичними умовами її проведення, томуплатник податків має право у графі 10-11 повідомлення зазначити всі три адреси поставки, саме так як це визначено в контракті.
Порівняння ціни контрольованої операції з котирувальними цінами проводитиметься на найближчу дату до дати ціноутворення, узгодженої сторонами контрольованої операції – дату укладання контракту, якщо фактична доставка сировинних товарів буде здійснена на одну з трьох адрес, які будуть зазначені в повідомленні та в контракті відповідно, при цьому залишаться не змінними істотні умови, які безпосередньо впливають на застосування абзацу третього підпункту 39.3.3.5 підпункту 39.3.3 пункту 39.3 статті 39 розділу I Кодексу.
Довідково повідомляємо, що окремі питання застосування норм податкового законодавства, які регулюють питання заповнення та подання повідомлення, роз’яснюються в Узагальнюючій податковій консультації, що затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14 травня 2021 року № 266.
Відповідно до пункту 528 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Згідно з підпунктом 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |