X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 23.05.2023 р. № 1259/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення (далі - Товариство) щодо нецільового використання спирту етилового, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі - Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

Як зазначено у зверненні, Товариство як підприємство первинного та змішаного виноробства для виробництва виноградних виноматеріалів і вермутів використовує спирт етиловий за ставкою акцизного податку 0 гривень за 1 літр 100 – відсоткового спирту.

Відповідно до п.п. 229.1.2 п. 229.1 ст. 229 Кодексу до отримання з акцизного складу спирту етилового для виробництва окремих видів продукції, зокрема, для виробництва виноградних, плодово-ягідних, інших виноматеріалів і сусла та вермутів, видається податковий вексель на суму податку нарахованого на обсяг спирту, що отримується виходячи із ставки, визначеної у п. 215.3 ст. 215 Кодексу.

В п. 10 Порядку випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (технічного) та біоетанолу, які використовуються суб'єктами господарювання для виробництва окремих видів продукції, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України 27 грудня 2010 року № 1257 (далі – Порядок № 1257) зазначено, що підставою для взяття на облік податкового векселя є довідка векселедавця про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції.

 

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

 

1. Чи буде вважатися використання спирту етилового нецільовим, якщо податковий вексель буде взято на податковий облік на підставі довідки векселедавця про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення продукції згідно з УКТ ЗЕД 2204 – виноматеріали, а для погашення податкового векселя векселедавець подасть векселедержателю довідку про цільове використання спирту етилового для виготовлення продукції згідно із УКТ ЗЕД 2205 – вермути, враховуючи те, що і виноматеріали і вермути є продукцією, визначеною в п.п. а п.п. 229.1.1 п. 229.1 ст. 229 Кодексу, для виробництва якої використовується спирт етиловий зі ставкою акцизного податку 0 гривень за 1 літр 100 - відсоткового спирту?

2. Чи має право Товариство і яким чином змінити найменування продукції у довідці про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому після взяття на облік податкового векселя?

 

Щодо зазначених питань

 

Відповідно до п.п. 14.1.176 п. 14.1 ст. 14 Кодексу податковий вексель, авальований банком (податкова розписка) (далі - податковий вексель для цілей розділу VI цього Кодексу), - простий вексель, авальований банком, що видається векселедавцем до отримання з акцизного складу, зокрема, спирту етилового, і є забезпеченням виконання ним зобов'язання сплатити суму акцизного податку у строк, визначений статтями 225, 229 цього Кодексу.

Підпунктом а п.п. 229.1.1 п. 229.1 ст. 229 Кодексу встановлено, що акцизний податок справляється за ставкою 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту із спирту етилового, який використовується підприємствами первинного та змішаного виноробства для виробництва виноградних, плодово-ягідних, інших виноматеріалів і сусла та вермутів.

Згідно із п.п. 229.1.2 п. 229.1 ст. 229 Кодексу до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, спирту етилового денатурованого (спирту технічного), біоетанолу, що використовуються для виробництва окремих видів продукції та на які підпунктом 229.1.1 цієї статті встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, видається податковий вексель на суму податку, нарахованого на обсяг спирту, що отримується виходячи із ставки, визначеної у пункті 215.3 статті 215 цього Кодексу.

Механізм випуску, обігу та погашення податкових векселів, авальованих банком (податкових розписок), що видаються суб'єктами господарювання до отримання з акцизного складу спирту етилового неденатурованого, на які встановлено нульову ставку акцизного податку за 1 літр 100-відсоткового спирту та які використовуються для виробництва виноградних, плодово-ягідних, інших виноматеріалів і сусла та вермутів, визначено Порядком № 1257.

Відповідно до п. 10. Порядку № 1257 підставою для взяття на облік податкового векселя є довідка векселедавця про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції.

Податковий вексель вважається погашеним у разі документального підтвердження факту цільового використання спирту етилового у перерахунку на 100-відсотковий спирт етиловий для виробництва окремих видів продукції.

Довідка про цільове використання спирту етилового складається на основі первинних документів та погоджується з представником податкового поста, встановленого на підприємстві, де використовують спирт етиловий за нульовою ставкою (у разі встановлення податкового поста) (п. 11 Порядку      № 1257).

Згідно із п. 16 Порядку № 1257 векселедавець у разі нецільового використання спирту етилового є платником акцизного податку відповідно до п.п. 212.1.7 п. 212.1 ст. 212 Кодексу з урахуванням обсягу спирту, використаного не за призначенням, та несе відповідальність, передбачену      п.п. 229.1.17 п. 229.1 ст. 229 Кодексу.

Отже, у розумінні норм Кодексу та Порядку № 1257 підставою для взяття на облік податкового векселя є довідка векселедавця про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому для виготовлення окремих видів продукції.

Підставою для погашення податкового векселя є документ, що підтверджує факт використання спирту для випуску саме тієї продукції, яка зазначалася в довідці векселедавця про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому, яка була підставою для взяття податкового векселя на облік.

Вносити зміни до довідки про прогнозований обсяг потреби в спирті етиловому, а саме, змінювати найменування продукції, після взяття на облік податкового векселя, нормами чинного законодавства не передбачено.

Поряд з цим інформуємо, пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 розділу II Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.