X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 07.06.2023 р. № 1374/ІПК/99-00-21-02-01-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Державного підприємства щодо правомірності визнання витрат на покупку спеціального обладнання у лізинг частиною загальних спрямувань 50 відсотків чистого прибутку (доходу) на створення матеріально-технічної бази, та керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У своєму зверненні платник повідомив, що з метою створення, розгортання та функціонування загальнонаціональної Системи моніторингу якості послуг рухомого (мобільного) зв’язку та доступу до Інтернету здійснює закупівлю матеріально-технічної бази. Зокрема, у 2021 році платник уклав договір фінансового лізингу з банківською установою для придбання спеціалізованого обладнання, який включає суму відшкодування вартості предмета лізингу (у т.ч. податку на додану вартість), процентів та комісії банку.

Платник просить підтвердити правомірність визнання вищезазначених витрат (у т.ч. податку на додану вартість, процентів та комісії банку) частиною загальних спрямувань 50 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на створення матеріально-технічної бази, необхідної для проведення моніторингу якості послуг рухомого (мобільного) зв’язку та доступу до Інтернету відповідно до вимог пункту 1 Порядку відрахування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними унітарними підприємствами та їх об’єднаннями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2011 року  № 138 (далі – Порядок № 138).

Згідно з абзацом першим пункту 1 Порядку № 138 частина чистого прибутку (доходу), що відраховується державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями до державного бюджету за відповідний період, визначається виходячи з обсягу чистого прибутку (доходу), розрахованого згідно з положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку як підсумок суми чистого фінансового результату (прибутку) та суми капіталу в дооцінках, яка підлягає перенесенню до нерозподіленого прибутку, з урахуванням того, що до такого підсумку також може бути включена частка нерозподіленого прибутку або невикористаних фондів, утворених внаслідок розподілу прибутку в обсязі, визначеному рішенням органу управління, за наявності фінансових ресурсів у підприємства, за результатами фінансово-господарської діяльності у встановленому розмірі.

Частина чистого прибутку (доходу), що відраховується Державним підприємством за результатами фінансово-господарської діяльності у 2020 -       2023 роках, визначається у розмірі 30 відсотків за умови спрямування ним            50 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на створення матеріально-технічної бази, необхідної для проведення моніторингу якості послуг рухомого (мобільного) зв'язку та доступу до Інтернету (пункт 1 Порядку № 138).

Щодо визначення підприємством витрат з податку на додану вартість, процентів та комісії банку у складі предмета лізингу, то методологічні засади формування в бухгалтерському обліку інформації про витрати підприємства та її розкриття у фінансовій звітності визначені Положенням (стандартом) бухгалтерського обліку 16 «Витрати» (далі П(С)БО 16), затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 318 (із змінами та доповненнями).

Згідно з Положенням про Державну податкову службу України, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227, ДПС є центральним органом виконавчої влади, який, зокрема, реалізує державну податкову політику, здійснює в межах повноважень, передбачених законом, контроль за надходженням до бюджетів та державних цільових фондів податків, зборів, платежів, державну політику у сфері контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, пального, державну політику з адміністрування єдиного внеску.

Слід зазначити, що відповідно до п. 4 Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 375, Міністерство фінансів України, зокрема, здійснює нормативно-правове регулювання у фінансовій, бюджетній, податковій, митній сферах, законодавства з питань бухгалтерського обліку, а також визначає єдині методологічні засади бухгалтерського обліку та складення фінансової і бюджетної звітності, обов’язкові для всіх юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування (крім банків).

Водночас повідомляємо, що відповідно до Закону України від 16 грудня 2021 року № 1971-IX «Про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку» (далі – Закон № 1971) державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку здійснює Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв’язку (далі – НКЕК).

До повноважень НКЕК, зокрема, належить здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку. Крім того, НКЕК здійснює виконання своїх функцій, зокрема, шляхом нормативно-правового регулювання відповідно до повноважень, наданих законом, надання офіційних узагальнених роз'яснень та індивідуальних консультацій у сферах електронних комунікацій, радіочастотного спектра та надання послуг поштового зв'язку (ст. 4 Закону № 1971).

Враховуючи викладене, з питання підтвердження правомірності визнання витрат на придбання спеціалізованого обладнання (у т.ч. податку на додану вартість, процентів та комісії банку) частиною загальних спрямувань 50 відсотків чистого прибутку (доходу) від своєї діяльності на створення матеріально-технічної бази, необхідної для проведення моніторингу якості послуг рухомого (мобільного) зв’язку та доступу до Інтернету доцільно звернутися до компетентного органу виконавчої влади з наданням детальної інформації про предмет запиту в порядку, встановленому законодавством.

Відповідно до п. 52 8 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, ст.ст. 52 і 53 цього Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ Кодексу для платників податків та контролюючих органів тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, з урахуванням особливостей, встановлених цим підпунктом. 

Відповідно до п. 52.2 ст. 52 Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.

______________________________________________________