Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Підприємства щодо плати за землю (далі – Плата), та керуючись ст. 52 гл. 3 розд. ІІ Податкового кодексу України (далі − Кодекс), у межах компетенції повідомляє.
Підприємство поінформувало, що має на праві постійного користування земельні ділянки, нормативну грошову оцінку (далі –Оцінка) яких як виконано так і невиконано.
Підприємство,посилаючись на положення наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 24.06.2022 № 376 «Про затвердження усереднених показників нормативної грошової оцінки земель» (далі – Наказ № 376), запитує про порядок визначення бази оподаткування для земельних ділянок, Оцінку яких не виконано, та про правомірність застосування величин Оцінки на одиницю площі для земель сільськогосподарського призначення, визначених Наказом № 376, для обчислення податкових зобов’язань з Плати у порядку передбаченому ст. 277 Кодексу.
Для земельних ділянок, Оцінку яких не виконано, відповідно до ст. 277 Кодексу застосовується Оцінка одиниці площі ріллі по області (її розмір без врахування коефіцієнта індексації для земель сільськогосподарського призначення визначено, у тому числі Наказом № 376).
Оскільки, земельні ділянки Підприємства,Оцінку яких не виконано, не належать до сільськогосподарських угідь (землі транспорту), то податкові зобов’язань з Плати за 2022 рік обчислюються з використанням розміру Оцінки одиниці площі ріллі по області та кумулятивної величини коефіцієнта індексації, визначеної з дати останньої затвердженої Оцінки (у тому числі з урахуванням коефіцієнта індексації за 2021 рік – 1,1).
Щодо обчислення податкових зобов’язань з Плати за земельні ділянки, Оцінку яких виконано.
За результатами виконання нормативної грошової оцінки земель (далі – Оцінка) державної та комунальної власності складається технічна документація, щодо якої, згідно із ст. 23 Закону України «Про оцінку земель», відповідний орган місцевого самоврядування (сільська, селищна, міська рада) приймає рішення про затвердження технічної документації з Оцінки (далі – Рішення), яке набирає чинності у відповідності до приписів п. 271.2 ст. 271 Кодексу.
Затверджена Рішенням величина Оцінки із застосуванням кумулятивного коефіцієнта індексації відповідних періодів від дати набрання чинності до дати обчислення податкового зобов’язання, діє на період до набрання чинності нового Рішення про затвердження технічної документації з Оцінки відповідним органом місцевого самоврядування.
З метою спрощення складання податкової звітності з Плати, а також податкового адміністрування зобов’язань з Плати, Кодекс покладає на платників Плати обов’язок подавати відомості про величину Оцінки у формі довідки (витягу) із технічної документації з Оцінки при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника Плати (п. 286.2 ст. 286 Кодексу)). У подальшому у платника Плати обов’язок подання відомостей про величину Оцінки у формі довідки (витягу) із технічної документації з Оцінки виникає на підставі прийняття відповідним органом місцевого самоврядування Рішення із затвердження технічної документації з Оцінки, яке набрало чинності у звітному податковому періоді.
З огляду на викладене, у разі не набрання у звітному податковому періоді чинності Рішення щодо затвердження технічної документації з Оцінки відповідної земельної ділянки, у платників Плати для цілей обчислення та декларування податкових зобов’язань з Плати відсутній обов’язок щодо отримання витягів про Оцінку.
Таким чином, для визначення податкових зобов’язань з Плати для кожної окремої земельної ділянки за 2023 рік Підприємство має керуватися величиною Оцінки зазначеної у формі (витязі) про Оцінку, яка прийнята Рішенням про затвердження технічної документації з Оцінки відповідної земельної ділянки, із застосуванням до такої величини Оцінки з дати затвердження останньої Оцінки кумулятивного коефіцієнта індексації (у тому числі коефіцієнта індексації за 2022 рік).
Відповідно до п. 102.9 ст. 102 Кодексу на період дії правового режиму воєнного, надзвичайного стану, що вводиться в Україні, зупиняється перебіг строків, визначених Кодексом (в тому числі зупинення строків надання індивідуальних податкових консультацій), іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених Кодексом.
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію (п. 52.2 ст. 52 Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |