X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.06.2023 р. № 1371/ІПК/99-00-04-02-03-06

Державна податкова служба України розглянула звернення Акціонерного товариства щодо порядку зарахування до бюджету коштів, отриманих з рахунків Акціонерного товариства у банках з метою погашення податкового боргу з податку на додану вартість (далі – ПДВ), і, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.

Як викладено у зверненні, Акціонерне товариство має заборгованість по платежам до бюджету, зокрема з ПДВ. Відповідно до рішення контролюючого органу з рахунків Акціонерного товариства у банку стягнуто кошти в рахунокпогашення податкового боргу з ПДВ та спрямовано на бюджетний рахунок, хоча на думку Акціонерного товариства стягнуті кошти повинні були спрямовуватись на рахунок в системі електронного адміністрування ПДВ (далі – СЕА ПДВ).

Акціонерне товариство просить надати відповідь на наступне питання:

на який рахунок контролюючий орган повинен спрямовувати стягнуті з  рахунків Акціонерного товариства у банку кошти в погашення податкового боргу з ПДВ на бюджетний рахунок чи на рахунок в СЕА ПДВ?

Статтею 95 Кодексу визначено порядок та умови стягнення коштів, які перебувають у власності платника податків / продажу майна платника податків, яке перебуває у податковій заставі, в межах здійснення контролюючим органом за платника податків і на користь держави заходів щодо погашення податкового боргу такого платника податків.

В межах проведення таких заходів контролюючі органи здійснюють, зокрема, стягнення коштів з рахунків/електронних гаманців платника податків у банках, небанківських надавачів платіжних послуг/емітентів електронних грошей, обслуговуючих такого платника податків (пункт 95.3 статті 95 Кодексу, зі змінами, внесеними Законом України від 12 січня 2023 року № 2888-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо платіжних послуг»); стягнення готівкових коштів (пункт 95.4 статті 95 Кодексу); реалізацію майна, яке перебуває у податковій заставі (пункт 95.7 статті 95 Кодексу), тощо.

Абзацом першим пункту 95.5 статті 95 Кодексу передбачено, що вилучені відповідно до статті 95 Кодексу готівкові кошти вносяться посадовою особою  контролюючого органу до банку в день їх стягнення для перерахування до відповідного бюджету чи державного цільового фонду в рахунок погашення   податкового боргу платника податків, а у разі погашення податкового боргу з податку на додану вартість за задекларованими до сплати податковими зобов’язаннями за періоди, починаючи з 1 липня 2015 року, визначеними платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку, такі кошти вносяться на рахунок платника в СЕА ПДВ.

Основні принципи функціонування СЕА ПДВ визначено статтею 2001 Кодексу.

Відповідно до пункту 2001.2 статті 2001 Кодексу платникам податку автоматично відкриваються рахунки в СЕА ПДВ. Розрахунки з бюджетом в СЕА ПДВ здійснюються з цих рахунків, крім випадку, передбаченого абзацом другим пункту 87.1 статті 87 Кодексу.

Пунктом 2001.3 статті 2001 Кодексу визначено формулу, за якою обчислюється сума податку, на яку платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) податкові накладні та/або розрахунки коригування (далі – реєстраційна сума). Складовою зазначеної формули є, зокрема, ∑ПопРах - загальна сума поповнення з поточного рахунку платника податку рахунка в системі електронного адміністрування податку.

Під час розрахунку показника ∑ПопРах враховується, зокрема, сума коштів, вилучених та зарахованих контролюючим органом на рахунок платника податку в СЕА ПДВ відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податкового боргу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.

Згідно з підпунктом «ґ» пункту 2001.4 статті 2001 Кодексу на рахунок в СЕА ПДВ платника зараховуються, зокрема, кошти, вилучені контролюючим органом відповідно до статті 95 Кодексу в рахунок погашення податковогоборгу з податку на додану вартість по задекларованих до сплати податкових зобов’язаннях за періоди починаючи з 1 липня 2015 року, визначених платником податків у податковій декларації з податку на додану вартість або уточнюючому розрахунку.

Таким чином, у разі здійснення контролюючим органом заходів в порядку, передбаченому статтею 95 Кодексу, спрямованих на погашення податкового боргу платника податків з податку на додану вартість за рахунок вилучених готівкових коштів, такі кошти відповідно до абзацу першого пункту 95.5 статті 95 Кодексу можуть бути зараховані на рахунок платника податку в СЕА ПДВ.

При цьому зарахування на рахунок платника податку в СЕА ПДВ коштів, стягнутих контролюючим органом зокрема з рахунків платників у банках, обслуговуючих таких платників, у межах проведення заходів, регламентованих статтею 95 Кодексу, та, відповідно, врахування таких коштівпри розрахунку реєстраційної суми платника податку, нормами Кодексу не передбачено.

Отже, на сьогодні відсутні підстави для спрямування стягнутих коштів з рахунків платників у банках, обслуговуючих таких платників (крім вилучених готівкових коштів), на рахунок такого платника в СЕА ПДВ, як і для поповнення рахунку в СЕА ПДВ на суму коштів (крім вилучених готівкових коштів), що були стягнуті контролюючим органом в порядку, визначеному статтею 95 Кодексу, з метою погашення податкового боргу платника податку.

Що стосується строків, встановлених статтею 52 Кодексу для розгляду звернень на отримання індивідуальних податкових консультацій, повідомляємо, що на підставі пункту 528, підпункту 69.9 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для контролюючих органів зупинено перебіг строків, зокрема для надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій.

Відповідно до пункту 52.2 статті 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.