Головне управління ДПС у м. Києві за результатами розглядузверненнящодоналежності роялті до кваліфікованого доходу резидента Дія Сіті та, керуючись статтею 52 глави 3 розділу ІІ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755–VI (із змінами і доповненнями) (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.
Як зазначено у зверненні, платник є резидентом Дія Сітіта платником, що сплачує податок на прибуток підприємств на особливих умовах.Платник планує придбати у власність програмний продукт.
Враховуючи вищевикладене, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з наступного питання: чи буде вважатися кваліфікованим доходом, дохід, отриманий у вигляді роялті за надання у використання такого програмного продукту?
Відповідно до підпункту 14.1.282 пункту 14.1 статті 14 Кодексу резидент Дія Сіті – у значенні, визначеному Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні».
Резидент Дія Сіті – платник податку, що сплачує податок на прибуток підприємств на особливих умовах (далі - резидент Дія Сіті – платник податку на особливих умовах), – резидент Дія Сіті, який у порядку, передбаченому пунктом 141.10 статті 141 Кодексу, обрав або перейшов на відповідний режим оподаткування. Резиденти Дія Сіті, які не обрали (не перейшли) на відповідний режим оподаткування, сплачують податок на прибуток підприємств на загальних підставах та вважаються резидентами Дія Сіті, що не є платниками податку на особливих умовах (підпункт 14.1.2821 пункту 14.1 статті 14 Кодексу).
Відповідно до частини першої статті 2 Закону України від 15 липня 2021 року № 1667–IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні» (із змінами і доповненнями) (далі – Закон № 1667) Закон № 1667 визначає організаційні, правові та фінансові засади функціонування правового режиму Дія Сіті, що запроваджується з метою стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні шляхом створення сприятливих умов для ведення інноваційного бізнесу, розбудови цифрової інфраструктури, залучення інвестицій, а також талановитих спеціалістів.
Згідно з пунктом 11 частини першої статті 1 Закону № 1667 резидент Дія Сіті – юридична особа, яка відповідно до Закону № 1667 набула статусу резидента Дія Сіті та згідно з інформацією, що міститься у реєстрі Дія Сіті, перебуває у зазначеному статусі.
Уповноважений орган – центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифрової економіки (пункт 14 частини першої статті 1 Закону № 1667).
Пунктом 5 частини першої статті 1 Закону № 1667 встановлено, що кваліфікований дохід – сума чистого доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) та роялті (якщо такі суми роялті не враховано у чистий дохід від реалізації продукції), отриманих у результаті здійснення видів діяльності, передбачених частиною четвертою статті 5 Закону № 1667.
Термін «Єдиний державний реєстр» вживається у Законі № 1667 у значенні, наведеному в Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», терміни «кінцевий бенефіціарний власник», «постачальник послуг, пов’язаних з обігом віртуальних активів» та «структура власності»– у значеннях, наведених у Законі України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення», термін «чистий дохід від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг)»– у значенні, наведеному в Законі України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», терміни «пов’язані особи», «податковий борг» та «роялті»– у значеннях, наведених у Кодексі (частина друга статті 1 Закону № 1667).
Отже, платіж, сплачений у вигляді роялті, значення якого наведено у Кодексі, якщо такі суми роялті не враховано у чистий дохід від реалізації продукції,та отримані у результаті здійснення видів діяльності, передбачених частиною четвертою статті 5 Закону № 1667, належать до складу кваліфікованих доходів.
Разом з цим, відповідно до підпункту 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 Кодексу роялті – будь-який платіж, в тому числі платіж, що сплачується користувачем об’єктів авторського права і (або) суміжних прав на користь організацій колективного управління, відповідно до Закону України «Про ефективне управління майновими правами правовласників у сфері авторського права і (або) суміжних прав», отриманий як винагорода за використання або за надання права на використання об’єкта права інтелектуальної власності, а саме на будь-які літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп’ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, інші аудіовізуальні твори, будь-які права, які охороняються патентом, будь-які зареєстровані торговельні марки (знаки на товари і послуги), права інтелектуальної власності на дизайн, секретне креслення, модель, формулу, процес, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).
Не вважаються роялті платежі, отримані:
як винагорода за використання комп’ютерної програми, якщо умови використання обмежені функціональним призначенням такої програми та її відтворення обмежене кількістю копій, необхідних для такого використання (використання «кінцевим споживачем»);
за придбання примірників (копій, екземплярів) об’єктів інтелектуальної власності, у тому числі в електронній формі, для використання за своїм функціональним призначенням для кінцевого споживання або для перепродажу такого примірника (копії, екземпляра);
за придбання речей (у тому числі носіїв інформації), в яких втілені або на яких містяться об’єкти права інтелектуальної власності, визначені в абзаці першому цього підпункту, у користування, володіння та/або розпорядження особи;
за передачу прав на об’єкти права інтелектуальної власності, якщо умови передачі прав на об’єкт права інтелектуальної власності надають право особі, яка отримує такі права, продати або здійснити відчуження в інший спосіб права інтелектуальної власності або оприлюднити (розголосити) секретні креслення, моделі, формули, процеси, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау), крім випадків, коли таке оприлюднення (розголошення) є обов’язковим згідно із законодавством України;
за передачу права на розповсюдження примірників програмної продукції без права на їх відтворення або якщо їх відтворення обмежено використанням кінцевим споживачем.
Оскільки звернення платника не містить достатньої інформації, то для надання більш детальної відповіді щодо відповідності визначенню«роялті», у значенні підпункту 14.1.225 пункту 14.1 статті 14 Кодексу,необхідне вивчення документів, які стосуються порушеного питання (зокрема договорів).
Крім того, слід зазначити, що вимоги до резидента Дія Сіті встановлено статтею 5 Закону № 1667, згідно якої резидентом Дія Сіті може бути юридична особа, зареєстрована на території України в установленому законодавством України порядку, незалежно від її місцезнаходження та місця провадження господарської діяльності, яка відповідає, зокрема, вимозі: сума кваліфікованого доходу юридичної особи, отриманого за перших три календарних місяці, наступні за календарним місяцем, в якому юридичною особою набуто статус резидента Дія Сіті, становить не менш як 90 відсотків суми її загального доходу за такий період, а сума кваліфікованого доходу, отриманого за кожен календарний рік перебування у статусі резидента Дія Сіті, становить не менш як 90 відсотків суми загального доходу юридичної особи за той самий період (за наявності загального доходу) (пункт 4 частини першої статті 5 Закону № 1667).
На виконання Закону № 1667 уповноважений орган, зокрема, здійснює в порядку та межах, визначених Законом № 1667, контроль за відповідністю заявників та резидентів Дія Сіті вимогам, визначеним статтею 5 Закону № 1667 (пункт 5 частини другої статті 12 Закону № 1667).
Отже, контроль за відповідністю резидентів Дія Сіті вимогам, визначеним статтею 5 Закону № 1667,здійснюється уповноваженим органом (центральним орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цифрової економіки).
Згідно з пунктом 52.2 статті 52 глави 3 розділу ІІ Кодексу індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.
© газета "Все про бухгалтерський облік", 2018-2024 Всі права на матеріали, розміщені на сайті газети "Все про бухгалтерський облік" охороняються відповідно до законодавства України. Використання, відтворення таких матеріалів допускаються тільки в межах, установлених законодавством України. При цьому посилання на сайт газети "Все про бухгалтерський облік" є обов'язковим. |
Передплатіть газету "Все про бухгалтерський облік" |
Приєднуйтесь до нас у соцмережах: |