X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 03.05.2023 р. № 1118/ІПК/99-00-21-03-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення                             щодо оподаткування ПДВ операцій з постачання товарів оборонного призначення та, керуючись   статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – ПКУ), повідомляє.

У Зверненні 1 зазначено, що Підприємство-1 є співвиконавцем у розумінні норм, визначених Законом України від 17 липня 2020 року № 808-IX «Про оборонні закупівлі» (далі – Закон № 808).

Підприємство здійснює постачання іншому підприємству (далі – Підприємство-2) товарів власного виробництва, що класифікуються за окремо визначеним кодом згідно з УКТ ЗЕД (далі – Товари-1) та у розумінні норм, визначених пунктом 29 статті 1 Закону № 808, належать до товарів оборонного призначення.

Товари-1 будуть використовуватися Підприємством-2 як складова частина для виробництва інших товарів, що класифікуються за окремо визначеним кодом згідно з УКТ ЗЕД (далі – Товари-2).

Товари-2 є також товарами оборонного призначення та будуть постачатися відповідній установі (замовнику).

У Зверненні 2 зазначено, що Підприємство-1 здійснює постачання іншому підприємству (далі – Підприємство-2) товарів власного виробництва, що класифікуються за окремо визначеним кодом згідно з УКТ ЗЕД (далі – Товари-1) та у розумінні норм, визначених пунктом 29 статті 1 Закону № 808, належать до товарів оборонного призначення.

Товари-1 будуть використовуватися Підприємством-2 як складова частина для інших товарів оборонного призначення, що класифікуються за окремо визначеним кодом згідно з УКТ ЗЕД (далі – Товари-2).

Надалі Підприємство-2 постачає Товари-2 Підприємству-3.

При цьому Підприємство-2 виступає співвиконавцем згідно з укладеними із Підприємством-3 (виконавцем) договорами.

Кінцевим отримувачем (споживачем) Товарів-2 є Установа.

З огляду на викладене, Підприємство-1 просить надати індивідуальну податкову консультацію з порушених у Зверненні-1 і Зверненні-2 питань, а саме:

Звернення 1: чи підлягають звільненню від оподаткування ПДВ відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ операції  Підприємства-1 з постачання Підприємству-2 Товарів-1, які будуть використовуватися Підприємством-2 для виробництва Товарів-2 для цілей їх подальшого постачання Установі?;

Звернення 2: чи підлягають звільненню від оподаткування ПДВ відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ операції Підприємства-1 з постачання Підприємству-2 Товарів-1, які будуть використовуватися Підприємством-2 для виробництва Товарів-2 для цілей їх подальшого постачання Установі?

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються нормами ПКУ (пункт 1.1 статті 1 розділу І ПКУ).

Відповідно до пунктів 5.1-5.3 статті 5 розділу I ПКУ поняття, правила та положення, установлені ПКУ та законами з питань митної справи, застосовуються виключно для регулювання відносин, передбачених статтею 1 розділу I ПКУ. У разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням ПКУ, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення ПКУ. Інші терміни, що застосовуються у ПКУ і не визначаються ним, використовуються у значенні, встановленому іншими законами.

Згідно з пунктами 2, 10, 17, 28 та 29 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808:

виконавець державного контракту (договору) з оборонних закупівель (далі - виконавець державного контракту (договору) - суб'єкт господарювання незалежно від організаційно-правової форми та форми власності або іноземний суб'єкт господарювання (інша іноземна юридична особа) чи об'єднання юридичних осіб, з якими укладено державний контракт (договір) за результатами проведення закупівель, визначених Законом № 808;

державні замовники у сфері оборони (далі - державні замовники) - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України;

державний контракт (договір) (далі - державний контракт (договір)) - угода, укладена у письмовій формі державним замовником від імені держави з виконавцем відповідно до затверджених планів закупівель товарів, робіт і послуг оборонного призначення;

співвиконавці/субпідрядники - суб'єкти господарювання незалежно від їх форми власності, іноземні суб'єкти господарювання, які залучаються виконавцями державних контрактів (договорів) на підставі договорів, у тому числі зовнішньоекономічних договорів (контрактів), до виконання укладених із державним замовником державних контрактів (договорів);

товари оборонного призначення - озброєння, військова та спеціальна техніка, зброя і боєприпаси, спеціальні комплектувальні вироби для їх виготовлення та експлуатації, матеріали та обладнання, спеціально призначені для їх розроблення, виготовлення або використання, спеціальні технічні засоби, технічні засоби розвідки, засоби технічного та криптографічного захисту інформації, засоби спеціального зв'язку, космічна техніка військового та подвійного призначення, засоби індивідуального захисту (бронежилети всіх класів захисту, протиударні, кулезахисні шоломи, комплекти протиударного захисту тощо), спеціальні засоби (кайданки, кийки, засоби, споряджені речовинами сльозогінної, світлошумової дії тощо), спеціальні (спеціалізовані) транспортні засоби; комп'ютерна, оптична, вимірювальна та інша техніка; спеціальний формений одяг, необхідний для виконання завдань правоохоронними органами, структурними підрозділами органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах забезпечення охорони прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку, військовими формуваннями з правоохоронними функціями, товари подвійного використання для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони, розвитку обороноздатності держави та системи національної стійкості, а також будь-які інші товари, які закуповуються державними замовниками, визначеними згідно з пунктом 10 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808, для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони.

Відповідно до статті 8 Закону № 808 виконавець державного контракту (договору), зокрема:

поставляє товари, виконує роботи та надає послуги оборонного призначення відповідно до умов державного контракту (договору);

залучає до виконання державного контракту (договору) співвиконавців/субпідрядників оборонних закупівель.

Згідно зі статтею 33 Закону № 808 субпідряд як спосіб залучення співвиконавців може застосовуватися для закупівлі робіт або послуг у разі, якщо державний замовник у тендерній документації визначив можливість залучення субпідрядника або якщо учасник торгів у своїй тендерній пропозиції повідомив державного замовника про необхідність залучення субпідрядника.

У разі якщо учасник торгів у своїй тендерній пропозиції повідомив державного замовника про необхідність залучення субпідрядника, державний замовник має право вимагати від учасника визначення частки державного контракту (договору), яку він має намір передати третім особам на умовах субпідряду, пропозиції щодо кандидатур субпідрядників, а також предмета договорів субпідряду, для виконання яких вони пропонуються, та повідомлення його про будь-яку зміну кола субпідрядників протягом строку виконання державного контракту (договору).

Відповідальність за невиконання або неналежне виконання договору субпідряду перед державним замовником несе виконавець державного контракту (договору).

Правові основи оподаткування ПДВ встановлено розділом V та підрозділом 2 розділу XX ПКУ.

Згідно з підпунктами «а» і «б» пункту 185.1 статті 185 розділу V ПКУ об’єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів/послуг, місце постачання яких відповідно до статті 186 розділу V ПКУ розташоване на митній території України.

Відповідно до пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ тимчасово, на період проведення антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії російської федерації та/або запровадження воєнного стану відповідно до законодавства, звільняються від оподаткування ПДВ операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України, зокрема, товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, вказаними у зазначеному пункті ПКУ, зокрема групою 93, крім включених до товарної позиції 9303 та товарної підкатегорії 9304 00 00 00, а також 9305 (лише призначених для виробів товарних позицій 9303 - 9304), 9306 90 90 00 та 9307 00 00 00.

Отже, чинною редакцією пункту 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ на відповідний період передбачено звільнення від оподаткування ПДВ, зокрема операцій з постачання на митній території України товарів оборонного призначення, визначених такими згідно з пунктом 29 частини першої статті 1 розділу І Закону № 808, що класифікуються за групами, товарними позиціями та підкатегоріями УКТ ЗЕД, вказаними у зазначеному пункті ПКУ.

Враховуючи викладене та виходячи із аналізу норм ПКУ і вказаних вище нормативно-правових актів, опису питання і фактичних обставин, наявних у зверненні, ДПС повідомляє.

 

Щодо питання, порушеного у Зверненні 1

 

Оскільки, як описано у Зверненні 1, Підприємство-1 є співвиконавцем у розумінні норм, визначених Законом № 808, а Товари-1 належать до товарів оборонного призначення у розумінні норм, визначених пунктом 29 статті 1 Закону № 808, та класифікуються за групою товарів, зазначених у пункті 32 підрозділу 2 розділу ХХ ПКУ, і при цьому не підпадають під виключення, передбачені у такому пункті ПКУ, то операції Підприємства-1 з постачання Підприємству-2 Товарів-1, які використовуватимуться Підприємством-2 для виготовлення Товарів-2, підлягатимуть звільненню від оподаткування ПДВ за умови, що у розумінні норм Закону № 808 Підприємство-2 є виконавцем державного контракту (договору).

У разі недотримання зазначеної умови вказані операції підлягатимуть оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку.                                                                                                                                               

 

Операції Підприємства-1 з постачання Підприємству-2 Товарів-1, які використовуватимуться Підприємством-2 для виготовлення Товарів-2, підлягатимуть оподаткуванню ПДВ у загальновстановленому порядку (якщо у розумінні норм Закону № 808 Підприємство-1 не є співвиконавцем державного контракту (договору)).

 

Додатково ДПС інформує, що кожен конкретний випадок податкових взаємовідносин, у тому числі і тих, про які йдеться мова у зверненні, необхідно розглядати з урахуванням договірних умов та обставин здійснення відповідних господарських операцій, у тому числі з детальним вивченням та аналізом первинних документів і матеріалів, оформленням яких супроводжувались такі операції, що дозволяють ідентифікувати фактичну їх сутність.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ ПКУ).