Державна податкова служба України розглянула звернення Товаристващодо окремих питань, які виникають при реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – Реєстр), та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України (далі – Кодекс), повідомляє.
У своєму зверненні платник податку на додану вартість (далі – платник податку) повідомив про необхідність формування чіткого розуміння обсягу податкових обов’язків платника податку при застосуванні окремих норм податкового законодавства щодо реєстрації податкових накладних у Реєстрі.
Враховуючи вищевикладене, Товариство просить надати індивідуальну податкову консультацію з таких питань:
1. Підприємство має постачальників товарів як платників податку, так і неплатників податку. За якою формулою автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків розраховує «склад» при реєстрації податкової накладної в Реєстрі, якщо від неплатника податку відсутні УКТЗЕДта/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг при придбанні товарів/послуг в Реєстрі?
2. Як необхідно діяти, якщо придбано 150 рулонів N-товару, а продано 7500 пог. м? За якою формулою автоматизована система моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків розраховує «склад» при реєстрації податкової накладної в Реєстрі, якщо відбулася зміна (на замовлення покупця) одиниці виміру, що є наслідком збільшення кількості N-товару при реалізації?
3. Підприємство отримало аванс від покупця в останній день місяця, постачальнику перераховано аванс 01-го числа наступного місяця. Як зареєструвати податкову накладну в Реєстрі покупцю за відсутності кодів
УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послугна придбанні, адже строк реєстрації податкової накладної в Реєстрі на аванс від постачальника ще не настав?
Щодо питання 1
Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246
(зі змінами), визначено механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Реєстру.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних(далі – Порядок зупинення) затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 (зі змінами).
Порядком зупинення визначено механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Автоматизований моніторинг щодо визначення відповідності критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється стосовно податкових накладних/розрахунків коригування, поданих для реєстрації в Реєстрі.
Для розрахунку величини залишку згідно з пунктом 1 додатка 3 до Порядку зупинення використовуються відомості, що містяться у податкових накладних та/або розрахунках коригування кількісних і вартісних показників до податкових накладних.
Таким чином, відомості щодо операцій з придбання товарів у неплатника податку не враховуються при обрахунку величини залишку згідно з пунктом 1 додатка 3 до Порядку зупинення.
Щодо питання 2
У пункті 1 додатка 3 до Порядку зупинення визначено критерій ризиковості здійснення операцій платником податку такого змісту:
«1. Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов’язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/ розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 р. у Реєстрі.».
Таким чином, у пункті 1 додатка 3 до Порядку зупинення зазначено інформацію та алгоритм розрахунку критерію, який застосовується при здійсненні автоматизованого моніторингу відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній/розрахунку коригування, поданих на реєстрацію в Реєстрі, критерію ризиковості здійснення операції.
Для розрахунку величини залишку враховується значення обсягу постачання товару/послуги, зазначеного у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов’язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, та обсягу придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях.
Разом з тим пунктом 4 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015
№ 1307, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26.01.2016 за
№ 137/28267 (зі змінами), визначено, що усі графи податкової накладної, що мають вартісні показники, заповнюються в гривнях з копійками, зокрема і обсяг постачання.
Таким чином, для визначення величини залишку товарів/послуг у платника податку застосовується інформація, наявна в інформаційно-комунікаційних системах ДПС, щодообсягу постачання та обсягу придбання товарів/послуг, зазначених у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі.
Щодо питання 3
Відповідно до підпункту «а» пункту 187.1 статті 187 Кодексу датою виникнення податкових зобов’язань із постачання товарів/послуг вважається дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку – дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої – дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.
Пунктом 89 підрозділу 2 «Особливості справляння податку на додану вартість» розділу XX «Перехідні положення» Кодексу (зі змінами)з 08.02.2023 установлено, щотимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні»
від 24 лютого 2022 року N 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків:
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 01 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;
для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 18 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).
Таким чином, постачальник товарів повинен скласти податкову накладну на дату зарахування коштів на його банківський рахунок (оприбуткування коштів у касі) та зареєструвати її в Реєстрі у встановлений Кодексом термін.
Порядком зупинення передбачено можливість платника податку подати на розгляд комісії контролюючого органу таблицю даних платника податку з поясненнями, в якій зазначити коди УКТ ЗЕД щодо товарів, які постачаються платником податку на постійній основі по попередній оплаті.
Пунктом 12 Порядку зупинення передбачено, що платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою згідно з додатком 5.
У таблиці даних платника податку зазначаються:
види економічної діяльності відповідно до КВЕД;
коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Таблиця даних платника податку подається платником податку в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерствіюстиції України03.08.2017за № 959/30827.
ДПС постійно розміщує на своєму вебпорталі відомості щодо засобів електронного зв’язку, якими може подаватися таблиця даних платника податку.
Якщо комісією контролюючого органу прийнято рішення про врахування таблиці даних платника податку,податкові накладні з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у врахованій таблиці даних платника податку, підлягають реєстраціїв Реєстрі (підпункт 4 пункту 3 Порядку зупинення).
Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податку, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу).
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |