Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції, повідомляє.
У своєму зверненні Товариством зазначено, що рішенням суду
від 11.06.2020 року, яке набрало законної сили, за позовом Товариства до контролюючого органу про визнання протиправним та скасування рішення постановлено зобов’язати контролюючий орган зареєструвати Товариство платником єдиного податку третьої групи з відсотковою ставкою єдиного податку 5 % доходу з 01.04.2020 року.
Крім того, Товариством повідомлено, що на дату складання звернення, зазначене рішення суду контролюючим органом не виконано, а Товариство продовжує бути платником податку на прибуток на загальних підставах та платником податку на додану вартість (далі – ПДВ), та з 01.04.2020 здійснювало реєстрацію податкових накладних, подання податкової звітності з ПДВ та сплату ПДВ.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:
1. З якого часу підлягає реєстрації Товариство платником єдиного податку третьої групи з відсотковою ставкою єдиного податку 5 % доходу?
2. З якого часу підлягає анулюванню реєстрація Товариства платником ПДВ?
3. Чи зобов’язане було Товариство сплачувати ПДВ за час господарської діяльності з 01.04.2020 року по даний час?
4. Чи підлягає поверненню Товариству сума ПДВ, сплачена ним за період господарської діяльності з 01.04.2020 року по даний час?
5. Чи необхідно Товариству, для повернення сплаченого ПДВ за період господарської діяльності з 01.04.2020 року по даний час, подавати уточнюючі розрахунки податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі – уточнюючі розрахунки з ПДВ)?
6. Чи необхідноконтрагентам Товариства подавати уточнюючі розрахунки з ПДВ за період господарської діяльності з 01.04.2020 року по даний час?
Щодо питання 1
Згідно з рішенням суду від 11.06.2020 суд зобов’язав контролюючий орган зареєструвати Товариство платником єдиного податку третьої групи з відсотковою ставкою єдиного податку 5 % доходу з 01.04.2020 року.
За інформацією інформаційно-комунікаційних систем ДПС Товариство зареєстровано платником єдиного податку третьої групи з відсотковою ставкою єдиного податку 5 % доходу з 01.04.2020 року, запис до Реєстру платників єдиного податку контролюючим органом внесено__.__.20__ року.
Щодо питання 2
Згідно із підпунктом «в» п. 184.1 ст. 184 Кодексу та підпункту «в»
пункту 5.1 розділу V Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за
№ 1456/26233 із змінами, реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника ПДВ, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників ПДВ і відбувається у разі якщо, будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ.
Пунктом 184.2 статті 184 Кодексу визначено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у підпункті «а» пункту 184.1 статті 184 Кодексу, здійснюється за заявою платника податку, а на підставах, визначених у підпунктах «б» – «з» пункту 184.1 статті 184 Кодексу, може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Якщо щодо особи, зареєстрованої платником податку до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи (крім перетворення) або підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця або якщо до реєстру платників єдиного податку внесено запис про застосування спрощеної системи оподаткування, що не передбачає сплати ПДВ, анулювання реєстрації проводиться контролюючим органом автоматично на підставі відповідних відомостей, отриманих згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» або за даними реєстру платників єдиного податку.
Анулювання реєстрації здійснюється на дату:
подання заяви платником податку або прийняття рішення контролюючим органом про анулювання реєстрації;
зазначену в судовому рішенні;
припинення дії договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції або закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку;
що передує дню втрати особою статусу платника податку на додану вартість;
державної реєстрації припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця.
При цьому датою анулювання реєстрації платника податку визначається дата, що настала раніше.
За інформацією інформаційно-комунікаційних систем ДПС реєстрація Товариства в якості платника ПДВ анульована 31.03.2020 року, запис до Реєстру платників ПДВ контролюючим органом внесено__.__.20__ року на підставі рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ (форма № 6-РПДВ).
Щодо питання 3
Крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов’язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені Кодексом. Така сума грошового зобов’язання та/або пені вважається узгодженою (пункт 54.1 статті 54 Кодексу).
Відповідно до абзацу першого пункту 49.2 статті 49 Кодексу платник податків зобов’язаний за кожний встановлений Кодексом звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог Кодексу подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є. Цей абзац застосовується до всіх платників податків, в тому числі платників, які перебувають на спрощеній системі оподаткування обліку та звітності.
Як зазначено вище, реєстраціядіє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбуваєтьсяу разі якщо будь-яка особа, зареєстрована як платник податку, реєструється як платник єдиного податку, умова сплати якого не передбачає сплати ПДВ (підпункт «в» пункту 184.1 статті 184 Кодексу).
При цьому, відповідно до пункту 299.1 статті 299 Кодексуреєстрація суб’єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.
Таким чином, до внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку (інформація щодо реєстрації платником єдиного податку згідно рішення суду від 11.06.2020) та реєстру платників ПДВ (інформація щодо анулювання реєстрації платником ПДВ згідно рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ) Товариство як платник ПДВ за умови здійснення господарської діяльності зобов’язане продовжувати виконувати обов’язки покладені на таку особу – платника ПДВ відповідно до Кодексу, зокрема сплачувати ПДВ.
Щодо питання 4
Відповідно до Кодексу поверненню підлягають помилково та/або надміру сплачені платником податків суми грошових зобов’язань (стаття 43 Кодексу).
Підпунктом 14.1.182 пункту 14.1 статті 14 Кодексу визначено, що помилково сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які на певну дату надійшли до відповідного бюджету та/або на єдиний рахунок від юридичних осіб (їх філій, відділень, інших відокремлених підрозділів, що не мають статусу юридичної особи) або фізичних осіб (які мають статус суб’єктів підприємницької діяльності або не мають такого статусу), що не є платниками таких грошових зобов’язань, та у випадках, передбачених статтею 351 Кодексу.
При цьому, відповідно до підпункту 14.1.115 пункту 14.1 статті 14 Кодексу надміру сплачені грошові зобов’язання – це суми коштів, які на певну дату зараховані до відповідного бюджету або на єдиний рахунок понад нараховані суми грошових зобов’язань, граничний строк сплати яких настав на таку дату.
Відповідно до пункту 43.1 статті 43 Кодексупомилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до статті 43 Кодексу та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Пунктом 43.41 статті 43 Кодексу визначено, щоу разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в системі електронного адміністрування ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на поточний рахунок платника податків в установі банку.
Таким чином, повернення сплачених Товариством коштів можливе лише у сумах, які зараховані до бюджетупонад нараховані суми грошових зобов’язань з ПДВ, за умови відсутності у Товариства податкового боргу та подання ним відповідної заяви.
Щодо питання 5
Згідно із пунктом 50.1 статті 50 Кодексуу разі якщо у майбутніх податкових періодах (з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) платник податків самостійно (у тому числі за результатами електронної перевірки) виявляє помилки, що містяться у раніше поданій ним податковій декларації (крім обмежень, визначених цією статтею), він зобов’язаний надіслати уточнюючий розрахунок до такої податкової декларації за формою чинного на час подання уточнюючого розрахунку.
Тобто, обов’язок щодо подання уточнюючих розрахунків з ПДВ покладається на платника ПДВ.
Таким чином, оскільки Товариство не є платником ПДВ, відповідно не може подавати уточнюючі розрахункиз ПДВ.
При цьому, відповідно до статті 43 Кодексу для повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ Товариство може звернутися до контролюючого органу з відповідною заявою про таке повернення, у тому числі у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка Товариства в системі електронного адміністрування ПДВ.
Щодо питання 6
Відповідно до пункту 52.1 статті 52 Кодексуза зверненням платників податків у паперовій або електронній формі контролюючий орган, визначений підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 Кодексу, надає їм безоплатно індивідуальні податкові консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, протягом 25 календарних днів, що настають за днем отримання такого звернення даним контролюючим органом.
Пунктом 52.2 статті 52 Кодексуіндивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
Таким чином, індивідуальна податкова консультація щодо питання необхідності подання уточнюючих розрахунків з ПДВ контрагентами Товариства, може бути надана виключно таким платникам податків за їх зверненням, поданим у порядку, визначеному пунктом 52.1 статті 52 Кодексу.
Що стосується строків встановлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі пункту 528, підпункту 69.9 пункту 69
підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для контролюючих органів зупинено перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно Товариством, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |