Головне управління ДПС у м. Києві розглянуло звернення щодо коригування фінансового результату до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Податкового кодексу України, коли операції з нерезидентом не є контрольованими та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755–VI (із змінами і доповненнями) (далі – Кодекс), в межах своїх повноважень повідомляє наступне.
Відповідно до інформації, наданої у зверненні, Товариство не підпадає під критерії контрольовані операції, тому просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання: «чи збільшується фінансовий результат до оподаткування відповідно до п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу на 30 відсотків вартості товарів, придбаних у нерезидента, організаційно-правова форма якого включена до переліку, затвердженого постановою Кабінетом Міністрів України від 04 липня 2017 № 480, у разі надання таким нерезидентом довідки про сплачений нерезидентом податок на прибуток?».
Згідно з п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємства є прибуток із джерелом походження з України та за її межами, який визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які визначені відповідними положеннями Кодексу.
Податкові різниці, що виникають при здійсненні фінансових операцій, на які збільшується фінансовий результат податкового (звітного) періоду визначено п. 140.5 ст.140 Кодексу.
Абзацом четвертим п.п. 140.5.4 п. 140.5ст. 140 Кодексу передбачено збільшення фінансового результату податкового (звітного) періоду на суму 30 відсотків вартості товарів, у тому числі необоротних активів (крім активів з права користування за договорами оренди), робіт та послуг (крім операцій, зазначених у п. 140.2 та п.п. 140.5.6 п. 140.5 ст. 140 Кодексу, та операцій, визнаних контрольованими відповідно до ст. 39 Кодексу), придбаних у нерезидентів, організаційно-правова форма яких включена до переліку, затвердженого Кабінетом Міністрів України відповідно до п.п. «г» п.п. 39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманих за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи.
При цьому, вимоги п.п.140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу не застосовуються платником податку, якщо операція не є контрольованою та сума таких витрат підтверджується платником податку за цінами, визначеними за принципом «витягнутої руки» відповідно до процедури, встановленої ст. 39 Кодексу, але без подання звіту (абз. шостий п.п. 140.5.4 п. 140.5 ст. 140 Кодексу).
Перелік організаційно правових форм нерезидентів, які не сплачують податок на прибуток (корпоративний податок), у тому числі податок з доходів, отриманий за межами держави реєстрації таких нерезидентів, та/або не є податковими резидентами держави, в якій вони зареєстровані як юридичні особи, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2017 року № 480 (далі – Перелік № 480).
Згідно з абз. сьомим п.п.39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу у разі, якщо нерезидентом, організаційно-правова форма якого включена до Переліку № 480 відповідно до п.п. «г» п.п.39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, у звітному році сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), господарські операції платника податків з таким нерезидентом за відсутності критеріїв, визначених підпунктами «а» – «в» п.п.39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються неконтрольованими.
Таким чином, якщо господарські операції з придбання товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг у нерезидента, організаційно – правова форма якого включена до Переліку № 480відповідно до п.п. «г» п.п.39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, але у звітному році таким нерезидентом сплачувався податок на прибуток (корпоративний податок), за відсутності критеріїв, визначених підпунктами «а» – «в» п.п.39.2.1.1 п.п. 39.2.1 п. 39.2 ст. 39 Кодексу, визнаються неконтрольованими, то Товариство має право не збільшувати фінансовий результат до оподаткування на суму 30 відсотків вартості придбаних товарів, у тому числі необоротних активів, робіт та послуг.
Одночасно повідомляємо, що ст. 39, 140 Кодексу не містять вимог щодо форми документа для підтвердження сплати податку на прибуток (корпоративний податок) нерезидентом, а також органу, який має видавати такий документ.
Водночас, з урахуванням вимог п. 103.5 ст. 103 Кодексу, доцільним є отримання від нерезидента довідки, що видається компетентним (уповноваженим) органом відповідної країни, за формою, затвердженою згідно із законодавством відповідної країни, і повинна бути належним чином легалізована, перекладена відповідно до законодавства України.
Пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу визначено, що індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |