X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ГУ ДФС У ДНIПРОПЕТРОВСЬКIЙ ОБЛАСТI

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 12.05.2017 р. № 159/ІПК/04-36-12-04-20

Головне управління ДФС у Дніпропетровській області розглянуло лист щодо особливостей оподаткування доходу, виплаченого нерезиденту за здійснення міжнародних перевезень вантажу наземним транспортом та навантажувально-розвантажувальних робіт, та, керуючись ст. 52 «Податкова консультація» Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (із змінами та доповненнями, далі - Кодекс) у межах своєї компетенції і повноважень повідомляє.

Особливості оподаткування доходів нерезидентів визначені у п. 141.4 ст. 141 Кодексу.

Перелік таких доходів, отриманих нерезидентом із джерелом їх походження з України, визначено п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Кодексу.

Згідно з п.п. 141.4.2 п. 141.4 ст. 141 Кодексу у разі здійснення резидентом або постійним представництво нерезидента на користь нерезидента або уповноваженої ним особи (крім постійного представництва нерезидента на території України) будь-якої виплати з доходу з джерелом його походження з України, отриманого таким нерезидентом від провадження господарської діяльності (у тому числі на рахунки нерезидента, що ведуться в національній валюті), утримується податок з таких доходів, зазначених у п.п. 141.4.1 п. 141.4 ст. 141 Кодексу, за ставкою в розмірі 15 відсотків (крім доходів, зазначених у підпунктах 141.4.3 - 141.4.6 п. 141.4 ст. 141 Кодексу) їх суми та за їх рахунок, який сплачується до бюджету під час такої виплати, якщо інше не передбачено положеннями міжнародних договорів України з країнами резиденції осіб, на користь яких здійснюються виплати, що набрали чинності.

Між Урядом України і Урядом Литовської Республіки діє Конвенція про уникнення подвійного оподаткування та попередження податкових ухилень стосовно податків на дохід і на майно (далі - Конвенція) яка ратифікована Україною 09.12.1997 та набрала чинності для України 25.12.1997.

Враховуючи те, що положеннями Конвенції окремо не визначено оподаткування доходу за послуги міжнародних перевезень вантажу наземним транспортом, сплаченого на користь юридичної особи - резидента Литовської Республіки, то такі доходи підпадають під положення п. 1 ст. 7 «Прибуток від комерційної діяльності» Конвенції, а саме, прибуток підприємства Договірної Держави оподатковується тільки у цій Державі, якщо тільки це підприємство не здійснює комерційної діяльності в другій Договірній Державі через розташоване в ній постійне представництво.

Порядок застосування міжнародних договорів України про уникнення подвійного оподаткування стосовно повного або часткового звільнення від оподаткування доходів нерезидентів із джерелом їх погодження з України викладені у ст. 103 Кодексу.

Відповідно до п. 103.2 ст. 103 Кодексу, особа (податковий агент) має право самостійно застосувати звільнення від оподаткування або зменшену ставку податку, передбачену відповідним міжнародним договором України на час виплати доходу нерезиденту, якщо такий нерезидент є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) доходу і є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України.

Застосування міжнародного договору України в частині звільнення від оподаткування або застосування пониженої ставки податку дозволяється тільки за умови надання нерезидентом особі (податковому агенту) документа, який підтверджує статус податкового резидента, а саме довідки (або її нотаріально засвідченої копії), яка підтверджує, що нерезидент є резидентом країни, з якою укладено міжнародний договір України (далі - довідка), а також інших документів, якщо це передбачено міжнародним договором України.

Таким чином, виплата доходу резиденту Литовської Республіки у вигляді компенсації вартості послуг з міжнародних перевезень вантажу наземним транспортом, а також навантажувально-розвантажувальних робіт, звільняється від оподаткування, за умови, що резидент Литовської Республіки є бенефіціарним (фактичним) отримувачем (власником) такого доходу, а статус його резидентства підтверджено відповідним документом.

Додатково.

Податкова консультація - допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування нарахування та стати податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган (підпункт 14.1.172 пункт 14.1 стаття 14Кодексу).

Згідно з положеннями статті 52 Кодексу податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно татником податків, якому надано таку консультацію.

Контролюючі органи мають право надавати консультації виключно з тих питань, що належать до їх повноважень.

Необхідну інформації, вичерпні відповіді з питань податкового законодавства та усні податкові консультації можна отримати, звернувшись до контролюючого органу, в якому Ви, як платник податків перебуваєте на обліку або Інформаційно — довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України за багатоканальним телефонним номером 0-800-501-007 (безкоштовно із стаціонарних телефонів). Режим роботи Інформаційно - довідкового Департаменту Державної фіскальної служби України з 8 год.00 хв. до 20 год.00 хв. щоденно, крім суботи та неділі. Відповіді також надаються Контакт-Центром Державної фіскальної служби України факсом та електронною поштою через мережу Інтернет (ійсКедтіпгй. єру, иа).