X

Ви можете залишити відгук про цей документ.

Залишилось символів: 200
Пошуковий ресурс "ІПК" газети "Все про бухгалтерський облік"

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ІНДИВІДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦІЯ від 28.06.2023 р. № 1523/ІПК/99-00-24-03-03-06

Державна податкова служба України, керуючись ст. 52 Податкового кодексу України (далі – Кодекс), розглянула звернення щодо практичного застосування окремих норм податкового законодавства і в межах компетенції повідомляє.

Платник податків у зверненні повідомив, що є резидентом Дія Сіті – платником податку на прибуток на особливих умовах.

Наявність працівників з інвалідністю в компанії – резидента Дія Сіті не змінює розміру мінімального страхового внеску та визначається виключно виходячи зі ставки 22 відсотки.

Однак, при подачі Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого х них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок), відсутня відмітка для резидента Дія Сіті, а саме яким чином відображати працівників з інвалідністю, оскільки ставка 22 відс., не дає можливості визначити код 2 (для інваліда).

Таким чином, платник податків просить надати індивідуальну податкову консультацію з питання:

Який порядок подачі Розрахунку, де відсутня відмітка для резидента Дія Сіті, а саме: яким чином відображати працівників з інвалідністю, оскільки ставка
22 відс. не дає можливості визначити код 2 (для інваліда)?

Преамбулою Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 -VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон № 2464) встановлено, що законом, який визначає правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – єдиний внесок), умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, є Закон № 2464.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб (частина друга статті 16 розділу V Закону № 2464).

Державна податкова служба України відповідно до покладених завдань формує та веде реєстр страхувальників Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – Державний реєстр) (пункт 5 частини другої статті 12 Закону № 2464).

Реєстр страхувальників – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення обліку платників єдиного внеску – страхувальників (стаття 19 Закону № 2464).

Водночас Пенсійний фонд України відповідно до покладених на нього завдань формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру (пункт 1 частини першої статті 121 Закону № 2464).

Реєстр застрахованих осіб – це автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону (частина перша
статті 20 Закону № 2464).

Застрахована особа – це фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок (пункт 3 частини першої статті 1 Закону № 2464).

Відповідно до пункту 3 частини першої статті 121 Закону № 2464 Пенсійний фонд України здійснює контроль за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

Враховуючи викладене, з питання, порушеного вами у зверненні доцільно звернутися до Пенсійного фонду України до повноважень якого відноситься здійснення контролю за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов’язковому державному соціальному страхуванню.

Зауважуємо, що відповідно до п. 528 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ тимчасово, на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків, встановлених, зокрема, статтями 52 і 53 ПКУ щодо надання контролюючими органами індивідуальних податкових консультацій в письмовій формі.

Крім того, тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ.

Так, згідно з п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПКУ для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, крім випадків, передбачених зазначеним підпунктом ПКУ.

Згідно з п. 52.2 ст. 52 ПКУ індивідуальна податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому надано таку консультацію.