Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства з обмеженою відповідальністю (далі – Товариство) з питань практичного застосування норм податкового законодавства щодоДекларації про максимальні роздрібні ціни, та керуючисьст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, Товариством була подана Декларація про максимальні роздрібні ціни (далі – Декларація про МРЦ) на імпортовані тютюнові вироби. Тютюнові вироби знаходяться на складі та реалізуються. Практична необхідність отримання індивідуальної податкової консультації полягає у необхідності формування у Товариства чіткого розуміння, з якою частотою повинна подаватись Декларація про МРЦ, та застосування окремих норм Кодексу щодо максимальних роздрібних цін.
Товариство просить надати роз’яснення на такі питання:
1. Як часто необхідно подавати Декларацію про МРЦ на тютюнові вироби на конкретну імпортовану партію товару? Декларацію про МРЦ необхідно подавати два рази на місяць щодо конкретної партії товару,чи необхідно подавати декларацію одноразово?
2. Який загальний порядок подачі Декларації про МРЦ на тютюнові вироби на конкретну імпортовану партію товару?
3. Чи необхідно додатково сплачувати податок на додану вартість в разі зміни максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби?
Щодо питань 1, 2
Відповідно до п.п. 14.1.106 п. 14.1 ст. 14 Кодексу– максимальні роздрібні ціни - ціни, встановлені на підакцизні товари (продукцію з урахуванням усіх видів податків (зборів). Акцизний податок з реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів не включається до максимальної роздрібної ціни.
Максимальні роздрібні ціни на підакцизні товари (продукцію) встановлюються для тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, виробниками або імпортерами товарів (продукції) шляхом декларування таких цін у порядку, встановленому цим Кодексом. Продаж суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, на які встановлюються максимальні роздрібні ціни, не може здійснюватися за цінами, вищими за максимальні роздрібні ціни, збільшені на суму акцизного податку з роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Встановлення максимальних роздрібних цін (далі –МРЦ) на підакцизні товари (продукцію) шляхом декларуваннятаких цін виробником або імпортером визначено ст. 220 Кодексу.
Відповідно до п. 220.3 ст. 220 Кодексу у Декларації про МРЦ повинні міститися відомості про встановлені виробником або імпортером МРЦ на всі підакцизні товари (продукцію), що виробляються ним в Україні, або на всі підакцизні товари (продукцію), що імпортуються ним в Україну, і дата, з якої встановлюються МРЦ.
Згідно із п. 220.4 ст. 220 КодексуДекларація про МРЦ подається виробником або імпортером підакцизних товарів (продукції) до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше ніж 10 та 25 числа місяця.
Декларація подається засобами електронного зв'язку в електронній формі уповноваженою особою виробника або імпортера підакцизних товарів (продукції) та вважається прийнятою за наявності квитанції про отримання податкової декларації засобами електронного зв'язку, що містить дату прийняття та реєстраційного номера прийнятої Декларації про МРЦ (п. 220.6 ст. 220 Кодексу).
Відповідно до п. 220.7 ст. 220 Кодексуустановлені виробником або імпортером МРЦ на перелічені у декларації товари (продукцію) не пізніше ніж 10 числа запроваджуються з 15 числа місяця, в якому подається декларація, а установлені не пізніше ніж 25 числа – з 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому декларацію подано центральному органу виконавчої влади, і діють до їх зміни у порядку, встановленому Кодексом.
У разі потреби у зміні будь-яких відомостей, що містяться у Декларації про МРЦ на підакцизні товари (продукцію), поданій їх виробником або імпортером центральному органу виконавчої влади, виробник або імпортер повинен подати таким органам нову Декларацію про МРЦ(п. 220.8 ст. 220 Кодексу).
Згідно із п. 220.9 ст. 220 Кодексу зміна будь-яких відомостей, що містяться у Декларації про МРЦ на підакцизні товари (продукцію), поданій їх виробником або імпортером центральному органу виконавчої влади, може здійснюватися не частіше двох разів на місяць.
Відповідно до п. 220.11 ст. 220 Кодексу таст. 11 1 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» (далі – Закон № 481) встановлені виробником або імпортером МРЦ на підакцизні товари (продукцію) повинні наноситися на споживчу упаковку таких товарів разом із датою їх виробництва.
Згідно із ст. 18 Закону № 481 тимчасово, на період до 31 грудня 2023 року включно МРЦ може не наноситися на пачки, коробки, сувенірні коробки тютюнових виробів, тютюну, промислових замінників тютюну та ємності (упаковки) з рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, на які до 31 грудня 2021 року включно не встановлювалася МРЦ.
Порядок складання та формаДекларації про МРЦ затверджено наказом Міністерства фінансів України від 25.03.2015 № 359 (із змінами та доповненнями).
Оскільки Декларація МРЦ подається у разі потреби у зміні будь – яких відомостей, зазначених у поданій виробником/імпортером Декларації про МРЦ, частота подання Декларації про МРЦ визначається самевиробником/імпортером з урахуванням визначених п. 220.9 ст. 220 Кодексу вимог щодо частоти здійснення таких змін.
Встановлені Товариством та задекларовані ним МРЦє діючими для всіх підакцизних товарів (продукції),на споживчій упаковці яких зазначені такі МРЦ та які перелічені у Декларації про МРЦ.
Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділами 2, 10 розділу XX Кодексу.
Відповідно до п.п. а п. 185.1 ст. 185 Кодексу об’єктом оподаткування ПДВ є, зокрема, операції платників ПДВ з постачання товарів, місце постачання яких відповідно до ст. 186 Кодексу розташоване на митній території України.
Підпунктом 14.1.191 п. 14.1 ст. 14 Кодексу визначено, що постачання товарів – будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду.
Пунктом 194.1 ст. 194 Кодексу встановлено, що операції, зазначені у ст. 185 Кодексу, крім операцій, що не є об'єктом оподаткування, звільнених від оподаткування, та операцій, до яких застосовується нульова ставка та 7 і 14 відсотків, оподатковуються за ставкою, зазначеною в п.п. а п. 193.1 ст. 193 Кодексу, яка є основною (20 відсотків).
Згідно з п. 189.18 ст. 189 Кодексу у разі постачання тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені МРЦ, при їх постачанні на митній території України, базою оподаткування є МРЦ таких товарів без урахування податку на додану вартість.
Пунктом 197.27 ст. 197 Кодексу визначено, що звільняються від оподаткування операції з постачання на митній території України тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, для яких встановлені МРЦ, крім операцій:
а) з першого постачання таких товарів їх виробниками;
б) з першого постачання таких товарів суб'єктами господарювання, які пов'язані відносинами контролю з виробниками у розумінні Закону України «Про захист економічної конкуренції». Перелік суб'єктів господарювання, пов'язаних відносинами контролю з виробниками, затверджується Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику економічного, соціального розвитку і торгівлі;
в) із ввезення таких товарів на митну територію України та їх першого постачання імпортером на митній території України.
Таким чином, з урахуванням норм п. 189.18 ст. 189 та п. 197.27 ст. 197 Кодексу операція з першого постачання імпортером на митній території України ввезених таким імпортером тютюнових виробів, для яких встановлені МРЦ, підлягає оподаткуванню ПДВ за ставкою 20 відсотків, при цьому базою оподаткування, на яку нараховується податок, є МРЦ, встановлена саме для таких виробів.
Разом з тим, надання висновку щодо порядку оподаткування конкретних господарських операцій, що здійснюються платником податку, можливе лише за умови однозначної ідентифікації суті таких операцій, що потребує детального дослідження договірних умовтаких операцій, первинних документів, оформленням яких вони супроводжувались, та опису фактичних обставин здійснення таких господарських операцій.
Поряд з цим інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID–19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |