Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товаристващодо практичного застосування окремих норм законодавствата, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
У зверненні Товариство зазначає, що основним видом його діяльності є оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71) та відповідно зберігання пального.
Як зазначено у зверненні Товариство звернулося до Головного управління ДПС у області з заявами про видачу ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі, та ліцензії на право зберігання пального за тією самою адресою.
До заяв були додані засвідчені належним чином копії таких документів:
копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, відповідно до якого комплекс (нерухоме майно), належить іншому суб’єкту господарювання;
копія свідоцтва про право власності на нерухоме майно відповідно до якого комплекс належить іншому підприємству;
копія договору найму (оренди), відповідно до якого власником нерухомого майна є інше підприємство та яке передало у строкове платне користування Товариству Об’єкт – комплекс. Відповідно до п. 8.3.7 зазначеного договору наймач має право користуватися земельною ділянкою, на якій розташований Об’єкт, відповідно до її цільового призначення;
документ, що підтверджує внесення плати за ліцензію;
копія договору оренди земельної ділянки, додаткової угоди, укладеного між місцевою міською радою (Орендодавець) та іншим суб’єктом господарювання (Орендар) відповідно до умов якого Орендодавець надає, а Орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку не сільськогосподарського призначення;
копія витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, відповідно до якого за іншим суб’єктом господарювання зареєстровано речове право оренди земельної ділянки;
роздруківка відомостей з державного реєстру речових прав на нерухоме майно щодо зареєстрованого речового права оренди земельної ділянки;
копія акту державної технічної комісії про готовність закінченого будівництва об’єкта експлуатації, відповідно до якого введено в експлуатацію комплекс (склад паливно-мастильних матеріалів);
копія дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, виданих Товариству;
копія висновку експертизи щодо стану охорони праці та безпеки промислового виробництва Товариства під час експлуатації машин, механізмів устаткування підвищеної небезпеки;
копія міської ради щодо чинності договору оренди земельної ділянки, додаткової угоди, укладеного між міською радою (Орендодавець) та іншим суб’єктом господарювання (Орендар).
Товариство зазначає, що отримало рішеннятериторіального органу ДПС про відмову у видачі ліцензій на право зберігання пального та на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі.
Враховуючи зазначене Товариство запитує:
До зазначених запитань.
Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом № 481.
Згідно із положеннями Закону № 481, всі види діяльності, зазначені в цьому Законі, здійснюються на підставі відповідної ліцензії.
Відповідно до ст. 1 Закону № 481:
ліцензія (спеціальний дозвіл) – це документ, що засвідчує право суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку;
зберігання пального - діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик;
місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування;
оптова торгівля пальним - діяльність із придбання та подальшої реалізації пального із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик суб’єктам господарювання (у тому числі іноземним суб’єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) роздрібної та/або оптової торгівлі та/або іншим особам.
Так, відповідно до ст. 15 Закону № 481 оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.
Ліцензії на всі види діяльності, передбачені ст. 15 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації об’єкта оподаткування відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Кодексу.
Згідно з частиною дев’ятою статті 15 Закону № 481 суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно, а за відсутності місць оптової торгівлі пальним - одну ліцензію на право оптової торгівлі пальним за місцезнаходженням суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) або місцезнаходженням постійного представництва.
Ліцензія видається за поданою нарочно, поштою або в електронному вигляді заявою суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію (крім ліцензії на оптову торгівлю пальним за наявності місць оптової торгівлі пальним, роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального з метою подальшої його реалізації іншим споживачам) (частина тридцять четверта статті 15 Закону № 481).
Відповідно до абзацу четвертого частини сорокової статті 15 Закону № 481для отримання ліцензії на право оптовоїторгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об’єкт оптової торгівлі пальнимабозберіганняпального, чинніна дату подання заяви та/або на дату введення такого об’єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
акт вводу в експлуатацію об’єкта або акт готовності об’єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об’єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об’єктів у місці оптовоїторгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптовоїторгівлі пальним або зберігання пального;
дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Копії таких документів не подаються у разі їх наявності у відкритих державних реєстрах, якщо реквізити таких документів та назви відповідних реєстрів зазначено в заяві на видачу ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на зберігання пального (частина сорок перша статті 15 Закону № 481).
У разі якщо зазначені документи видані (оформлені) іншій особі, ніж заявник, такий заявник додатково подає документи, що підтверджують його право на використання відповідного об’єкта(частина сорок третястатті 15 Закону № 481).
Стосовно документів, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, звертаємо увагу, що відповідно до ст. 2 Закону України від 6 жовтня 1998 року № 161-XIV «Про оренду землі» відносини, пов’язані з орендою землі, регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим Законом, законами України, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Згідно з ст. 125 Земельного кодексу України (далі – ЗКУ) право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.
Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (ст. 126 ЗКУ).
Передача нерухомого майна в оренду здійснюється за наявності належним чином оформлених документів на право власності та користування землею з дотриманням вимог ЗКУ, Цивільного кодексу України та Закону України від 06 жовтня 1998 року № 161 «Про оренду землі».
Відповідно до частини другої статті 793 ЦКУ договір найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) строком на три роки і більше підлягає нотаріальному посвідченню. Крім цього, ст. 794 ЦКУ визначено, що право користування нерухомим майном, яке виникає на підставі договору найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), укладеного на строк не менш як три роки, підлягає державній реєстрації відповідно до закону. Згідно з частиною першою ст. 220 ЦКУ у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним.
Відповідно дост. 796 ЦКУ одночасно з правом найму будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини) наймачеві надається право користування земельною ділянкою, на якій вони знаходяться, а також право користування земельною ділянкою, яка прилягає до будівлі або споруди, у розмірі, необхідному для досягнення мети найму. Плата, яка справляється з наймача будівлі або іншої капітальної споруди (їх окремої частини), складається з плати за користування нею і плати за користування земельною ділянкою (ст. 797 ЦКУ).
Згідно з ст. 774 ЦКУ передання наймачем речі у користування іншій особі (піднайм) можливе лише за згодою наймодавця, якщо інше не встановлено договором або законом.
Отже, для отримання ліцензії на право оптової торгівлі пальним за наявності місць оптової торгівлі, та ліцензії на право зберігання пального Товариству необхідно надати належним чином оформлені документи, зазначені у статті 15 Закону № 481.
Звертаємо увагу, що відповідно до п. 52.1 ст. 52 Кодексу контролюючим органом надаєтьсяіндивідуальна податкова консультація з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства,контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, тому вона не може стосуватися питання відповідності нормам чинного законодавства документів, які надавалися Товариством територіальному органу ДПС для отримання ліцензії.
Для уточнення причин відмови у наданні ліцензії Товариству необхідно звернутися до відповідного територіального органу ДПС.
Пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.
Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |