X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 26.06.2023 р. № 1487/ІПК/99-00-09-04-03-06

Державна податкова служба України за результатами розгляду звернення Товариства щодо порядку здійснення процедури  продовження дії ліцензії на право зберігання пального та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), в межах компетенції повідомляє.

У зверненні Товариство зазначає, що має діючих ліцензій на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Щорічно, з метою продовження дії вищезазначених ліцензій, Товариство у письмовій формі повідомляє відповідні Головні управління ДПС в областях про здійснення щорічних чергових платежів, додаючи до листів копії платіжних доручень з відміткою банку про сплату.

Разом з цим, як зазначено у зверненні, ГУ ДПС в областях не дотримуються однієї чіткої процедури продовження дії ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки).

Враховуючи зазначене Товариство запитує:

  1. Чи є обов’язковим при здійсненні процедури продовження дії ліцензії на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки) подання суб’єктом господарювання форми повідомлення 20-ОПП із зазначенням в ній об’єктів оподаткування «резервуар/каністра», оскільки інша тара для зберігання пального Товариства відсутня?
  2. Чи є неподання суб’єктом господарювання форми повідомлення  20-ОПП із зазначенням в ній об’єктів оподаткування «резервуар/каністра» підставою для анулювання/не продовження дії відповідних ліцензій на право зберігання пального (виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки)?
  3. Який код типу та назву об’єкта оподаткування зазначати у формі повідомлення 20-ОПП для найменування «резервуар/каністра»?

 

До запитань 1 та 2.

Порядок ліцензування виробництва, оптової та роздрібної торгівлі пальним і зберігання пального регулюється Законом Українивід 19 грудня 1995 року № 481/95-BP «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального»(далі – Закон № 481).

Відповідно до частини першої статті 15 Закону № 481 зберігання пального здійснюється суб’єктами господарювання (у тому числі іноземними суб’єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб’єкти господарювання (у тому числі іноземні суб’єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензії на право зберігання пального на кожне місце зберігання пального (частина дев’ята статті 15 Закону № 481).

Місце зберігання пального - місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування (ст. 1 Закону № 481).

Ліцензії на всі види діяльності, передбачені ст. 15 Закону № 481, видаються за умови обов’язкової реєстрації об’єкта оподаткування відповідно до вимог п. 63.3 ст. 63 Кодексу (частина друга статті 15 Закону № 481).

Згідно із пунктом 63.3 статті 63 Кодексу з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання особи (основне місце обліку),

а також замісцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об’єктів оподаткування або об’єктів, які пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Разом з цим, Порядок обліку платників податків і зборів, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 за № 1562/20300 «Про затвердження Порядку обліку платників податків і зборів» (далі – Порядок № 1588).

Пунктом 8.1 та 8.2 розділу VIII Порядку № 1588 встановлено, що платник податків зобов’язаний повідомляти про всі об’єкти оподаткування і об’єкти, пов’язані з оподаткуванням, контролюючий орган за основним місцем обліку у порядку, встановленому цим розділом.

Об’єктами оподаткування і об’єктами, пов’язаними з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування), є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів.

Відповідно до частини третьої статті 16 Закону № 481контроль за сплатою річної плати за ліцензії здійснюється органом виконавчої влади, уповноваженим Кабінетом Міністрів України видавати ліцензії, зокрема, на зберігання пального. Для здійснення контролю суб’єкт господарювання (у тому числі іноземний суб’єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) подає зазначеному органу копію платіжного доручення з відміткою банку про сплату.

Згідно з частиноюп’ятдесят другою статті 15 Закону № 481ліцензія анулюється шляхом прийняття органом, який видав ліцензію, відповідного розпорядження, зокрема, але не виключно, на підставі:

заяви суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

рішення про скасування державної реєстрації суб’єкта господарювання (у тому числі іноземного суб’єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво);

несплати чергового платежу за ліцензію;

встановлення факту подання заявником недостовірних даних у документах, поданих разом із заявою на отримання ліцензії;

порушення термінів звернення до органу ліцензування щодо зміни відомостей, зазначених у виданій суб’єкту господарювання (у тому числі іноземному суб’єкту господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) ліцензії.

Ліцензія анулюється та вважається недійсною з моменту одержання суб’єктом господарювання(у тому числі іноземним суб’єктом господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) розпорядження про її анулювання в електронній формі засобами електронного зв’язку(частина п’ятдесят третя статті 15 Закону № 481).

Отже, продовження дії ліцензії на право зберігання пального та анулювання такої ліцензії здійснюється відповідно до вимог Закону № 481.

Разом з цим, на момент звернення суб’єкта господарювання щодо внесення чергового платежу за ліцензію на право зберігання пального у Товариства має бути зареєстрований (діючий) об’єкт оподаткування за адресою зберігання пального, який має відповідний стан, що дозволяє здійснювати діяльність із зберігання пального у розумінні Закону № 481.

При цьому, нормами Закону № 481 для продовження дії ліцензії не передбачено подання разом із зверненням щодо внесення чергового платежу за ліцензію на право зберігання пальногоповідомлення за формою 20-ОПП про реєстрацію об’єкта оподаткування.

До запитання 3.

За даними ДПС Товариство перебуває на обліку як платник податку за основним місцем обліку в Центральному міжрегіональному управлінні ДПС по роботі з великими платниками податків.

Згідно з реєстраційними даними за Товариством обліковується об’єкти оподаткування, об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (далі – об’єкти оподаткування).

Обов’язок суб’єктів господарювання повідомляти контролюючі органи про об’єкти оподаткування встановлений пунктом 63.3 статті 63 Кодексу.

Об’єктами оподаткування є майно та дії, у зв’язку з якими у платника податків виникають обов’язки щодо сплати податків та зборів. Такі об’єкти за кожним видом податку та збору визначаються згідно з відповідним розділом Кодексу.

Порядком № 1588 встановлені порядок подання та форма повідомлення № 20-ОПП.

Згідно з пунктом 8.4 розділу VIII Порядку № 1588 повідомлення № 20-ОПП подається протягом 10 робочих днів після їх реєстрації, створення чи відкриття до контролюючого органу за основним місцем обліку платника податків.

У повідомленні № 20-ОПП надається інформація про всі об’єкти оподаткування, що є власними, орендованими або переданими в оренду.

Під час надання повідомлень № 20-ОПП застосовується принцип укрупнення інформації, яка надається про об’єкт оподаткування.

Принцип укрупнення інформації не застосовується під час надання інформації про об’єкти рухомого та нерухомого майна, які підлягають реєстрації у відповідному державному органі з отриманням відповідного реєстраційного номера.

Повідомлення № 20-ОПП заповнюється із дотриманням Пам’ятки для заповнення розділу 3 Повідомлення про об’єкти оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (Додаток до повідомлення № 20-ОПП).

Графа 3 «Тип об’єкта оподаткування» заповнюється відповідно до рекомендованого довідника типів об’єктів оподаткування (далі – довідник), що оприлюднений на вебпорталі ДПС (https://tax.gov.ua/dovidniki--reestri--perelik/dovidniki-/127294.html).

Обрання із довідника відповідного типу об’єкта оподаткування здійснюється із урахуванням принципу укрупнення інформації (у разі його застосування), виду діяльності для якої такий об’єкт оподаткування відкривається, створюється чи реєструється, та відповідності об’єкта за своїм функціональним призначенням до наявного типу у довіднику.

Графа 4 «Найменування об’єкта оподаткування» заповнюється у разі наявності назви об’єкта оподаткування та з метою додаткового уточнення інформації про такий об’єкт.

Дані щодо назви, місцезнаходження (адреса), виду права на об’єкт оподаткування у повідомленні № 20-ОПП мають відповідати аналогічним даним правовстановлювальних документів.

Керуючись принципом укрупнення інформації про об’єкти оподаткування, який передбачає групування об’єктів оподаткування за ознакою їх однотипності, відомості про обладнання та/або ємності, що використовуються безпосередньо суб’єктом господарювання у господарській діяльності, можливо віднести до наявного у суб’єкта господарювання типу об’єкта оподаткування, який найбільш відповідає визначенню місця розміщення/зберігання, оскільки зберігання обладнання та/або ємностей здійснюється за місцем розташування об’єкта нерухомого майна та у відведених для таких цілей місцях (територіях) чи приміщеннях. Наприклад: земельна ділянка, склад, паливний склад, цех, гараж тощо.

У разі відсутності інформації про місця розміщення/зберігання обладнання та/або ємності необхідно повідомити контролюючий орган про такі об’єкти оподаткування у порядку та строки, визначені Порядком № 1588.

Платник податків має можливість переглянути наявні в контролюючому органі відомості про об’єкти оподаткування, що за ним обліковуються, в режимі «Облікові дані платника» у приватній частині ІКС «Електронний кабінет». Та, у разі необхідності, внести відповідні зміни або доповнення до переліку об’єктів оподаткування.

Інформуємо, що пунктом 528 підрозділу 10 розділу XX Кодексу тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема статтями 52 і 53 Кодексу щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом Кодексу.

Індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватись виключно платником податків, якому надано таку консультацію (пункт 52.2 статті 52 Кодексу).