X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 06.06.2023 р. № 1363/ІПК/99-00-07-04-02-06

Державна податкова служба України розглянула звернення
Платника податків щодо надання податкової консультації з питань застосування реєстраторів розрахункових операцій та в порядку статті 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) в межах компетенції повідомляє.

 

Платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію
з наступних питань:

1. За наявності товарів, різні партії яких були поставлені до 31 грудня 2022 року та після 1 січня 2023 року, та які мають різні коди УКТ ЗЕД,
при програмуванні найменування кожного такого підакцизного товару, який код товарної підкатегорії УКТ ЗЕД необхідно зазначати при одночасній реалізації такого товару в різних точках продажу такого товару?

2. Чи будуть застосовані до платника податків штрафні санкції у випадку наведення у розрахунковому документі оновленого коду підкатегорії згідно УКТ ЗЕД при реалізації товару, придбаного фізичною особою-підприємцем
до 31 грудня 2022 року?

 

Правовідносини у цій сфері регулюються Законом України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
(далі – Закон № 265), Законом України від 04 червня 2020 року № 674-IX «Про Митний тариф України» (далі – Закон № 674), Законом України від 19 жовтня 2022 року № 2697-ІХ «Про митний тариф України» (далі – Закон № 2697)
та Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів затвердженого Наказом міністерства фінансів України від 21.01.2016 року № 13 (далі – Положення № 13).

 

Відповідно до пунктів 1, 2 та 11 статті 3 Закону № 265 суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або
в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки
для виконання платіжної операції зобов'язані:

проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені
у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом,
із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок;

надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу
або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов'язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти);

проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або через програмні реєстратори розрахункових операцій для підакцизних товарів з використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку
їх кількості, а також із зазначенням цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку (серія та номер) при роздрібній торгівлі алкогольними напоями.

Статтею 8 Закону № 265 визначено, що форма, зміст розрахункових документів, порядок реєстрації та ведення розрахункових книжок, книг обліку розрахункових операцій, а також форма та порядок подання звітності, пов’язаної із застосуванням РРО або ПРРО чи використанням розрахункових книжок, встановлюються центральним органом виконавчої влади,
що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Пунктом 1 розділу I Положення № 13 визначено, що форми і зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів,
які в обов’язковому порядку мають надаватися особам, які отримують
або повертають товар, отримують послуги або відмовляються від них, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням інтернету, при здійсненні розрахунків суб’єктами господарювання для підтвердження факту, зокрема: продажу (повернення) товарів, отримання (повернення) коштів у сфері торгівлі, ресторанного господарства та послуг.

Пунктом 2 розділу ІІ Положення № 13 визначено перелік обов’язкових реквізитів, які має містити фіскальний чек, зокрема:

код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7).

Крім того, відповідно до абзацу другого пункту 3 розділу І Положення
№ 13 у разі відсутності в документі хоча б одного з обов'язкових
реквізитів, а також недотримання сфери його призначення, такий документ
не прийматиметься як розрахунковий.

        Відповідно до статті 1 Закону № 2697 митний тариф України є невід’ємною частиною Закону № 2697 та містить перелік ставок загальнодержавного податку - ввізного мита на товари, що ввозяться на митну територію
України і систематизовані згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності, складеною на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів.

      З 01 січня 2023 року діють нові коди згідно з УКТ ЗЕД (версії 2022 року), запроваджені Законом № 2697. При цьому, коди УКТ ЗЕД затверджені Законом № 674 втратили чинність.

      Оскільки окремі позиції кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД (версії 2022 року) зазнали змін у порівнянні з кодами товарів згідно з УКТ ЗЕД (версії 2017 року), чинними до 31.12.2022 (включно), то наказом Державної митної служби України від 23.11.2022 № 513, затверджено Перехідні таблиці УКТ ЗЕД
версії 2017 року до УКТ ЗЕД версії 2022 року.

Крім того, наказом Державної митної служби України від 14.12.2022
№ 543 затверджені Пояснення до Української класифікації товарів зовнішньоекономічної діяльності (пояснення до УКТ ЗЕД), які містять тлумачення змісту позицій УКТ ЗЕД, терміни, короткі описи товарів і галузі можливого застосування цих товарів, класифікаційні ознаки та конкретні переліки товарів, що включені або виключені з тих чи інших товарних позицій, методи визначення різних характеристик товарів та іншу інформацію,
яка є необхідною для однозначного віднесення конкретного товару до певної товарної позиції УКТ ЗЕД.

Враховуючи викладене, ДПС надає індивідуальну податкову консультацію з наступних питань:

 

Щодо питання 1

За наявності у Платника податків підакцизних товарів, різні партії
які були поставлені до 31 грудня 2022 року та після 01 січня 2023 року
та які мають різні коди згідно з УКТ ЗЕД суб’єкту господарювання
при програмуванні найменування кожного підакцизного товару слід враховувати інформацію, яка вказана у супровідному документі (податковій накладній) постачальника при придбанні такого товару та, відповідно, здійснювати реалізацію підакцизних товарів через РРО/ПРРО обираючи
той код (артикул), який відповідає товару, що реалізується.

 

Щодо питання 2

За порушення вимог Закону № 265 до суб’єктів господарювання,
які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах, зокрема: триста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі проведення розрахункових операцій через РРО та/або ПРРО
без використання режиму програмування найменування кожного підакцизного товару із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, ціни товару та обліку його кількості, до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги) (пункт 7 статті 17 Закону № 265).

Таким чином, у разі не дотримання платником податків вимог пункту 11 статті 3 Закону № 265 за результатами проведеної фактичної перевірки до суб’єкта господарювання  застосовуються фінансові санкції у розмірах, встановлених пунктом 7 статті 17 Закону № 265.

У відповідності до пункту 52.2 статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію та діє в межах законодавства, яке було чинним на момент надання такої консультації.