X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 02.06.2023 р. № 1360/ІПК/99-00-07-04-01-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
(далі – Товариство) від  №
 (вх. ДПС
№ від, далі – звернення) про надання індивідуальної податкової консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового та іншого законодавства та в порядку статті 52 Податкового кодексу України
(далі – Кодекс) повідомляє.

Відповідно до звернення, Товариство є Кур’єрською службою та здійснює доставки товарів з торгових мереж.

Враховуючи викладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:

1. Чи зобов’язане Товариство застосовувати реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій
(далі – РРО/ПРРО), у разі отримання оплат, за наданні послуги доставки, з використанням програмно-технічних комплексів самообслуговування
(далі – ПТКС)?

2. Чи немає обмежень щодо можливості повернення грошових коштів за послуги, що фактично не були наданні, з поточного рахунку Товариства на рахунок споживача за умови, що попередньо були сплаченні з використанням ПТКС?

3. Чи зобов’язано Товариство проводити зазначену операцію повернення грошових коштів через РРО/ПРРО?

 

Щодо питання 1.

Правові засади застосування РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлені Законом України від 06 липня 1995 року
№ 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Відповідно до преамбули Закону № 265, встановлення норм щодо незастосування РРО/ПРРО у інших законах, крім Кодексу, не допускається.

Обов’язок застосування РРО/ПРРО залежить не від форми розрахунків та/або способу оплати обраного покупцем (споживачем), наявності того чи іншого зареєстрованого виду господарської діяльності, а виникає виключно за наявності обставин, що супроводжують господарські операції суб’єкта господарювання, які чітко визначенні нормами прямої дії Кодексу та
Закону № 265, якими встановлено загальні правила реєстрації та здійснення розрахункових операцій.

Тобто, для Товариства, як суб’єкта господарювання на якого поширюється дія Закону № 265, для цілей застосування РРО/ПРРО не має значення який спосіб для оплати обрав покупець (споживач), а має значення, який запропоновано Товариством.

Зокрема, порядок проведення розрахунків у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг встановлено статтею 3 Закону № 265, яким визначено, що у разі здійснення Товариством розрахункових операцій у розумінні
Закону № 265, застосування РРО/ПРРО є обов’язковим, у встановленому цим Законом порядку.

Звертаємо увагу, що загально-доступними договорами про надання послуг з переказу коштів, в повному об’ємі підтверджується відсутність будь-якої участі фінансових установ у відносинах та виконанню ними зобов’язань, в межах договорів купівлі-продажу. Переказ коштів під час здійснення платіжних операцій є окремими господарськими операціями, які не мають жодного відношення до договорів купівлі-продажу, укладених з покупцями, та проводяться на підставі окремих договорів.

Поряд з цим, пунктом 14 статті 9 Закону № 265 встановлено пільгу, відповідно до якої, РРО/ПРРО та розрахункові книжки не застосовуються при здійсненні розрахунків за послуги у разі проведення таких розрахунків виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Враховуючи викладене та як відповідь на питання 1 звернення повідомляємо.

Незважаючи на те, що Товариство є кур’єрською службою, здійснює доставки товарів на підставі договорів, відповідно до яких товар приймається Товариством для доставки покупцю і відповідно зобов’язане застосовувати РРО/ПРРО безпосередньо при передачі товару покупцю при отриманні від нього оплати, Товариство може не застосовувати РРО/ПРРО, за умови проведення розрахунків за надані послуги виключно за допомогою банківських систем дистанційного обслуговування та/або сервісів переказу коштів.

Щодо питання 2.

Законодавством України, в частині, що належить до компетенції ДПС, не встановлено обмежень щодо повернення споживачам грошових коштів за ненадані послуги у наведений Товариством у другому питанні звернення спосіб.

Окремо зазначаємо, що повернення коштів за не надану послугу здійснюється у тій формі оплати у якій була здійснена розрахункова операція.

При цьому, суб’єкт господарювання зобов’язаний надати особі, яка повертає товар (відмовляється від послуги), розрахунковий документ встановленої форми та змісту (видатковий чек).

Щодо питання 3.

За визначеннями, наведеними у статті 2 Закону № 265, розрахункова операція – це, зокрема, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Надаючи відповідь на питання 3 звернення, зазначаємо, що повернення споживачу грошових коштів за ненадану послугу, за умов та спосіб наведені у зверненні, є розрахунковою операцією у розумінні Закону № 265, а тому Товариство зобов’язане проводити такі операції через РРО/ППРО (у загальному порядку передбаченому зазначеним Законом) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів та обов’язковою їх видачею (направленням електронної копії) споживачу.

Поряд із зазначеним, ДПС радить застосовувати РРО/ПРРО при поверненні грошових коштів за ненаданні послуги, за умови попереднього застосування РРО/ПРРО Товариством при прийманні зазначених оплат.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства яке було чинним на момент надання такої консультації.