Державна податкова служба України розглянула звернення Товариства щодо можливості тапорядку повернення суми надміру сплачених нимподаткових зобов’язань з податку на додану вартість (далі – ПДВ)на рахунок Товариства у системі електронного адміністрування(далі – СЕА) ПДВ, та керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) повідомляє.
У своєму зверненніТовариством повідомлено про подання у січні
2021 року уточнюючого розрахунку податкових зобов’язань з ПДВ у зв’язку з виправленням самостійно виявлених помилок (далі – уточнюючий розрахунок з ПДВ) з метою виправлення допущеної ним помилки у податковій декларації з ПДВ за звітний (податковий) період жовтень 2019 року, яка призвела до заниження податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду, за наслідками подання якого у Товариства виникла сума надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ.
Товариство звертається з проханням надати роз’яснення щодо можливості повернення суми надміру сплачених нимподаткових зобов’язань з ПДВ, яка виникла після подання ним уточнюючого розрахунку з ПДВ, та покрокової процедури такого повернення.
Умови повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені визначено статтею 43 Кодексу.
Відповідно до пункту 43.1 статті 43 Кодексу помилково та/або надміру сплачені суми грошового зобов’язання підлягають поверненню платнику відповідно до статті 43 Кодексу та статті 301 Митного кодексу України, крім випадків наявності у такого платника податкового боргу.
Пунктом 43.41 статті 43 Кодексу визначено, що у разі повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ, зарахованих до бюджету з рахунка платника податку в СЕА ПДВ у порядку, визначеному пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу, такі кошти підлягають поверненню виключно на рахунок платника в СЕА ПДВ, а у разі його відсутності на момент звернення платника податків із заявою на повернення надміру сплачених податкових зобов’язань з ПДВ чи на момент фактичного повернення коштів – шляхом перерахування на рахунок платника податків у банку, небанківському надавачу платіжних послуг.
Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 2001 Кодексу.
Згідно з пунктом 2001.2 статті 2001 Кодексу розрахунки з бюджетом
в СЕА ПДВ здійснюються з відповідних рахунків, відкритих платникам податку в СЕА ПДВ, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 Кодексу.
На рахунок в СЕА ПДВ зараховуються кошти, зокрема, з бюджету в сумах надміру сплачених грошових зобов’язань з ПДВ, повернутих платнику податків у порядку, встановленому пунктом 43.41 статті 43 Кодексу (пункт 2001.4 статті 2001 Кодексу).
Отже, платник податку може повернути надміру сплачену суму податкових зобов’язань з ПДВ, яка виникла у зв’язку з уточненням показників податкової звітності, на його рахунок в СЕА ПДВ, якщо така сума зарахована до бюджету з такого рахунку в СЕА ПДВ та за умови повної сплати суми податкових зобов’язань,яка підлягала сплаті до бюджету, за звітний (податковий) період, що ним уточнюється.
Крім того, пунктом 43.3 статті 43 Кодексу визначено, що обов’язковою умовою для здійснення повернення сум грошового зобов’язання та пені є подання платником податків заяви про таке повернення (крім повернення надміру утриманих (сплачених) сум податку з доходів фізичних осіб, які повертаються контролюючим органом на підставі поданої платником податків податкової декларації за звітний календарний рік за результатами проведення перерахунку його загального річного оподатковуваного доходу) протягом 1095 днів від дня виникнення помилково та/або надміру сплаченої суми та/або пені.
Відповідно до пункту 43.5 статті 43 Кодексу контролюючий орган не пізніше ніж за п’ять робочих днів до закінчення двадцятиденного строку з дня подання платником податків заяви готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету або з єдиного рахунку та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів.
На підставі отриманого висновку орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, протягом п’яти робочих днів здійснює повернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань та пені платникам податків у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Механізм інформаційного обмінуміж ДПС, територіальними органами ДПС та Казначейством і територіальними органами Казначейства у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені за платежами, контроль за справлянням яких покладено на ДПС визначеноПорядком інформаційної взаємодії Державної податкової служби України, її територіальних органів, Державної казначейської служби України, її територіальних органів, місцевих фінансових органів у процесі повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2019 № 60, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України08 квітня 2019 року за № 370/33341 (далі – Порядок № 60).
Згідно з пунктом 43.6 статті 43 Кодексуповернення помилково та/або надміру сплачених грошових зобов’язань платникам податків здійснюється з бюджету, у який такі кошти були зараховані, або з єдиного рахунку.
Таким чином, процедура повернення надміру сплачених сум податкових зобов’язань з ПДВ на рахунок платника в СЕА ПДВ включає обов’язкову умову для такого повернення – подання платником податку заяви про таке повернення, після подання якої контролюючим органом здійснюєтьсяїї розгляд, у порядку визначеному статтею 43 Кодексу.
У разі, якщо за результатами розгляду заяви правомірність повернення коштів не встановлено контролюючий орган направляє платнику письмове повідомлення з відмовою у поверненні коштів із зазначенням причини такої відмови (розділ ІІІ Порядку № 60).
У разі позитивного результату розгляду заяви платника податку (підтверджено правомірність такого повернення) контролюючий орган готує висновок про повернення належних сум коштів з відповідного бюджету та подає його для виконання відповідному органові, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, який на підставі такого висновкуздійснює поверненнянадміру сплачених сум податкових зобов’язань з ПДВ на рахунок платника в СЕА ПДВ.
Що стосується строків встановлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі пункту 528, підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу для контролюючих органів зупинено перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.
Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно Товариством, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |